Varning för den här annonsen! Jag betalade 2100 kr men fick ingenting.

Permalänk

Varning för den här annonsen! Jag betalade 2100 kr men fick ingenting.

Akta er för denna annonsen, http://www.blocket.se/view/5446095.htm?caller=ogl_s&l=0&c=1&c...

Satte in 2100, på hans konto o har inte hört av honom sen dess.
Ringde på kortet dock o spela en annan person & då sa han att kortet var sålt.
Men nu är han spårlöst borta.
Andra gången ja blir blåst på ett grafikkort, ja blir tokig.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

lär du dig aldrig. FÖRSKOTTSBETALA ALDRIG och du lär inte heller få se några pengar kan jag lova dig.. känns förjävligt att såna personer ska få hålla på så!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
lär du dig aldrig. FÖRSKOTTSBETALA ALDRIG och du lär inte heller få se några pengar kan jag lova dig.. känns förjävligt att såna personer ska få hålla på så!

Ja men eftersom postan sitt jävla skit att man måste betala per år för att få mot PF.
O ingen jävel kan därför skicka mot PF.
& orka krångla me blockets köp garanti, visst man får det man betalar för men det tar oxå längre tid. Är rätt ivrig.
Han lika gärna skicka ett Riva TNT om han nu vill blåsa.
Men den här gången har jag adress & person nr. Har jag inte hört av han tills eftermiddag åker jag upp till han, en blåsning okey. Men 2, nä glöm det.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Får du igen pengarna så kan jag rekommendera dig att köpa http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=304723&cks=WYO istället för begagnat. En aning dyrare än 2100 men man slipper blåsningar

Permalänk
Medlem

I blocket-annonsen så stog det:
"Pga av felleverans så skulle jag ha PCI-express men fick ett AGP."

Det låter lite skumt pga att om han fått fel grafikkort, så borde stället han köpte kortet ifrån kunna byta ut det.

Berätta gärna vidare hur det går om du träffar honom.

Visa signatur

Asus A7N8X-E Deluxe, Barton XP2500+ ||Chieftech DA-01B-D Dragon Fulltower 340W || 1 Gb DDR433 (dual channel) || GF4 TI 4400 med Zalman heatpipe || 4 hdd tot 680 Gb || 5st 80X80 chassifläktar via Zalman ZM-MFC1 fancontroller || NEC 3500 ”Many bothans died to give us this information.....” -Mon Mothma

Permalänk
Hedersmedlem

*topic redigerad*

Permalänk

Du är dumförklarad av mig iaf.

suck, DITT FEL när du onekligen förstår att chansen för att bli blåst på grafikkort är oerhört stor.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Redigerat av GAPa: Personuppgifter borttagna

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

Man måste ju utgå från att alla människor är hederliga, annars kan vi lika gärna låsa in oss allihop.

Låter förjävligt att du råkat ut för detta, sådana människor förstör för så mycket mer än en enskild person.

Då annonsen inte är synlig längre undrar jag vart säljaren uppehåller sig?
Du kan om du vill få assistans vid eventuellt besök.

***EDIT***

Såg nyss ditt inlägg, om du står för bensin möjligen
Men detta borde vara lätt löst alltså.

Så nu har grabben fått epost!

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk

Du kan ju prova och skicka ett mail till damen som står registrerad på telefonnummret. Se om hon känner denna *bort*.

Sedan regera jag ganska mycket på om man heter *bort* varför välja e-mail adressen *bort*?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraspor
Man måste ju utgå från att alla människor är hederliga, annars kan vi lika gärna låsa in oss allihop.

Låter förjävligt att du råkat ut för detta, sådana människor förstör för så mycket mer än en enskild person.

Då annonsen inte är synlig längre undrar jag vart säljaren uppehåller sig?
Du kan om du vill få assistans vid eventuellt besök.

***EDIT***

Såg nyss ditt inlägg, om du står för bensin möjligen
Men detta borde vara lätt löst alltså.

Så nu har grabben fått epost!

Hehe schysst, men det verkar jävligt skumt. Ska dra hela berättelsen.

Jag mailade o frågade om kortet var kvar, det var det. Han hade ett bud, men jag bjöd under det, men sa ist att du får pengarna på ditt konto direkt. Så satte jag in pengar efter fått hans person nr o bank nr.
Ja fick ett par mail tom efteråt, att han skulle skicka att han skulle fixa en bra kartong bara osv.
Men sen hörde jag inte mer av killen. så nu ringde ja killen, och han säger att kortet såldes redan andra dagen den las ut på annons. Men det skumma är hur kan denna "*bort*" svara på annonsen när jag svarat på den. Han jag pratade med menade på att nån skulle hackat blocket.se o skrivit in sin egen email vilket inte låter troligt.
Jag sa även till killen, jag kommer upp till dig idag så löser vi det på plats (me något arg ton)
och jag sa att vi båda skulle gå ner till polisstation & anmäla, för han själv sa att det vore bäst eftersom något blivit "fel"
Men allt låter så jäkla skumt. Tvekar på att nån lyckas hacka blocket, ändrar om i en annons o skriver dit sin egen e-mail.
Det är riktigt synd, gjort många data affärer & andra affärer på samma sätt. Jag sätter in pengar o de skickar varan.
Det ekonomiska hör inte till just nu, det är stoltheten som får sig en jävla törn.
Men ska knalla ner till station nu strax o anmäla, eftersom han jag pratade med höll med.
Men han lät lite skum i luren med, så börjar undra. Hörde barn o skit i bakgrunden.
Får se, hoppas det löser sig =/

FreakaliS Namnet kvittar, jag heter Christoffer Carlsen, men har "Sixten_jarnberg@hot..." som email. Haft i flera år.
Jag är nog inte ensam om det.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

Så du menar att denna person (med barn) har sålt ett grafikkort men under tiden har någon "hackat" hans epost/ eller bytt ut eposten i annonsen och svarat dig med sitt banknummer och liknande?
Ja det låter onekligen konstigt, men om denna killen är med på att åka ner till polisstationen så ska du definitivt göra det det finns ju trots allt en liten möjlighet att han talar någon form av sanning, om inte lär det ju dyka upp förr eller senare.
Ska bli roligt att läsa vad responsen blir på mitt email.
Kanske skickade till fel snubbe? hehe aja inte hela världen.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Hammarslag:

Du är medveten om att du bryter mot PUL när du lägger ut personuppgifter?

Permalänk

Åk hem till den j*veln och kräv tillbaks dina pengar samt reseersättning. Det gick bra för mig allafall!

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Hammarslag:

Du är medveten om att du bryter mot PUL när du lägger ut personuppgifter?

Ja, och dessutom så känsliga saker som bankkontonummer och personnummer. Ingen höjdare direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Hammarslag:

Du är medveten om att du bryter mot PUL när du lägger ut personuppgifter?

Tycker att det är fruktansvärt att man inte får hänga ut svindlare. Varför ska de vara skyddade av lagen när de själva bryter mot den ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeds
Tycker att det är fruktansvärt att man inte får hänga ut svindlare. Varför ska de vara skyddade av lagen när de själva bryter mot den ??

Hur vet du att det är han som är svindlaren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berkan
Hur vet du att det är han som är svindlaren?

Kan man inte kolla upp kontonummer ? Då är det ju lugnt.

Edit *ringer fsb nu..... placerad i kö

Edit2 *: Pga banksekretesslagen får de inte ge ut sådana uppgifter. Enbart till polisen.

Men jag står fast vid att man ska kunna hänga ut folk som svindlar andra på stålar. De ska inte gå säkra någonstans.

Om det skulle bli en tvist om det är han som är svindlaren så får personen bevisa att det inte är han.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeds
Kan man inte kolla upp kontonummer ? Då är det ju lugnt.

Edit *ringer fsb nu..... placerad i kö

Edit2 *: Pga banksekretesslagen får de inte ge ut sådana uppgifter. Enbart till polisen. .

Om det skulle bli en tvist om det är han som är svindlaren så får personen bevisa att det inte är han.

Tycker du då att det är rätt att lägga ut någon annans bankkonto här på SweC, utan att veta om han/hon har gjort något olagligt?

Och om det visar sig att det inte är han, hur har du tänkt att reparera den redan orsakade skadan då?

Permalänk
Medlem

Moment 22 ?

Permalänk
Hedersmedlem

*personuppgifter borttagna*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeds
Moment 22 ?

Är det då inte bättre att ingen gör något olagligt än att två gör det? Det är i alla fall min lilla humanistiska åsikt. Jag skulle inte vilja spendera en massa tid till att rentvå mitt namn bara för att någon annan mindre begåvad människa inte har alla tofflor i sin garderob.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berkan
Är det då inte bättre att ingen gör något olagligt än att två gör det? Det är i alla fall min lilla humanistiska åsikt. Jag skulle inte vilja spendera en massa tid till att rentvå mitt namn bara för att någon annan mindre begåvad människa inte har alla tofflor i sin garderob.

Sant..

Det är bara så irriterande hur lätt det är att blåsa folk och sedan gömma sig bakom lagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeds
Sant..

Det är bara så irriterande hur lätt det är att blåsa folk och sedan gömma sig bakom lagen.

Om det är vi båda överens!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Hammarslag:

Du är medveten om att du bryter mot PUL när du lägger ut personuppgifter?

Anmäl mig, ring Inspektör Bjälling i norrköping o be han lägga in det i min förundersökning. Känns som det gör till eller från just nu.

Killen som fått in pengarna på sitt konto är uppenbarligen med på noterna, dock verkar den andra vara bra skum.
Men en sak till ja reagera på, fick svar nu ifrån den "riktiga" annons ägaren. Via mail, (då han fick min mail via telefon)
då han bad om att få min email. och det skummaste av allt var just att som ämne i mailet stod det.

"RE: ang. geoforce 6800gt 256mb perfekt för battlefield 2"
(presis som i blocket)

Varför står det "RE" för när jag aldrig fått mail ifrån denna email förr ?
Utan det är ju till denna "*bort*" jag mailat med, inte "*bort*" (annonsägaren).
Det reagerar ja mest på.

Såhär står det i senaste mailet iaf, o det kan verka seriöst. Förutom just "Re"

-----------------

"Hej Christoffer

Nu blev det rätt med eposten.......

Vi pratade angående Föreningsparbankens konto polisanmäl så gör jag det också.sedan skickar jag en kopia på detta till dig.
Men kan du skicka namn och adress till dig så får du du kopian.

Om du behöver mina uppgifter så är det detta

*bort*

Om du får uppgifter på personen som blåser folk kan du vara snäll och skicka hans uppgifter,jag gör detsamma om jag får reda på något.

Tråkigt att du har drabbats av svinet men det löser sig,ta kontakt med mig om polisen eller posten behöver fler uppgifter eller styrka uppgifterna.

Mvh

*bort* "

--------------

Låter så jävla skumt att nån skulle "hackat" hans annons konto o sedan lagt in sin egen E-mail.

Redigerat av GAPa: Personuppgifter borttagna.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

det där tror jag inte på för fem öre.. lol att nån hackats hans konto och lagt in sin email i tron om att nån ska skicka pengar.. yeah right kanske i usa ja men inte i sverige nåt sånt han är full av skit.

Permalänk

riktigt skruvat ja.

Men en sak till ja reagera på, fick svar nu ifrån den "riktiga" annons ägaren. Via mail, (då han fick min mail via telefon)
då han bad om att få min email. och det skummaste av allt var just att som ämne i mailet som jag fick av den "riktiga" ägaren. stod det.

Ämne
"RE: ang. geoforce 6800gt 256mb perfekt för battlefield 2"

Varför står det "RE" för när jag aldrig fått mail ifrån denna email förr ? utan bara fått ifrån denna XXX@mail.com som inte är den "riktiga" ägarens.
Så står det ju ifall man mailat till den riktiga blocket mailen,
Utan det är ju till denna "*BBB*" jag mailat med, inte "*AAA*" (annonsägaren).
Det reagerar ja mest på.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag

Varför står det "RE" för när jag aldrig fått mail ifrån denna email förr ? utan bara fått ifrån denna XXX@mail.com som inte är den "riktiga" ägarens.
Så står det ju ifall man mailat till den riktiga blocket mailen,
Utan det är ju till denna "*BBB*" jag mailat med, inte "*AAA*" (annonsägaren).
Det reagerar ja mest på.

Det skulle kunna vara så att det är en automatisk forward från ena mailadressen till den andra. Jag har till exempel 3 mailadresser som alla hamnar i outlook, när jag svarar så har jag min standardklient som jag använder. Så oavsett om de skrivit til adress 1, 2 el. 3, så får de svar från min adress 1.

Visa signatur

Det finns mycket jag inte kan, men jag lär mig.
Tänk om alla kunde lägga in lösningen på de problem man frågat om.
Att hänvisa till Google är bara oförskämt, låt hellre bli att svara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kronowski
Det skulle kunna vara så att det är en automatisk forward från ena mailadressen till den andra. Jag har till exempel 3 mailadresser som alla hamnar i outlook, när jag svarar så har jag min standardklient som jag använder. Så oavsett om de skrivit til adress 1, 2 el. 3, så får de svar från min adress 1.

ja men då måste han ha nåt med *bort* kontot att göra (bedragaren)

Redigerat av GAPa: E-postadress borttagen.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Skall du leta upp en ny annons på blocket och göra ett försök till?