Permalänk
Medlem

Azureus äter ram... Debian..

När jag startar Azureus börjar den äta massa ram och den stannar inte... Den fortsätter tills hela ramminnet är helt fullt... Sen fortsätter den bara... inget felmeddelande om out of mem eller liknande..
Avslutar jag azureus så töms inte ramminnet heller.. Är fortfarande 99% upptaget..

Kollar man ps aux så finns denna rad upprepandes massa ggr:

java -Xms16m -Xmx128m -cp /home/azureus/Azureus2.jar:/home/azureus/swt.jar:/home/azureus/swt-mozilla.jar:/home/azureus/swt-pi.jar -Djava.library.path=/home/azureus -Dazureus.install.path=/home/azureus org.gudy.azureus2.ui.swt.Main

Någon som varit med om liknande? Hur löser jag detta?

Kör Debian/Sarge, senaste Azureus (2.3.0.4), Java JRE 1.5.0_04-b05.

Raminne: 1024... Efter azureus vart igång några minuter så är det bara 30-10mb kvar..

I Azurues hittade jag en intressant inställning:
Maximalt antal buffrade block som ska skrivas till disk.
0: obegränstat. Storlek på block 16 kb.

Beskrivning:
Om din disk inte kan skriva tillräckligt snabbt buffras många block i minnet. Denna inställning kan MINSKA MINNESANVÄNDINGEN i dessa fall..

Jag har 0 som inställning.. Vet inte riktigt vad jag ska välja...

Edit: Min ps aux finns här om nån vill se: http://phase2design.sytes.net/~p2d/psaux.txt

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Jag tror att det mesta av minnet går åt till filcache, inte i azureus utan i kerneln.

Mitt tips är att du installerar libtorrent med rtorrent som client, drar väldigt lite resurser, ca 5-10 meg minne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e-cone
Jag tror att det mesta av minnet går åt till filcache, inte i azureus utan i kerneln.

Mitt tips är att du installerar libtorrent med rtorrent som client, drar väldigt lite resurser, ca 5-10 meg minne.

Det fina med azureus är ju att det går remote kontrollera det.. Antingen via web sida eller via en widget till OS X... funkar detta med rtorrent?

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem
Citat:

Det fina med azureus är ju att det går remote kontrollera det.. Antingen via web sida eller via en widget till OS X... funkar detta med rtorrent?

Det går ju iaf att kontrollera rtorrent med ssh.

Visa signatur

stfu you must

Permalänk
Medlem

Ladda ner och använd en äldre version av Azureus, detta är ett ganska så känt problem i senaste versionen om jag inte minns helt fel...

Visa signatur

Kul prylar: iBook, iPod Mini, K700i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dörån
Ladda ner och använd en äldre version av Azureus, detta är ett ganska så känt problem i senaste versionen om jag inte minns helt fel...

Nu testade jag 2.2.0.. innan hade jag 2.3.0... samma fel..

Något annat konstigt är att jag tog ju bort azureus för att installera den äldre versionen. Och när jag öppnade det nya (gamla v.) av azureus så var mina inställningar sparade. Vart sparas detta? Jag vill ju börja om helt från början..

Jag tog bort /etc/azureus/ där det låg installerat. tog även bort /root/.Azureus/

Var sparas alla andra inställningar?

Edit: Kollade även commandot top nu och såg att Swap disk inte används alls.. Den är på 2,71gb och jag har 2,71gb ledigt...

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Dina inställningar sparas i din användares hemkatalog, ~/.azureus är det väl (om du alltid är inloggad som root, så sluta med det, inte alls bra.)

Visa signatur

Kul prylar: iBook, iPod Mini, K700i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dörån
Dina inställningar sparas i din användares hemkatalog, ~/.azureus är det väl (om du alltid är inloggad som root, så sluta med det, inte alls bra.)

Ah.. OK. Nej då. Jag är inte inloggad som root...

Edit: Testar 2.0.0.1 nu.. samma fel...
Har undersökt lite mer nu... Startar jag bara azureus så tas det ingen ram.. Om jag sedan öppnar en torrent fil och pekar på en fil som redan är 70% nedladdad så kontrollerar ju Azureus om filen är ok och vad som fattas. Det är nu som ramminnet ökar från 20% till 99% på bara någon minut.. Kan detta ha med swap disken att göra? Eftersom den är tom? Kanske använder azureus ramminnet istället för swap disken?

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!