Köpa begagnad Ipod, ej mini HJÄLP

Permalänk
Medlem

Köpa begagnad Ipod, ej mini HJÄLP

Jag har hört att de Ipods som ligger på mer änn 8GB, brukar det vara mycket problem med? Jag tänkte köpa en begagnad, och fyller år i helgen, och mina föräldrar tvingar mig att köpa något tills då :p, så att jag kan få något på morgonen :p.. Så jag undrar, är det något specielt som jag ska vara uppmärksam på ipoden när jag väl är hos försäljaren?

Permalänk
Medlem

När det ändå handlar om dessa pengar så är det lika bra att faktiskt köpa nytt - mitt motto.

Kör grunderna, kolla eventuella repor, om det finns så frågar du varför de har uppkommit.

Skaffa dig ett allmänt intryck av säljaren - är han seriös t ex?

Lycka till och grattis i förskott!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Hehe, tack.. men den jag tänkte köpa ligger på 15GB, ( 20gb ) antagligen.. och de är såå dyra från början.. och denna säljer han för 1500:- :D, han har kvitto och den var inköpt 2004

Permalänk
Medlem

Kör ett resonemang med dig själv angående lagringsutrymmet. Räcker kanske 4gb? Då får du nämligen en ny Ipod mini för ung. 1800kr..

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
Kör ett resonemang med dig själv angående lagringsutrymmet. Räcker kanske 4gb? Då får du nämligen en ny Ipod mini för ung. 1800kr..

kostar ju 1900 ny ?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Äsh, 400:- mer :p.. Får se om det funkar, då tar jag det.. annars får vi se vadsom händer :), har faktiskt lite ont om cash.. tänkte snart åka till October festivalen i Tyskland å saker :), Vart kan man föresten köpa Koss the earplug billigt? Gtek.se hade ej :/, inte heller netonet..

Permalänk

Jag köpte en ny iPod mini för 400:- idag eftersom jag är student och ändå skulle beställa en iBook.
http://www.apple.com/se/education/backtoschool/

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Fixxa en till mig då .. bah

Permalänk

Koss the plug är bra om du lyssnar på baslåtar, allt annat låter hemskt.

Som hårdrockslyssnare så är jag minst sagt besviken...

underbart bra till elektronisk musik med stort pump däremot.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Koss the plug är bra om du lyssnar på baslåtar, allt annat låter hemskt.

Som hårdrockslyssnare så är jag minst sagt besviken...

underbart bra till elektronisk musik med stort pump däremot.

Funkar bra till hiphop kanske? Jag funderar på att köpa ett par till min iPod shuffle.

Permalänk
Medlem

Bah, jag lyssnar ju mest på Hårdrock :p.. mkt Goa med, men kan man inte sänka basen på sin Ipod? Jag har föresten fått tag på försäljaren, han ska höra av sig vid 20.00, så ska jag åka å kolla på den.. 15GB hdd, antagligen 20gigaren, 1500:-.. Har garantiet gått ut så får jag typ bjuda mindre.. men finns det inte en lag på 30dagars öppen köp? eller något papper som man kan skriva ut från blocket.se ? för då har man iaf lite tid för att testa den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Koss the plug är bra om du lyssnar på baslåtar, allt annat låter hemskt.

Som hårdrockslyssnare så är jag minst sagt besviken...

underbart bra till elektronisk musik med stort pump däremot.

Ehh? Jag tycker då de klarar sig förvånansvärt bra över hela registret. Jag lyssnar inte på så mycket musik med massa bas och jag är helnöjd med dem! Billiga och underbart ljud!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej, vart kan man köpa dem billigt inklusive frakt då? Tänkte ha ett par till min mp3spelare som jag ska åka och kolla på idag..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Koss the plug är bra om du lyssnar på baslåtar, allt annat låter hemskt.

Som hårdrockslyssnare så är jag minst sagt besviken...

underbart bra till elektronisk musik med stort pump däremot.

Som bekant har vissa personer problem med att få propparna att sitta bra i öronen. Jag är en av dem vilket jag märkte först efter att jag hade köpt dem. Inga av de medföljande kuddarna passade i öronen så jag fick göra egna - av öronproppar. Stack hål i två cylinderformade öronproppar och trädde på så passade de, inte perfekt men jag är iaf nöjd.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Alraighty, låter som det får bli dem då ! Tack, över till mp3 spelare.. hittade en annan från Helsingborg, på 20G, nämligen en creative Jukebox Zen ... Fastän dock vet jag inte hur gammal den är osv, Ipoden var ett år gammal precis, och det betyder att garantiet antagligen gått ut. I värsta fall så får jag kolla på dem båda, och försöka hitta recensioner sålänge på google. Vad tycker ni låter bäst?

Permalänk
Medlem

Ett tips Wilco är att köpa Jukeboxen. Köpte en 60GB beggat för 1800:- den pajade och garantin hade gått ut. MEn tro fan att Creative är hygglo och skckar en ny till mig! Hett värre fast jag inte hade kvitto eller ett skit

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk på att batteriet på en beg. Mp3-spelare kan vara helt slut. Dvs. kolla vad nytt batteri kostar, kanske blir det samma pris som en ny?

Permalänk
Medlem

Okej, tackar grabbar. Ska höra med applestore vad det kostar å byta ut batteriet, min syster fick en ipod mini i Juni, och batteriet håller inte alls 12timmar som det sägs, dock är hon ganska retarded på dagens teknik :p..
Iaf, jag har mailat Creative säljaren nu, och ska höra om det finns något garanti kvar och dylikt. Tackar för mig ännsålänge

Permalänk
Medlem

Angående koss lurarna så är dom här dom billigaste jag hittat http://www.dabus.se/Product/SimpleProductInfo.aspx?ItemId=836...

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Angående koss lurarna så är dom här dom billigaste jag hittat http://www.dabus.se/Product/SimpleProductInfo.aspx?ItemId=836...

Jag köpte mina för 150:- på Netonnets lagershop.
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=20122&sid=1003270&SpaceCo...

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fidda.. jag var på netonet häromdagen i ullared, dock hittade jag en Creative Nomad Jukebox Zen NX 30GB för en ganska billig peng, är det något att ha? säljaren nämner att han säljer den för att uppgradera sig, han byter gärna den mot en archos som kan spela mp4, så han värkar vara seriös. Det enda jag egentligen vill, är en fet mp3spelare som inte hackar när man är ute å springer, och eftersom det är en hårdisk-mp3spelare så vetjafan hur bra det kommer gå?
Tack på förhand

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Ehh? Jag tycker då de klarar sig förvånansvärt bra över hela registret. Jag lyssnar inte på så mycket musik med massa bas och jag är helnöjd med dem! Billiga och underbart ljud!

Man har sin egen musiksmak, vissa gillar t.e.x hip-hop.
Men jag skulle inte rekomendera koss the plug till någon seriös person som gillar elgitarrer.

Bra bas, men elgitarrer och riktigt krävande röster låter verkligen hemskt.
så fort det blir minsta lilla ös så slutar hörluarna leverera normalt ljud, vilket är mycket störande.

Däremot är basen bättre än alla andra hörlurar för under 500:- eller liknande.

För hip-hop bör det funka underbart bra med ett par koss the plug, bas och enkla röster är inget problem.

Kort sagt, dom är utan tvekan värda pengarna sålänge du inte gillar lite snällare elgitarrer.
Gillar du power metal så behöver du inte ens titta åt Koss The Plug.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Hmm... Back to the topic atm, Creative Nomad Jukebox Zen NX är det något att ha? hackar de när man springer? Hårdisk ju! =D

Men föresten, Koss.. Jag lyssnar ju på mkt bas i mina metal-låtar redan nu ju =), äsh i värsta fall får min syster ärva dem om jag ogillar dem :/

Permalänk
Medlem

Usch, Koss är inte bra lurar. Köpte ett par sony (MDR-NE1) för en 200 spänn på teknikmagasinet, smiskar dem lätt.

Permalänk
Medlem

Okej, men de verkar inte som de är några långa sladdar? Om jag tänkte tex ha mp3 spelaren i fickan, som jag brukar ha.. lär inte komma med en sådan sladd som man kan hänga runt om halsen för mp3spelaren.. det är desutom jobbigt när man e ute å springer

Nu behövver jag snarast hjälp om den där "Creative Nomad Jukebox Zen NX", hittar inte direkt några recensioner på google heller.. :/

Så, nu är den köpt och 1500:- fick jag pröjsa för den, redigt fet är den och ganska stor, men det är väll okej för det priset, 30GB rymmer den med. Tack allihopa för hjälpen, nu återstår det bara att välja vilka hörlurar jag ska ha... Några bättre förslag? Basen är lite halvkass, så jag funderar efterallt på koss the plug fastän jag lyssnar på mkt hårdrock och goa.

Mp3 spelaren är riktigt fet, ***** på Ljud, Koss the plug var sådär.. för 179:- var den garanterat värd, men för ljudet tvekar jag.. Basen är som man får ont i huvudet, ingen direkt renbas.. men vad mer kan man förvänta sig av en öronsnäcka? desutom isolerar den ljudet väldigt bra. så en 4a stjärnor för dem

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilco
Okej, vart kan man köpa dem billigt inklusive frakt då? Tänkte ha ett par till min mp3spelare som jag ska åka och kolla på idag..

www.ljudia.se/se

Visa signatur

Workstation/Lapptopp: AMD 64Turion 32 | 2048ddr2 | ATI x700 | 80 gb 7200rpm | 2*17" skärm | 940 gb externt |

Permalänk

någon som vet var man kan köpa extra batterier till creative jukebox zen