Kan man bete sig såhär? (BBB)

Permalänk
Medlem

Kan man bete sig såhär? (BBB)

Nu är jag förbannad!!

Här kommer en ganska lång historia om hur mycket jag hatar BBB just nu.

Så fort jag hörde att BBB skulle bygga ut min telestation så la jag in en intresseanmälan, de skulle då kontakta mig sa de när den skulle byggas ut, det gjorde de ALDRIG!
Sen så fort det gick att beställa så gjorde jag det, den 24/4-05 var detta. Då får man en leveransstatus sida att kolla hur det går på där det står att de kommer kontakta mig via brev inom 2 veckor. Detta gjorde de inte då kontaktade jag dem istället. svaret jag fick då var:

"Vi får beklaga den informationen du har fått från oss tidigare. Vad jag kan
se så har det blivit ett fel i vårt system om att station är full. Den har
inte hunnits byggas ut ännu utan den kommer att byggas ut i slutet av denna
månad. Då kommer vi att försöka koppla in ditt bredband om du fortfarande
är intresserad av tjänsten?"

De sa först att den var full men det stämde ju inte då den inte var utbyggd än... Jag svarade ju givetvis att jag fortfarande var intresserad då sa de:

"Vi kommer nu att försöka koppla in ditt bredband så fort som vi har byggt
ut den telestationen du sitter kopplad till."

Efter ett gäng veckor till så kantaktade JAG de igen då säger de:

"Efter att stationen blev klar i slutet av maj så är det ny leveranstid på
3-5 veckor. Jag kan därför bara be dig avvakta inkopplingen."

Jaha tänker jag då får jag väl vänta ännu mer, nu väntar jag ett tag till innan jag kontaktar dem, då säger de:

"Förstår att du börjar bli frustrerad. Jag kan dock inte se någon som helst
ny info i ärendet. Jag har dock lagt iväg en felanmälan. Förhoppningsvis
har vi ett bättre svar till dig inom ett par veckor."

Efter lite över 2 veckor så kontaktar JAG de igen, vad säger de då tror NI!?!

"För närvarande är telestation fullbokad. Men det sker kontinuerligt
utbyggnad och de kunder som ligger bokade kopplas in så snart plats finns
ledig."

Jag tänker VA!!!

Igår skickade jag ett mail till dem och frågade om de skämtade med mig, jag hoppades ju på att det blivit nån miss igen.
istället för att svara så har de nu för 30min sedan ändrat min leveransstatus till att:

Vi beklagar att vi inte kan leverera till dig. Detta innebär att din beställning har avslutats och att du inte längre är kund hos Bredbandsbolaget."

Tack så ***** mycket!

Första gången sedan den 24/4-05 de ändrar sidan så säger de upp mitt abbonemnag som jag inte fått än!

Är detta rätt? Är detta normalt?
Jag kan inte tänka mig att någon var snabbare med sin intresseanmälan än mig, inte många var nog snabbare med beställning heller då jag beställde mer än en månad innan stationen blev utbyggd. Och ändå på något väldigt mysko sätt så är stationen full!

Nog sagt, jag är riktigt förbannad för första gången på länge!

//En väldigt förbannad Bern

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Sötast

Tycker det kommer fler å fler klagomål på BBB, man kan undra vad dom håller på med.

Visst kan dom göra så mot dig, dom har inte sålt dig något :/
Samma sak som att du går ner till videouthyrningen och lovar dig en film nästa vecka, nästa vecka, nästa vecka osv.

Men nu har dom ju förlorat dig som framtida kund så.

Permalänk
Medlem

Just detta förfarande, samt att det är hög trafikbelastning i näten med konstiga om-routningar till följd, är tydliga tecken på att kundtillströmningen efter 'bredbandskriget' är mer än vad operatörerna har kapacitet för.

Som att försöka knö in 20 gubbar in en volvo 740, och säga att 'snart får du också plats'... 'Du kan ju ställa dig i kö ifall någon hoppar av!'
Och ändå skickar de dig mer reklam om 'fantastiska erbjudanden', samtidigt som de dissar nuvarande passagerare...

/Kefi

/stavning

Permalänk
Medlem

Det var ett jävla sätt. Så får man fan inte betee sig.

Permalänk
Medlem

Jag sökte på mitt telenummer på dera sida igen, och vad tror ni det stod då?

Vi skall driftsätta din telestation under september, du kan göra en intresseanmälan här!

HAHAHAHA, vilka lögner de kommer med nu, stationen är driftsat och den är full...
Den förra intresseanmälan som gjordes för mååååånga månader sedan verkar ju kommit bort för den har dom inte hört av sig om.
Jag märkte själv att jag kunde beställa.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Hedersmedlem

Dåligt att du har fått felaktiga uppgifter av dem.

Du har uppenbart tappat förtroendet för dem, varför vänder du dig inte till ett annat företag?

Visa signatur

//janson

Permalänk

För några år sedan vad BBB hur bra som helst med support. Jävligt tråkigt att de inte tar tag i den biten eftersom det är en rätt viktig del i hur man blir bemött. Vilket man märker först när man får problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janson
Dåligt att du har fått felaktiga uppgifter av dem.

Du har uppenbart tappat förtroendet för dem, varför vänder du dig inte till ett annat företag?

Det hade jag gladeligen gjort, men BBB är mitt enda alternativ
Skulle vilja ha Telia men de vägrar bygga ut stationen, BBB har satt in sin egen utrustning där så de har väl mutat Telia så att de har ensamrätt på stationen antar jag...

BBB`s support tar det ca 4-6 dagar att få ett svar ifrån, jag mailade telia imorse de svarade inom 2 timmar. Det är Väldigt lång tid för BBB att svara på ett mail och det är vääldigt bra jobbat av telia att svara så snabbt.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Jag har liknande erfarenhet av dem, och i framtiden kommer jag att hålla mig så långt borta från BBB och deras "jag ska lägga ett ärende på det"-support som möjligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Jag sökte på mitt telenummer på dera sida igen, och vad tror ni det stod då?

Vi skall driftsätta din telestation under september, du kan göra en intresseanmälan här!

HAHAHAHA, vilka lögner de kommer med nu, stationen är driftsat och den är full...
Den förra intresseanmälan som gjordes för mååååånga månader sedan verkar ju kommit bort för den har dom inte hört av sig om.
Jag märkte själv att jag kunde beställa.

Men hör med din konsumentvägledare i din kommun där du bor för dom gör sig vad jag kan se skyldiga till falsk marknadsföring iom att dom inte kan leverera vad dom utfäster på den websidan så marknadsstörningsavgift borde dom BBB åka på ifrån marknadsdomstolen tycker jag men jag är ingen utbildad jurist tyvärr för BBB hade varit kul att sätta tänderna i :D.

Permalänk
Medlem

Telia FTW! Alltid varit bra men lite dyra.

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moscow
Telia FTW! Alltid varit bra men lite dyra.

Håller faktiskt med, problem fri uppkoppling, bra hastighet ...
Kvalité men lite dyrare!

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Som sagt Telia hade varit bra men de vill inte bygga ut stationen jag är kopplad till.

*Edit*
Jag har nu sett en annan sak som stör mig ganska mycket, nu har de ju avslutat min beställning så det enda jag kan göra nu är att ringa till de typ varje dag ocg FRÅGA om någon har kopplat ur sitt bredband för den informationnen ser man inte via deras sida.
Men det som stör mig är detta, Detta skriver de i ett mail till mig:

"För närvarande är telestation fullbokad. Men det sker kontinuerligt
utbyggnad och de kunder som ligger bokade kopplas in så snart plats finns
ledig."

Men sen ändrar de väl sig för sen ser jag på leveranssatussidan:

"Telestationen som du tillhör är tyvärr fullbelagd. Det går inte att utöka kapaciteten då det rent fysiskt är brist på utrymme för mer teknisk utrustning. Ledig plats finns i den mån att någon avslutar sitt abonnemang men vi har idag ingen möjlighet att ha ett kösystem. Du är välkommen att försöka vid ett senare tillfälle."

Alltså först säger de att de bygger ut den kontinuerligt och de som bokat (som jag) komer kopplas in, sen säger de att de inte kan göra så och de säger upp min beställning istället och att jag måste ringa till de för att få reda på om det finns plats eller inte.
Det tar 3-6 dagar att få svar på ett mail då vill jag inte ens veta hur långa telefonköer det är...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Som sagt Telia hade varit bra men de vill inte bygga ut stationen jag är kopplad till.

*Edit*
Jag har nu sett en annan sak som stör mig ganska mycket, nu har de ju avslutat min beställning så det enda jag kan göra nu är att ringa till de typ varje dag ocg FRÅGA om någon har kopplat ur sitt bredband för den informationnen ser man inte via deras sida.
Men det som stör mig är detta, Detta skriver de i ett mail till mig:

"För närvarande är telestation fullbokad. Men det sker kontinuerligt
utbyggnad och de kunder som ligger bokade kopplas in så snart plats finns
ledig."

Men sen ändrar de väl sig för sen ser jag på leveranssatussidan:

"Telestationen som du tillhör är tyvärr fullbelagd. Det går inte att utöka kapaciteten då det rent fysiskt är brist på utrymme för mer teknisk utrustning. Ledig plats finns i den mån att någon avslutar sitt abonnemang men vi har idag ingen möjlighet att ha ett kösystem. Du är välkommen att försöka vid ett senare tillfälle."

Alltså först säger de att de bygger ut den kontinuerligt och de som bokat (som jag) komer kopplas in, sen säger de att de inte kan göra så och de säger upp min beställning istället och att jag måste ringa till de för att få reda på om det finns plats eller inte.
Det tar 3-6 dagar att få svar på ett mail då vill jag inte ens veta hur långa telefonköer det är...

Helvete.. lite diskar du hade då

"WD 80Gb + WD 180Gb + WD 120 Gb + Maxtor 200Gb +Maxtor 200Gb"

780GB ^^

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Medlem

Inte uppdaterat signen på länge nu, en av de är död och 2-3st har tillkommit.
Och det är i n t e mycket...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lerutis
Håller faktiskt med, problem fri uppkoppling, bra hastighet ...
Kvalité men lite dyrare!

Vet inte om jag kan hålla med om de! mitt bredband från Telia har luggit nere i snart 1,5 månader...

Och dom började skylla på att det måste vara fel på ledningarna i vårat hus så fassan o jag kollade allt från modem till telekablar efter att vi gjort de så ringde vi Telia och när vi sa att det måste vara fel på deras saker så råkade dom juh se en störning nonstans in till vårat hus så dom skickade dit en tekniker som skulle kolla på det men han hittade givetvis ingenting och nu är det vårat det är fel på igen... så har börjat tvivla på att jag kommer ha något bredband kvar när allt är löst...

Visa signatur

//SinnE

Permalänk

Hade en fråga till BBB som jag skickade till dem genom deras egna form på hemsidan bredband.net.

Frå ett brev till min email:
Returned mail: User unknown

De får fan ta och skärpa sig!

Permalänk
Medlem

ja det är genom deras formulär jag skickar med, de har väl inget annat sätt nuförtiden.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower