Permalänk

Hur instalerar man AMSN?

Hur instalerar jag AMSN i ubuntu?

Visa signatur

"Söker ständigt hjälp :("

Permalänk
Medlem
Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk

apt-get install amsn

som root ofc...daah

Permalänk

Har problem med. Men saken är det tat jag vet itne ens hur man kör någor i Linux. Så ny är jag.. Laddade ner Amsn som är .bin Men Hur gör man för att köra den då? Vet ju att Linux inte kan köra .exe OSV.. något ängel som vill förklara?

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Gör först filen körbar: chmod +x amsn.bin
Sen starta den: ./amsn.bin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zkronk
Gör först filen körbar: chmod +x amsn.bin
Sen starta den: ./amsn.bin

Låte bra.. men var ska man skriva det?? Finns det ingen sida för nybörjare?.. har inte lekt så mycket innan med linux

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Du skriver det i en terminal, typ xterm aterm rxvt eller liknande.

Prova googla lite så hittar du nog många bra guider http://www.google.com/search?hl=en&q=linux+beginners+howto&sp...

Permalänk
Medlem

Öppna Synaptics och leta upp aMSN och välj att installera det, sedan bör det dyka upp i menyn.

Permalänk
Medlem

Du ska INTE installera något du hittat på en websida. Fel fel fel fel (håller på att dunka ur windowsvanorna ur dig )

I linux laddar man inte ner program från hemsidor - för det första är de du laddar ner inte optimerade för din distribution (ibland kan det spela roll), och för det andra kan du få va för skit som hellst om du tankar från hemsidor. I Ubuntu installerar man genom att starta synaptic och söka efter det du vill ha. Inte ladda ner från websidor. Ok?

Visa signatur

http://ubuntu-se.org - Ubuntu Sverige. Hjälp och support för Ubuntu
Svensk IRC-kanal för Ubuntu

Permalänk
Medlem

ladda tarbollen, packa upp med växeln tar xvf amsn-senasteverran.tar.boll sedan cd'ar du in i katalogen och startar den enda exveterbara filen som finns: ./amsn

EDIT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozamosi
Du ska INTE installera något du hittat på en websida. Fel fel fel fel (håller på att dunka ur windowsvanorna ur dig )

I linux laddar man inte ner program från hemsidor - för det första är de du laddar ner inte optimerade för din distribution (ibland kan det spela roll), och för det andra kan du få va för skit som hellst om du tankar från hemsidor. I Ubuntu installerar man genom att starta synaptic och söka efter det du vill ha. Inte ladda ner från websidor. Ok?

Hela grejen med linux är ju att man skall kunna optimera kodeb så att den passar sin hårdvara. Det man laddar med paketsystem är knappast optimerat eller. Aja, handlar kanske inte om så mycket prestandaförlust i amsn.....

EDIT: språkfel

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
ladda tarbollen, packa upp med växeln tar xvf amsn-senasteverran.tar.boll sedan cd'ar du in i katalogen och startar den enda exveterbara filen som finns: ./amsn

Hahahaha, snacka om att fulhaxa det svenska språket. Kör hårt på din svengelska så kan du snart vara med i hiphip-gänget. Ska jag vara ärlig låter det som du precis lärt dig hur man packar upp en tar-fil och ska försöka skryta med den lilla kunskapen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edavwal
Hahahaha, snacka om att fulhaxa det svenska språket. Kör hårt på din svengelska så kan du snart vara med i hiphip-gänget. Ska jag vara ärlig låter det som du precis lärt dig hur man packar upp en tar-fil och ska försöka skryta med den lilla kunskapen

Lilla kunskapen!? Det är det ända man behöver ju Nä jag hoppas att jag kan lite mer än så nu vid den här tiden. Har fan suttit med det ett bra tag nu. Börjar bli tråkigt faktiskt.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
Hela grejen med linux är ju att man skall kunna optimera kodeb så att den passar sin hårdvara. Det man laddar med paketsystem är knappast optimerat eller. Aja, handlar kanske inte om så mycket prestandaförlust i amsn.....

EDIT: språkfel

Vem var det som uttryckte det så bra..? "Vill du att dina program ska vänta på input från dig snabbare?"

Lika mycket "Hela grejen" med linux är att det har paketsystem, som lägger filerna på rätt ställen, uppgraderar programmen utan att användaren behöver lägga sig i, och håller systemet stabilt. Skulle aldrig frivilligt ha något OS som inte är baserat på paketsystem... Så fort du kompilerar något själv riskerar du konflikter (förutsatt att din pakethanterare inte är det som kompilerar). Apt sköter dessutom konfigurering åt dig - om du installerar en x-server så får du en enkel tydlig walkthrough genom konfigureringen, och det med den front-end du väljer. Configen blir dessutom betydligt renare än om du använder xorgconfig...

Visa signatur

http://ubuntu-se.org - Ubuntu Sverige. Hjälp och support för Ubuntu
Svensk IRC-kanal för Ubuntu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozamosi
Vem var det som uttryckte det så bra..? "Vill du att dina program ska vänta på input från dig snabbare?"

Lika mycket "Hela grejen" med linux är att det har paketsystem, som lägger filerna på rätt ställen, uppgraderar programmen utan att användaren behöver lägga sig i, och håller systemet stabilt. Skulle aldrig frivilligt ha något OS som inte är baserat på paketsystem... Så fort du kompilerar något själv riskerar du konflikter (förutsatt att din pakethanterare inte är det som kompilerar). Apt sköter dessutom konfigurering åt dig - om du installerar en x-server så får du en enkel tydlig walkthrough genom konfigureringen, och det med den front-end du väljer. Configen blir dessutom betydligt renare än om du använder xorgconfig...

tummen upp. Onödigt av mig att starta denna diskussionen. Men med en pakethanterare får man massa skit också, vem fan vill tillexempel ha med ett gui till mplayer? Allt man får är kompilerat med ALLA FUNKTIONER PÅ, så vill man ha mplayer, måste man kanske även installera ett annat paket, bara för att få ett gui. dependeci hell aka jävligt jobbigt.

Men du har helt rätt i det du säger. Lägger till en smiley så att det inte blir pajkastning

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

använd inte amsn.. använd det andra (gaim tror jag det heter?)

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
Men med en pakethanterare får man massa skit också, vem fan vill tillexempel ha med ett gui till mplayer? Allt man får är kompilerat med ALLA FUNKTIONER PÅ, så vill man ha mplayer, måste man kanske även installera ett annat paket, bara för att få ett gui. dependeci hell aka jävligt jobbigt.

[advertising] Du kanske vill kika närmare på gentoo och portage och use-flaggor om du vill ha en pakethanterare som ger dig den sortens flexibilitet.[/advertising]