En annan som vill ha tux-märken

Permalänk
Medlem

En annan som vill ha tux-märken

Hejsan. Jag har sökt efter klistermärken med *nix temat.
Fick detta tipset av en vän:
http://tuxsticker.ptaff.ca/step1/?lang=en_CA
Dock känns alla så dyra.

Mvh
//flogiston

(förstör inte denna tråden också.)

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

En grej som kan funka är att man skriver ut en egen tux bild, laminerar den och sedan fäster den med "lim på rulle", ett slags lim som är jättetunt dubbelsidigt klister och kommer på en typ tejprulle, fäster bra och är hyfsat lätt att ta bort sedan om man vill. Tyvärr vet jag inte vad "limmet" heter för vi har köpt det ifrån en resesäljare men vi använder det till många saker bl.a laminerade skyltar. Dock så bör det ju vara ganska plana ytor man fäster det på, typ datorer

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem

Har dock sett "klistermärkes papper" som man skriver ut. Vet inte var man får tag i det eller vad det kostar. Det låter i vilket fall som den billigaste lösningen.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Hittade denna sida, man bör nog vara några stycken som gillar tux dock för många märken blir det, så per/st blir dom nog hyfsat billiga

http://www.stickers.se/

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem

Tack för initiativet, Flogiston. Ser fram emot vad tråden ger.

Permalänk
Medlem

Tror det är etikettpapper du ev menar, finns nog i kontorshandel och hos bokhandlare m.m, dock så blir de nog inte så vattenbeständiga så de håller tyvärr inte lika länge, sen har vi haft problem med hp 500 ps bläck för det bleknar efter ett tag utan att behöva vara i solen, min tux på ca 1 meter hög tynade tyvärr bort på det viset.

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zixl
(massa annat)...min tux på ca 1 meter hög ....(lite till)

Känns lite overkill meden meter tux.:S
Tack för länken. Jo några måste man nog bli. Får leta upp etikettpapper någon gång. Kanske kan man lägga vanlig bokplast över så håller det nog.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

På tal om tux-saker. Jag har letat lite efter en enkel t-shirt med tux på, inga krussiduller eller nåt. Bara svart t-shirt med den fina pingvinen på
Nån som vet var man kan hitta det?

Visa signatur

Cry havoc and lets slip the dogs of war!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Har dock sett "klistermärkes papper" som man skriver ut. Vet inte var man får tag i det eller vad det kostar. Det låter i vilket fall som den billigaste lösningen.

http://www.svensktpapper.se/

Jag vet att farsan köpt "klistermärkespapper" därifrån, fick välja storlek på dem själv.
Jag hittar tyvärr inte produkten, så jag vet ej pris.
Och jag orkar inte leta bland alla dom där papperna

Visa signatur

no signature.