*Tips* Vettig dc++ klient till Mac

Permalänk
Medlem

*Tips* Vettig dc++ klient till Mac

Denna klient har funnits ett tag, men när jag provade den för några månader sedan tyckte jag inte var speciellt stabil eller användbar. När jag provade idag igen så blev jag mycket positivt överaskad. Shakespeer fungerar nu riktigt bra och det är skönt att det äntligen finns en vettig DC++-klient till Mac vilket jag saknat.

Shakespeer hittar ni här:
http://shakespeer.sourceforge.net/

Helt klart värt en nedladdning!

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk
Hedersmedlem

Varför har de skrivit "DC++ client"? Det är ju en DC-klient... Är den byggd på DC++ kanske?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Varför har de skrivit "DC++ client"? Det är ju en DC-klient... Är den byggd på DC++ kanske?

Den identifierar sig som och är kompatibel med nyaste DC++. Har för mig att den från början var tänkt att skapa ett Mac-gui runt dc++ kärna men att utvecklarna tyckte det var för mycket fulkod i dc++ så de valde att skriva om allt från början. Är inte riktigt 100% på det dock

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk
Medlem

Wow, grym klient, bäst än då länge när det kommer till Mac.

Edit: Ang. DC-klienter tycker jag det är grymt irriterande att det inte finns en enda vettig klient som funkar på FreeBSD rakt ut ur ports.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

OfT: Börjar inte DC bli lite pasé? Torrent är superior

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
OfT: Börjar inte DC bli lite pasé? Torrent är superior

DC passar uttmärkt för små privata kretsar som inte vill använda FTP.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
OfT: Börjar inte DC bli lite pasé? Torrent är superior

Torrent är bra om man är ute efter att få hem de mest nytagna semmesterfilmerna. Men för oss som även gillar de lite äldre och kanske även de asiatiska semmesterfilmerna så är DC fortfarande bäst.

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk
Medlem

äh, nästan alla semesterfilmer är fantasilöst sunk med usel editering.. borde vara licens på innehav av videokameror.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
äh, nästan alla semesterfilmer är fantasilöst sunk med usel editering.. borde vara licens på innehav av videokameror.

Så det borde vara licens på att få filma på sin semester? Förstår du hur urbotat korkat det låter?

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Så det borde vara licens på att få filma på sin semester? Förstår du hur urbotat korkat det låter?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

Nu när jag ser din sign så är jag inte förvånad över att förslaget kommer från dig. :roileyes:

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Nu när jag ser din sign så är jag inte förvånad över att förslaget kommer från dig. :roileyes:

ett hett tips är att du även läser ookk's inlägg, sen processerar du informationen några dagar och är förhoppningsvis redo att posta en ny insiktsfull kommentar då?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

bättre än ingenting men ligger mig inte i smaken alls i upplägget.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Torrent är bara bra om alla vill få tag i något snabbt... Du hittar inget gammalt där..

Det gör man dock via DC, där hittar man allt..

Permalänk

Sen suger torrent med adsl, och det är måånga som har adsl och håller på med torrent, så dc tar jag, iaf jag skulle behöva se ookk:s semsterfilmen eller nån dist.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
bättre än ingenting men ligger mig inte i smaken alls i upplägget.

Shakespeer har tagit riktig fart den senaste tiden. För bara ett litet tag sedan var den helt featurelös och buggig. Jag skulle tippa på att shakespeer kommer få väldigt många förbättringar på kort tid. Den är ju trots allt bara version 0.7.3.

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk
Medlem

stor fet tumme upp...! äntligen är sista argumentet för pc på väg bort

edit: fick problem med hashing, det löser sig med reinstall . se deras forum för mer info...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
stor fet tumme upp...! äntligen är sista argumentet för pc på väg bort

edit: fick problem med hashing, det löser sig med reinstall . se deras forum för mer info...

Vad hände med hashingen då? För mig fungerade det som de ska

EDIT:

Jag har läst lite intressanta saker i shakespeers forum. Programmet består tydligen av en daemon som gui:et ansluter till. Detta utnyttjas tyvärr inte ännu till något vettigt men utvecklarna har planer på att göra så att man tex kan köra daemonen på en linux burk och sedan ansluta till den med ett gui på Mac:en. Det finns även ett CLI gui till shakespeer.

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ookk
Vad hände med hashingen då? För mig fungerade det som de ska

EDIT:

Jag har läst lite intressanta saker i shakespeers forum. Programmet består tydligen av en daemon som gui:et ansluter till. Detta utnyttjas tyvärr inte ännu till något vettigt men utvecklarna har planer på att göra så att man tex kan köra daemonen på en linux burk och sedan ansluta till den med ett gui på Mac:en. Det finns även ett CLI gui till shakespeer.

det började aldrig hasha först,

nu funkar allt som en dans..! oj vad jag har saknat dc...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ookk
Vad hände med hashingen då? För mig fungerade det som de ska

EDIT:

Jag har läst lite intressanta saker i shakespeers forum. Programmet består tydligen av en daemon som gui:et ansluter till. Detta utnyttjas tyvärr inte ännu till något vettigt men utvecklarna har planer på att göra så att man tex kan köra daemonen på en linux burk och sedan ansluta till den med ett gui på Mac:en. Det finns även ett CLI gui till shakespeer.

Det där låter som exakt något jag är ute efter, underbart!

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Citat:

Sen suger torrent med adsl

?

Permalänk

superjoppe: Alltid vad jag har vått veta av alla warez snubbar..

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk

Varför skriver du då inte "Sen har jag hört att torrent suger med adsl"? Eller kanske hålla tyst om man inte har en egen uppfattning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Varför skriver du då inte "Sen har jag hört att torrent suger med adsl"? Eller kanske hålla tyst om man inte har en egen uppfattning?

han syftar väll på just "a" i adsl, men problemet kan ju vara ungefär samma oacvsett vilken av tankningsmetoderna man föredrar. på torrent kan man ju inte bara komma undan snåljåpar lika direkt om man vill. fast det gäller ju inte bara adsl utan användaren mer..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Version 0.8.1 släpptes nyss med rätt så många förbättringar. Programmet är enligt mig redan en fullfjädrad dc-klient men utvecklingen går i en rasande takt och det lär snart bli ännu bättre

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk
Medlem

Trevligt. Bara en Mac som saknas då. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Trevligt. Bara en Mac som saknas då. =/

Hehe den var bra!
(Samma här)

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ookk
Version 0.8.1 släpptes nyss med rätt så många förbättringar. Programmet är enligt mig redan en fullfjädrad dc-klient men utvecklingen går i en rasande takt och det lär snart bli ännu bättre

Kommer det två versioner samma dag så går utvecklingen undan

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Trevligt. Bara en Mac som saknas då. =/

Det är den lätta biten. Förut fanns ingen vettig dc-klient till mac, inte ens för pengar

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk

Tankade ner Shakespeer till en polare med mac. Han sitter på lunds universitets nätverket, och kan bara ansluta till ludc hubben då de spärrat alla andra.
Problemet är dock att när man ska connecta så får man upp
"11:55] <Hub-Security> Your have not enabled hub controlled bandwidth, go to settings, the network tab and check the checkbox for hub controlled bandwidth."
Vad gör man åt detta i Shakespeer?