Permalänk

PayPal registering

Hallåå,ska nämligen regga mig på PayPal eftersom mitt Maestro kort har kommit,efter jag har skrivit in namn,adress,tele osv sen trycker jag på next och då kommer där man ska välja kort bakom Maestro kortet står det This card is issued by FöreningsSparbanken pursuant to MasterCard Europe
eftersom det inte finns Maestro i listan så väljer jag MasterCard eftersom det värkar sammarbeta eller något sådant
sen ska jag skriva kort nummret,då är det ju det där långa som ser följande ut xxxx xxxx xxxx xxxx
då skriver jag det i den raden sen fortsätter jag att skriva dem tre siffrorna där jag hittar bak på kortet,sen när jag trycker på next så kommer jag till samma sida så är Card Number texten med röd text så vad har jag gjort för fel,ska jag ha mellanslag bland kortnummret eller är inte Maestro godkännt av PayPal?
vill ju köpa dator prylar på ebay

Permalänk
Medlem

Tror inte Maestro funkar med paypal nej

Permalänk
Medlem

Maestro är allmänt känt att det är i princip värdelöst.

Permalänk

mmm, maestro e inget bra, tyvärr

Skaffa visa istället, det finns för alla, fast utan kredit då, kostar inte så mycke heller (köper du mycke så e d värt d!)

Permalänk
Medlem

precis, maestro är tyvärr bäbis kortet allan
hade det i mina tidigare år men kom på att det sög. Själva problemet är att Banken ej kan se direkt om det finns pengar eller ej på det om jag inte minns fel. Många butiker tar inte ens Mastro.

/ e

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Jag har också Maestro kortet, men jag klarar mig utmärkt då jag även har internetbank och skaffar därigenom ett e-kort snabbt och enketl.

Bara att säga hur stor köpgräns kortet skall ha och hur länge det skall fungera så genereras ett MasterCard kort som du kan använda att handla med

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

ne men fy fan,måste man ha fast månads inkommst när det gäller Visa?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

vafan SÄG INGET OM NI INTE VET NÅGOT!
Maestro funkar perfekt med Payapal, har använt mitt Maestrokonto för att göra över 30 transaktioner! Du måste dock ha Internettbank,något som du kanske redan har? annars fixa det direkt, är gratis och är väldigt smidigt genom internettbanken fixar du E-Kort (står allt på www.fsb.se om hur) sen skapar du bara ett nytt kort för varje transaktion. Detta är ett säkrare alternativ till att använda Visa/MasterCard (www.paypalsucks.com)

Fan va trött man blir på folk som inte kollar upp fakta innan de slänger ur sig information.

Sen behöver du inte ha kort för att regestrera dig på paypal. Klicka bara förbi det i regestretingen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helvetes skit FSB.. Ja gär minderårig.. det gör så jag inte kan ha "inlogg med dosa", Och det gör så att jag inte kan ha e-kort.. och det gör att jag inte kan använda ebay/paypal.. och det gör så jag blir sur.. :'(

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
vafan SÄG INGET OM NI INTE VET NÅGOT!
Maestro funkar perfekt med Payapal, har använt mitt Maestrokonto för att göra över 30 transaktioner! Du måste dock ha Internettbank,något som du kanske redan har? annars fixa det direkt, är gratis och är väldigt smidigt genom internettbanken fixar du E-Kort (står allt på www.fsb.se om hur) sen skapar du bara ett nytt kort för varje transaktion. Detta är ett säkrare alternativ till att använda Visa/MasterCard (www.paypalsucks.com)

Fan va trött man blir på folk som inte kollar upp fakta innan de slänger ur sig information.

Sen behöver du inte ha kort för att regestrera dig på paypal. Klicka bara förbi det i regestretingen.

Ta du och läs igenom din text några ggr innan du börjar svära över andra.

Maestro funkar INTE, INTE, INTE med Paypal punkt slut.

Du har inte heller använt ditt maestro kort till att göra en enda transaktion.

DÄREMOT så har du använt ett datorgenererat MasterCard kort till att göra alla dina transaktioner, Sen så är väl inte internetbank gratis? kanske för studenter eller nåt visserligen...

Vi kan säga såhär, med Maestro så kan du inte göra mycket alls vad nu än Ryden svär om, med internet bank så kan man det däremot.

Men som problemet verkar vara så måste man vara 18 för det och det var nog inte trådskaparen.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Följdfråga..
Finns det NÅGOT sätt man kan fixa e-kort o allt vad det heter (som man kan betala grejor på internet) om man är UNDER 18 år?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Ta du och läs igenom din text några ggr innan du börjar svära över andra.

Maestro funkar INTE, INTE, INTE med Paypal punkt slut.

Du har inte heller använt ditt maestro kort till att göra en enda transaktion.

DÄREMOT så har du använt ett datorgenererat MasterCard kort till att göra alla dina transaktioner, Sen så är väl inte internetbank gratis? kanske för studenter eller nåt visserligen...

Vi kan säga såhär, med Maestro så kan du inte göra mycket alls vad nu än Ryden svär om, med internet bank så kan man det däremot.

Men som problemet verkar vara så måste man vara 18 för det och det var nog inte trådskaparen.

Läsläsläs! man måste ha ett konto kopplat till maestro för att kunna använda e-kort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Enligt PayPal ska de kunna ta visa, borde inte "Visa Electron" fungera då? Eller är det ett "ganska-avbantat-visakort" eller? Det är 16-års gräns på det kortet om jag inte minns fel. Annars är det nog bara till att vänta tills du är 18 eller gör som Ryden säger.

Är själv registerad utan kreditkort.
Försökte åf hem lite pengar till mitt eget kort, gick inget vidare, paypal tog 50kr efter 50kr var gång jag försökte, kontaktade banken även Paypal, gjorde som de sa, fortfarande samma fel blev det. Slutade med att jag köpte massa internet-prylar som WoW saker osv. (Vad skulle jag göra med pengarna? De hade inte haft någon nytta av att bara ligga på PayPal.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Läsläsläs! man måste ha ett konto kopplat till maestro för att kunna använda e-kort.

Du ger dig inte eller?

Det måste du inte, inte, inte ALLS.

För det första så har du INGET KONTO kopplat till ditt maestro kort. du har däremot ett maestro kort kopplat till ditt bankkonto.

Och du behöver inte ha NÅGOT kort ALLS för att använda E-kort´s tjänsten om du har internetbank.

Du har inte undrat varför det är ett MasterCard som kommer upp när du genererar ditt E-kort och inte ett mäktigt Maestro?

Saken är den att du har fel jag har rätt Maestro kan INTE användas via köp över internet, däremot som sagt så kan man använda sin internetbank till detta ändamål, men då har ditt Maestro kort absolut ingenting som helst att göra med det hela.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Du ger dig inte eller?

Det måste du inte, inte, inte ALLS.

För det första så har du INGET KONTO kopplat till ditt maestro kort. du har däremot ett maestro kort kopplat till ditt bankkonto.

Och du behöver inte ha NÅGOT kort ALLS för att använda E-kort´s tjänsten om du har internetbank.

Du har inte undrat varför det är ett MasterCard som kommer upp när du genererar ditt E-kort och inte ett mäktigt Maestro?

Saken är den att du har fel jag har rätt Maestro kan INTE användas via köp över internet, däremot som sagt så kan man använda sin internetbank till detta ändamål, men då har ditt Maestro kort absolut ingenting som helst att göra med det hela.

Ska det vara så svårt att fatta?

Nu kan du känna dig helt trygg när du köper varor på Internet.

E-kort är en tjänst som du kopplar till ditt vanliga Bankkort eller Betalkort.

Du lämnar aldrig ut ditt vanliga kortnummer utan e-kort skapar ett unikt e-nummer till ditt kort varje gång du skall betala. Det fungerar bara hos ett inköpsställe och du bestämmer själv för vilket belopp e-numret ska gälla.
Giltighetstiden är automatiskt begränsad till en månad.

Anslutningen tar bara ett par minuter.

Gör så här:
1. Klicka på "Fortsätt".
2. Godkänn avtalet.
3. Nu är ditt/dina kort anslutna till e-kort.

Altså kan man INTE
koppla E-Kort till ett Bankkonto utan något kort. Altså är Maestro/vanligt bankkort ett måste för att det ska fungera, kontentan av allt är att det funkar att använda paypal om man har maestro (eller bankkort), det funkar inte om man inte har det. Jag har rätt du har delvis fel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men vi är överens om att Maestro inte är lika bra i vilket fall

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Lite OT:
Studerar du på högskola får du gratis visakort och Internetbank hos fsb.
http://www.fsb.se/sst/inf/out/infOutWww/0,,21960,00.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Följdfråga..
Finns det NÅGOT sätt man kan fixa e-kort o allt vad det heter (som man kan betala grejor på internet) om man är UNDER 18 år?

Fick detta mailet av FSB..

Citat:

Hej Jim!

För att få tjänsten e-kort måste du ha "Stora internetbanken" där
minimiåldern är 18 år. Om du är omyndig kan du tyvärr inte få e-kort
eller ett annat bankkort som du kan handla över nätet med.

Har du fler frågor eller funderingar är du alltid välkommen att vända
dig till ditt lokala bankkontor.

----------------------------------
Med vänlig hälsning
FöreningsSparbanken Bankkort
Silvia

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Ska det vara så svårt att fatta?

Nu kan du känna dig helt trygg när du köper varor på Internet.

E-kort är en tjänst som du kopplar till ditt vanliga Bankkort eller Betalkort.

Du lämnar aldrig ut ditt vanliga kortnummer utan e-kort skapar ett unikt e-nummer till ditt kort varje gång du skall betala. Det fungerar bara hos ett inköpsställe och du bestämmer själv för vilket belopp e-numret ska gälla.
Giltighetstiden är automatiskt begränsad till en månad.

Anslutningen tar bara ett par minuter.

Gör så här:
1. Klicka på "Fortsätt".
2. Godkänn avtalet.
3. Nu är ditt/dina kort anslutna till e-kort.

Altså kan man INTE
koppla E-Kort till ett Bankkonto utan något kort. Altså är Maestro/vanligt bankkort ett måste för att det ska fungera, kontentan av allt är att det funkar att använda paypal om man har maestro (eller bankkort), det funkar inte om man inte har det. Jag har rätt du har delvis fel.

Har du använt ditt Maestro kort till att handla via paypal med? svaret är NEJ det hr du inte, du har använt ett datorgenererat MasterCard.

Det är det jag ville komma fram till, jag har maestro med, internet bank också, och jag har handlat via paypal men då med ett Mastercard via e-kort och inte med ett maestro.

Kan vi lägga ner denna diskussionen med att säga att med ett Maestro kort kan man inte handla via nätet/paypal.
MEN om man nu har internet bank så går det att lösa ändån utan att behöva skaffa ett visa/mastercard kort också.

*Edtit* Det var denna meningen som störde mig något Ryden,

"vafan SÄG INGET OM NI INTE VET NÅGOT!
Maestro funkar perfekt med Payapal, har använt mitt Maestrokonto för att göra över 30 transaktioner! "

Och det har du ju inte.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Tips bara, kolla gärna med er lokala Föreningsparbank om dem har något liknande erbjudande som Fsb har här i Eskilstuna: http://www.ersab.se/sst/inf/out/infOutWww/0,,82162,00.html

Om man redan har ett Maestro och Internetbank så är det bara att gå ned till banken och säga att man vill bli Ung kund så får man Maestrokortet avgiftsfritt framöver och samma gäller med Internetbanken tills man fyller 25. (Man måste ha maestro & Internetbank sedan tidigare) Så man slipper alla avgifter som tjänsterna kostar. Plus att man får rabatt i lokala butiker här i Eskilstuna.

Rekommenderar verkligen E-kortet, fungerat klockrent varje gång jag beställt och köpt från ebay/paypal och Marketplace checkout/system och direktbetalningar till amerikanska och engelska onlinebutiker. E-kortet kostar inte heller något för mig.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Hur gammal är du OJJE? Jag är 14 (Fyller 15 i okt.) Och vad jag vet så krävs det att man har "Stora internetbanken" (Dosa) för att få ha e-kort?

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Just det, borde kanske ha sagt att jag är 20... visste inte ens om att det fanns två olika typer av Internetbanken..

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Finns en internetbank, med personlig kod.. Där loggar du in med ditt personnr och ett egenvalt lösenord.. Du kan bara titta på saldo och endast sätta in pengar mellan dina egna konton..

Sen finns det internetbanken med dosa.. där kan du göra allt som går att göra

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn