Nu har posten klantat sig igen!

Permalänk
Medlem

Nu har posten klantat sig igen!

Beställde en bärbar dator som skickades den 03 augusti och bara några timmar senare stod det som status på deras hemsida "Försändelsen körs just nu ut till mottagarens serviceställe". Nu har det stått så under hela gårdagen. Jag var till och med på servicestället och frågade men dom hade inte fått in det. Dom trodde att dom skulle få det med leveransen som kommer klockan 16 idag. Så nu när jag vaknade kollar jag på status på hemsidan igen och det står "DIP Mölndal, försändelsen körs just nu ut till mottagaren".

Eftersom precis detta hände min kompis när han hade beställt och fick det många dagar senare pga det så ringde jag upp posten fort som fan och frågade vad som menas med det.

Den sura kärringen på postens kundtjänst "kunde inte förstå" varför det hade hamnat hos poståkeriet istället och det enda jag kunde göra var att invänta avin.

Altså, tänker INTE vänta till måndag eller längre. Aldrig i livet. Jag SKA ha det idag. Det ska inte ta fyra timmar att köra paketet till göteborg och sedan fem dygn att få ut det till mitt serviceställe. Det är ju förjävligt.

Jag har fan betalat sammanlagt 240kr för frakten och dom beter sig som om det vore nån jävla gratis tjänst som dom kan göra hur dom vill med.

När min polare hade samma problem ringde han till posten och dom rättade till det. Men till mig sa hon bara "det finns inget jag kan göra"..

Ska ringa igen lite senare och hoppas på att få prata med en annan.

Har även ett helt annat paket som jag har beställt från dustin som det har hänt exakt samma med. Det kan jag nog klara att vänta tills avin kommer men jag klarar fan inte att vänta på datorn en dag till.

Permalänk
Medlem

Om datorn finns på ditt upphämtnings ställe så kan du gå dit med fraknumret och hämta upp den.

Permalänk
Medlem

hah lycka till å få det idag när dom strular kan det ta ibland väldigt lång tid... idioter det är vad dom är på posten.

Permalänk
Medlem

Re: Nu har posten klantat sig igen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Altså, tänker INTE vänta till måndag eller längre. Aldrig i livet. Jag SKA ha det idag.

Ska du göra en Michael Douglas i 'Falling Down' annars? Det är nog inte så mycket att göra åt.

D-Fens!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hade tur. Helt plötsligt stod det att den finns att hämta på mitt utlämningsställe. Tur att man har lite tur mitt ibland all otur.

Skriver från den nu

Permalänk
Medlem

Har du fått någon förklaring till det som hände ?

Jag har en teori.

Företaget du beställde av skickade paketet som företagspaket trots att du är privatperson ?
Det som händer då är att först hanteras det som ett företagspaket, när det kommer fram på dipån på din ort markeras det automatiskt för utkörning imed att företag får utkörning. Men enligt avin är du ju privatperson, så utan ny markering i status sorterar dem om det till ett vanligt postpaket och kör det till ditt närmsta utlämningsställe.

Nu har jag inte tittat så mycket på datumen du postat dina inlägg på, men det ska inte ta längre tid att få sitt paket om det är skickat som företagspaket än om det är skickat som vanligt postpaket.

Enligt posten ska det ta följande tid

Företagspaket till företag = 1 dag
Företagspaket till priivat = 1-2 dagar
Postpaket till privat = 1-2 dagar

Med andra ord, om dem hållt sig inom ramen av dessa tider, ja då har dem skött sig gallant.

Visa signatur

Jag har en datamaskin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waldorf
Har du fått någon förklaring till det som hände ?

Jag har en teori.

Företaget du beställde av skickade paketet som företagspaket trots att du är privatperson ?
Det som händer då är att först hanteras det som ett företagspaket, när det kommer fram på dipån på din ort markeras det automatiskt för utkörning imed att företag får utkörning. Men enligt avin är du ju privatperson, så utan ny markering i status sorterar dem om det till ett vanligt postpaket och kör det till ditt närmsta utlämningsställe.

Nu har jag inte tittat så mycket på datumen du postat dina inlägg på, men det ska inte ta längre tid att få sitt paket om det är skickat som företagspaket än om det är skickat som vanligt postpaket.

Enligt posten ska det ta följande tid

Företagspaket till företag = 1 dag
Företagspaket till priivat = 1-2 dagar
Postpaket till privat = 1-2 dagar

Med andra ord, om dem hållt sig inom ramen av dessa tider, ja då har dem skött sig gallant.

Företaget har skickat det som postpaket, postar här loggen från postens hemsida:

5 aug kl 15:00
************, Mottagaren har hämtat försändelsen på servicestället.
5 aug kl 13:00
************, Försändelsen har kommit till mottagarens serviceställe.
5 aug kl 09:40
DIP Mölndal, Försändelsen har ej kunnat levereras. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.
5 aug kl 08:35
DIP Mölndal, Försändelsen körs just nu ut till mottagaren.
3 aug kl 22:50
Göteborg, Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen.
3 aug kl 18:52
Jönköping, Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Postterminalen.
3 aug kl 18:52
Jönköping, Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen.
3 aug kl 15:46
Postcenter Oskarsgatan, Avsändaren har lämnat in försändelsen på sitt serviceställe för vidare transport till den uppsamlande Postterminalen.

Permalänk
Medlem

Det ser ändå otroligt mycket ut som vad som händer om man skickar företagspaket faktiskt..

Antagligen har dom av någon anledning trott att du ska ha hemkörning eller så, eller så har dom helt enkelt bara råkat logga in den fel...¨

Det är mänskligt att fela vet du..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Det ser ändå otroligt mycket ut som vad som händer om man skickar företagspaket faktiskt..

Antagligen har dom av någon anledning trott att du ska ha hemkörning eller så, eller så har dom helt enkelt bara råkat logga in den fel...¨

Det är mänskligt att fela vet du..

Fick samma fel på ett helt annat kolli samma dag också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Fick samma fel på ett helt annat kolli samma dag också.

aha, antagligen nån sommarjobbare som jobbade där som råkade göra samma fel med båda paketen då

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
aha, antagligen nån sommarjobbare som jobbade där som råkade göra samma fel med båda paketen då

Antagligen

Permalänk
Medlem

Sedan ska vi inte ens tala om postens löjeväckande öppetider, det kan hålla mig ingång hela natten.

Bra att det löste sig iaf.

Permalänk
Medlem

Ja se posten.. Fick min ljudkort från komplett skickat ca 5 mil norröver jag av anledningar som ingen verkar veta. Har även fått ett paket från england levererat till mitt serviceställe, men sedan skickat till berlin?!

Mycket ska man då genomlida
Dock ordnar allt sig i slutändan, tur att det gjorde det även i GiiX fall.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o