Permalänk
Medlem

Pimp my desktop

Jag vill få till en häftig desktop (kör ubuntu 5.04 med gnome 2.10). Så nu vänder jag mig till er. Hur ska jag göra för att få det häftigt?
Jag gillar minimalistisk design. Det jag kan komma på på rak arm är gdesklets+skippy+byta tema. Finns det något mer? Slå på compositioning när atis drivrutiner äntligen stödjer det med acceleration?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

gDesklets är väl snarare bloat än minimalism?
Lär dig FVWM så får du precis det desktop som du vill ha.

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

jag kör TWM på min FreeSBD just nu... hade den haft Virtuella Desktops hade jag nog inte bytt...

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Medlem

jag skulle vilja ha någonslags macosx-docka, fast fritt flytande (och transparent). några ideer?

dessutom, finns det någon hyffsad expose-klon?

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

engage för osx liknande bar
och skippy för expose

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk

Haffe: Har du fått gdesklets och funka, det blir problems hos mig

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Haffe: Har du fått gdesklets och funka, det blir problems hos mig

Bara att köra "apt-get install gDesklets" eller vad den heter och sedan "apt-get install gDesklets-data" om man nu inte fick det med när man körde gDesklets. Starta sedan gDesklets och välja att öppna dina displays med "gDesklets".

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

det är fixat nu!

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

fluxbox någon?
mer minimalistiskt får man leta efter....

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elipsion
fluxbox någon?
mer minimalistiskt får man leta efter....

ratpoison

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk

grovt underskattade "unclutter" får du inte missa (obs, man får stänga av det om man kör några SDL-program )

Visa signatur

/Tj

Permalänk
Medlem
Visa signatur

bit av en kaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elipsion
fluxbox någon?
mer minimalistiskt får man leta efter....

Fluxbox är en bloatad version av blackbox. Finns bra mycket mer minimalistiska VMs än Fluxbox. OB t.ex

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
ratpoison

Eller larswm: http://home.earthlink.net/~lab1701/larswm/

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se