Multimediashoppen - Varning

Permalänk
Medlem

Multimediashoppen - Varning

Ville bara höja ett varningens tecken åt Multimediashopen.com

Beställde ett Xbox m Duox-2 den 21'a juli. Fanns ej i lager vid tillfället utan kom i lager den 25'e eller 26'e enligt deras egen hemsida och har funnits i lager sen dess. Idag är det den 5'e augusti och ingenting har ännu hänt.

Den 1'a aug ringer jag till multimediashoppen varav jag blir omkopplad till "lagret" där jag pratar med en trevlig tjej som "SKA skicka iväg paketet, jag vet inte varför det ligger kvar här egentligen!". Bra tänkte jag, då har jag det innan fredag i varje fall, jag har ju redan väntat en 4-5 dagar på att dom redan skulle ha skickat det. Jag väntar, kollar dagligen flera gånger om ordern ändras på deras hemsida, fast inget händer. Står fortfarande att "leveransen skickas senast : 26'e juli", och det är vid tidpunkten den 3'e augusti, lite lustigt. Jag ringer återigen upp multimediashopen på onsdagen den 3'e där jag troligtvis pratar med ägaren, som dyrt och heligt lovar att skicka iväg ett mail med kolli-NR samt mitt paket INNAN kl 16.00 samma dag.

Idag är det fredag, den 5'e augusti, inget paket har skickats, inget av mina totalt 5 mail till deras 'support' har besvarats, och deras så kallade ICQ-support kan ju dra åt h-vete

Vill ni vänta på era grejer och ha usel kundservice, vänd er mot Multimediashopen, själv ska jag ringa och avbeställa så fort jag kan, dom svarar nämligen inte i telefon nu heller (suck).

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Dom lär väl skylla på semestertider som alla andra halvt seriösa företag gör nu.

Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=37936...

Jag köpte mina grejer på psxcare efter att jag hade tröttnat på att vänta på multimediashopen och avbeställt.
Fick det efter en vecka från psxcare, dom ringde t.o.m och frågade om jag ville skippa en vara som hade tagit slut just då (DVD-fjärr).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sådär, har avbeställt skiten, vill inte vänta i två veckor till för att få något jag kan ha nästa vecka för ett par hundringar extra. Nä multimediashoppen har jag tyvärr inget övers för, kundservicen = 0 tyvärr.

Tråden kan låsas av moderator om det känns nödvändigt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Nä multimediashoppen är väl ganska allmänt kända här på forumen, själv tog det mig 3 månader att få en chipning gjord.

Permalänk
Inaktiv

Kan rekomendera www.xconsole.se/xconsole/main.php
Beställde mitt Aladin XT från dem, och fick det dagen efter.

Permalänk
Medlem

Min chippning blev klar på samma dag, gäller bara att gå en tid dom inte har mycket att göra.

Permalänk
Medlem

Karim, jag antar att du lämnade det direkt till dom i Göteborg?
Deras webservice är...jag kan inte uttrycka det med ord.

Permalänk
Medlem

En kamrat gjorde sin chippning i butiken och det gick smidigt. Dock så var de okunniga när det kom till mer avancerade saker och skulle då ta betalt för saker som där jag själv utgjorde halva arbetet.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

för mig funkade det bra med dem, men jag åkte ju till dem med min xbox... kanske e lite skillnad.. eller har du bara ahft otur

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

I butiken är de snabba iaf.
Första Xboxen tog 40 minuter den andre Xboxen tog ~7 dagar.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,