Permalänk
Medlem

Msn ljudkonversation i gaim?

Har kollat på deras hemsida men hittar ingen information om huruvida programmet stödjer msn's ljudkonversation. Detta är en rätt viktig funktion för mig då jag använder den i princip varje dag. Olyckligtvis så vägrar min flickvän att byta till skype, så det är inte ett alternativ.

Så min fråga är alltså om det funkar i gaim? Om det inte gör det, finns det något annat program där det fungerar?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

"Will you support features such as voice chat, internet phones, or video chat?
In the short term we have no plans to work on or attempt to integrate patches in these areas. However, one of our developers has created gaim-vv, a "fork" of Gaim, which will be merged into gaim when a decent subset of voice and video functionality is implemented and stable. Having a separate sourceforge project allows people interested in such features greater access to development while not clogging the main thrust of gaim towards text instant messages." - Från Gaims FAQ

Halvt off topic: Varför vägrar hon att byta till Skype?

Visa signatur

| Zepto Znote 4200 | Centrino 1.6 GHz | 512 MB | ATI 9700 | Ubuntu | WinXP Pro | ICQ# 54811730
"Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise." --John Steinbeck
"Self improvement is mastrubation" --T.D.

Permalänk
Medlem

aMSN har stöd för ljud- och videokonversationer över MSN. Tyvärr kommer jag inte in på deras sida för tillfället, och kan därför inte svara på om det finns i stabil version, eller om det fortfarande bara finns på deras cvs.

Visa signatur

http://ubuntu-se.org - Ubuntu Sverige. Hjälp och support för Ubuntu
Svensk IRC-kanal för Ubuntu

Permalänk
Medlem

B2: Den som det visste :S Hon verkar helt enkelt inte gilla programmet. Tycker att det är krångligt med flera program. Plus att hon påstår att hon inte gillar ljudet i det. Har själv aldrig haft några såna problem med skype, men hon påstår att det funkar sämre

Så det är bara att anpassa sig i just detta fallet Men det får man tåla

Ozamosi: Tackar, ska kolla upp aMSN så snart jag kan

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B2
Halvt off topic: Varför vägrar hon att byta till Skype?

Alla hennes kompisar kanske inte har en geek till pojkvän som kan konfa skype, och tycker det är lättare med msn. vad vet jag

Btw. vadå geek pojkvän

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Vaddå konfa skype?

Installera, registrera, ändra volymen (jättesvårt) och prata.

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.