Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arion
Tittar du på ett spel som Age of Empires III så kommer det inte vara möjligt att visa alla effekter utan ett grafikkort med PS3.0, och jag tror nog att ett 6600gt skulle räcka till att köra med dessa effekter aktiverade, dock kanske i lägre upplösning och mindre AA än vissa bättre kort.

Men att säga att PS3.0 inte alls är användbart eller nödvändigt på ett sånt kort är B.S.

Skrev jag att det inte alls var användbart? Nä... Självklart är det ju positivt att ha stöd för PS3.0/HDR men när exempelvis ett 6800U får kämpa för att ge spelbara framerates i 1024x768 i exempelvis Splinter Cell: CT (Stöd för SM3.0 och HDR) så känns det inte så intressant om man sitter på ett 6600GT för jag tror ingen med ett 6600GT kommer ge sig på att köra med det aktiverat...

Länk: http://firingsquad.com/hardware/splinter_cell_chaos_theory_1/...

Permalänk
Medlem

jaa nu kommer ju 7800GT också så jag tror Nvidia har kontroll på marknaden ett tag till....

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
jaa nu kommer ju 7800GT också så jag tror Nvidia har kontroll på marknaden ett tag till....

Fast det kortet är ju ingen ersättare i 6600GT/X800GT klassen som vi pratar om här. I high-end så har nVidia redan ett stort försprång eftersom ATI inte har någon utmanare i den högsta klassen. Det är ju i det lägre klasserna som nVidia behöver vinna marknadsandelar, där ligger ATI fortfarande före. Dock är det väl troligt att de pressar priserna ändå mer på 6800 serien när 7800GT kommer ut.

Permalänk
Avstängd

Varför ens släppa detta kort?? nvidias 6600gt kort har funnits mycket länge och presterar mycket bra...

Nu när 6800gt kortena har sjunkit så pass mycket typ 500kr över det priset som 6600gt kortena ligger å varför ens köpa ett dyrare ati 800gt haha ..

Ati vakna upp nu fö fasen....

Nividia for life...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
Varför ens släppa detta kort?? nvidias 6600gt kort har funnits mycket länge och presterar mycket bra...

Nu när 6800gt kortena har sjunkit så pass mycket typ 500kr över det priset som 6600gt kortena ligger å varför ens köpa ett dyrare ati 800gt haha ..

Ati vakna upp nu fö fasen....

Jo för konkurrens är ju aldrig bra. 6600GT fungerar ju så fint så vi behöver inga andra kort i den klassen...

Om priserna stämmer så ligger 6800GT fortfarande runt 500kr högre är 6600GT/X800GT och eftersom en person som köper dessa kort (6600GT/X800GT) uppenbarligen inte vill kasta ut hur mycket pengar som helst på ett grafikkort så tror jag 500 kan vara ganska mycket för många av dom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
Nividia for life...

Många fanboys här inne, varför inte tänka som en konsument istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Många fanboys här inne, varför inte tänka som en konsument istället?

Det lustiga är inte att det finns så många sk "fanboys" utan att det plötsligt är nVidia nu. För bara cirkus 8 månader sen så lät det ungefär "hAtA NvIdIa!!!!!!!!". Nu låter de personer som då skrek "älska ATi", "älska nVidia". Livets ironi antar jag...

Visa signatur

"K3, IF YOU AIN'T CAV, YOU AIN'T !!"

Permalänk
Medlem

jag älskar ATI även fast dom har segare kort ( eller ja typ ) så tycker jag lätt om ati fattar inte varför jag råkade köpa ett 6600GT

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Avstängd

Men hur går det för detta kort i 3dmark