feedback på mp3 streaming servrar

Permalänk
Medlem

feedback på mp3 streaming servrar

Tänkte sätta upp en mp3 streaming server hemma så att man kan lyssna på "bra" musik även när man är på jobbet

Mitt enda krav är att man skall kunna ha password protection så att endast jag får tillgången till den.

Har letat lite och hittat dessa har ni använt någon och i så fall vad tycker ni om den!

gnump3d
mod_musicindex till apache
icecast

Lutar nu åt gnump3d gnu brukar ju alltid göra bra grejer.

Permalänk
Medlem

gnump3d tog typ ingen tid alls att installera och konfigurera. betydligt enklare än att pilla in en modul i apache iaf.

testade inte icecast men det såg inte så svårt ut direkt, men av egen erfarenhet (som jag nyss skaffat mig) så var gnump3d väldigt enkelt och fungerade bra.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk

Använder själv gnump3d sedan en tid tillbaka och är väldigt nöjd.

Lite att tänka på är det ändå, som då den vid ett tillfälle lyckades fylla upp min /var partition vilket var mindre roligt. Hade inga låtar liggandes och anslöt mig vilket resulterade i en ganska stor error_log. Alltså, ett varningens finger för detta.

Permalänk
Medlem

lägg ett enkelt bash-script som kollar storleken på error_log och om den blir större än ett visst värde tas den bort.

man kan ju sätta gränsen till 10Mb eller så vilken ändå är en ganska stor error_log

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Brukar köra shoutcast..

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Även jag rekommenderar edna. Med den kan jag spola i streams i beep-media-player vilket inte gnump3d verkar kunna. Kan dock hända att jag missat nån fundemental inställning eller liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_echo
Även jag rekommenderar edna. Med den kan jag spola i streams i beep-media-player vilket inte gnump3d verkar kunna. Kan dock hända att jag missat nån fundemental inställning eller liknande.

Det funkar att spola i låtarna med gnump3d och Winamp iaf...

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaWeN
Det funkar att spola i låtarna med gnump3d och Winamp iaf...

Då får jag skylla på beep-media-player istället
Bra o veta att det funkar iaf.