Om ni nu någonsin tänker handla från USF Data IT...

Permalänk

Om ni nu någonsin tänker handla från USF Data IT...

... så gör inte det. Det började med att jag irriterade mig på att de skrev "En Data från USF AMD 2600Mhz -ett Års garanti". Så jag mejlade dem och bad vänligt att byta ordet Data mot dator. Mitt mejl till dem:

Ändra din text till "en dator från usf amd..."
använd ordet dator istället för data. Detta
förstärker intrycket av att ni är ett seriöst företag.

Och svaret jag fick blev:

eyy din mamma knullare driv inte medm meii oki din horungee jävla bögg

Jag kan lugnt säga att jag inte vill hamna i något ärende med detta "företag", särkilt garantiärende Ir liknande...

En liten varning för er som mot all odds tänker handla från dem..

EDIT: De har visst nu ändrat till "En Dator från..."

http://www.blocket.se/view/5412538.htm?caller=shl_s&fk=0

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bra att dom börjar Varje Ord Med Stor Bokstav Också...

Permalänk
Medlem

fy fasen vilka puckon (=

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Haha "Du kan själv Bestäma Vilken Låda Eller vilken färg Du vill Ha" Föresten, denna josef, har han ett företag som heter USF data - IT eller? Finns ju inget hemsida och bara ett mobilnummer...

edit:
Josef Data, Hallonbergens C
17452 SUNDBYBERG
070-4433220

(Mobilnummret är även reggat på Usf Foto AB)

Permalänk
Medlem

Mailade precis och frågade om hans organisationsnummer..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Mailade precis och frågade om hans organisationsnummer..

haha kan tänka mig svaret; "joo, mint orgnr bestämt ja så du skae in fråga diiin jäfla homo"

Permalänk

haha *dör*

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Mailade precis och frågade om hans organisationsnummer..

Har du fått svar?

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

haha värre svar än dataprince

Permalänk
Medlem

haha schysst svar du fick, fortsätt gärna posta svar från detta företag. Roligt och se om man kan få ngt vettigt svar

Permalänk
Medlem

Jag skrattade så mycket att jag började gråta. Hur kan man ens komma på tanken att skriva ett sådant mail när man representerar/är ett företag?

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Jag skrattade så mycket att jag började gråta. Hur kan man ens komma på tanken att skriva ett sådant mail när man representerar/är ett företag?

Jag som trodde att Dataprince var värst... är det någon som har varit i deras butik?

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Permalänk

Kollade just i Näringslivsregistret...ser lite skumt ut. USF Data finns inte... USF Foto är en enskild firma och inget AB. Dessutom har USF - Foto o IT avregistrerats och USF Foto o IT bildats.

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkkathome
Kollade just i Näringslivsregistret...ser lite skumt ut. USF Data finns inte... USF Foto är en enskild firma och inget AB. Dessutom har USF - Foto o IT avregistrerats och USF Foto o IT bildats.

Enskilda firmor behöver inte registreras hos bolagsverket. Många gånger finns det inte information i registret om just enskilda firmor.

Eftersom adressen på mobilnumret går till Hallonbergens Centrum så verkar de ju ha någon form av lokal där iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Enskilda firmor behöver inte registreras hos bolagsverket. Många gånger finns det inte information i registret om just enskilda firmor.

Eftersom adressen på mobilnumret går till Hallonbergens Centrum så verkar de ju ha någon form av lokal där iaf.

Ingen som bor i närheten och kan gå dit och titta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Enskilda firmor behöver inte registreras hos bolagsverket. Många gånger finns det inte information i registret om just enskilda firmor.

Eftersom adressen på mobilnumret går till Hallonbergens Centrum så verkar de ju ha någon form av lokal där iaf.

Kollade efter organisationsnummer och inte enbart registrering hos Bolagsverket alltså...

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkkathome
Kollade efter organisationsnummer och inte enbart registrering hos Bolagsverket alltså...

Alltså, du hittar inte enskilda firmor på bolagsverket även om du har organisationsnummer (personnumret) om firman inte är registrerad hos bolagsverket. Det kostar pengar att göra det. Min fru har haft enskild firma i snart 4 år och hon är inte reggad hos bolagsverket så hennes firma hittar man inte på hennes personnummer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Alltså, du hittar inte enskilda firmor på bolagsverket även om du har organisationsnummer (personnumret) om firman inte är registrerad hos bolagsverket. Det kostar pengar att göra det. Min fru har haft enskild firma i snart 4 år och hon är inte reggad hos bolagsverket så hennes firma hittar man inte på hennes personnummer.

Har du så rätt i!

...fast hur som helst fotobolaget är i alla fall en enskild firma och inget AB som sas ovan...

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dx.
Haha "Du kan själv Bestäma Vilken Låda Eller vilken färg Du vill Ha" Föresten, denna josef, har han ett företag som heter USF data - IT eller? Finns ju inget hemsida och bara ett mobilnummer...

edit:
Josef Data, Hallonbergens C
17452 SUNDBYBERG
070-4433220

(Mobilnummret är även reggat på Usf Foto AB)

Haha, seriöst!? Hallonbergen Centrum

Den daturbutiken är ju... tja, mindre än min toalett

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Re: Om ni nu någonsin tänker handla från USF Data IT...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasse_legosoldat
... så gör inte det. Det började med att jag irriterade mig på att de skrev "En Data från USF AMD 2600Mhz -ett Års garanti". Så jag mejlade dem och bad vänligt att byta ordet Data mot dator. Mitt mejl till dem:

Ändra din text till "en dator från usf amd..."
använd ordet dator istället för data. Detta
förstärker intrycket av att ni är ett seriöst företag.

Och svaret jag fick blev:

eyy din mamma knullare driv inte medm meii oki din horungee jävla bögg

Jag kan lugnt säga att jag inte vill hamna i något ärende med detta "företag", särkilt garantiärende Ir liknande...

En liten varning för er som mot all odds tänker handla från dem..

EDIT: De har visst nu ändrat till "En Dator från..."

http://www.blocket.se/view/5412538.htm?caller=shl_s&fk=0

HAHAHAHA!!

"mammaknullare"
HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!

Permalänk

Bjud in denna josef till forumet så får vi se vad han har att säga

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk

Re: Om ni nu någonsin tänker handla från USF Data IT...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasse_legosoldat
eyy din mamma knullare driv inte medm meii oki din horungee jävla bögg

Det är inte så att du råkar vara homosexuell? Då kan du anmäla honom för hets mot folkgrupp

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasse_legosoldat
Bjud in denna josef till forumet så får vi se vad han har att säga

Jag har redan mailat honom med en länk till tråden.
Skrev ungefär såhär:

"Eyyy din mammaknullare" kom och läs vad som skrivs om dig på ett av sveriges största "data"forum.