Permalänk
Medlem

Tidningen Tekno?

Var tog den vägen?

Det var den som fick mig intresserad av datorer från början.
Tror jag köpte mitt första nummer 1997 då var jag 12, och jag köpte den bara för att jag gillade omslaget och att morsan pröjsade

Men tidningen var ju underbar! Den hade massa balla reportage, spel, tävlingar, 3D sektion i slutet osv osv.
Det var även den enda tidningen som skickade med en CD med innehåll som det faktiskt var kul att rota igenom.

Jag hade glömt bort den, men nu när jag letat så hittar jag den inte, hemsidan finns inte heller kvar =(

Någon som vet var den tog vägen?

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Oooh det var en fin tidning, även om det var lite klåpigt med översättningen här och där

http://susning.nu/Tekno

Själv saknar jag Datorteknik 3.0

Visa signatur

/Tj

Permalänk
Medlem

ah, tänkte inte på susning, men då vet man iaf.

tackar

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

tidningen Datorteknik 3.0 var en trevlig skapelse.

fanns en del trevliga datortidningar förr.

nuförtiden tycker jag inte det finns nån som är nåt att ha direkt.

Permalänk
Medlem

minns den också, jag hade en tidning med grönt omslag och massa kul skit på skivan

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

den var riktigt trevlig.. första gången man kom i kontakt med winamp var någon ruskigt ohet beta på deras tillhörande cd-skiva.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Hehe. Den där tidningen saknar jag. Den var asskön. Kommer ihåg guiden hur man byter UART för serialla portarna så att man kan använda modem i högsta fart

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

numera känns det mest som om PC Gamer och liknande gamertidningar enbart existerar... Det var bättre på den gamla goda tiden

Permalänk
Medlem

Glöm inte Pc för alla Allvarligt talat dock, det finns ju alltid phrak.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

Nä, tekno hade virus på ett par skivor minns jag. Inte alls en trevlig tidning. Nintendomagasinet var en trevlig tidning där emot. Och Super Power (innan Super Play). Datormagazin är en helt okej tidning, vissa artiklar har faktist en hel del vettig information i sig.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

hehe, jo visst kommer man ihåg Tekno. Vi fick tidningar av en vi kände som jobbade på ett företag som trycker tidningar.

Fan det var ju när man hade en Macintosh Performa 460

Virus vetifan om det var på skivan, men jag hade väldigt roligt med deras Mac demos.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost_Overdoze
Nä, tekno hade virus på ett par skivor minns jag. Inte alls en trevlig tidning. Nintendomagasinet var en trevlig tidning där emot. Och Super Power (innan Super Play). Datormagazin är en helt okej tidning, vissa artiklar har faktist en hel del vettig information i sig.

Super Play var en ren gudagåva, underbara formuleringar med humor och finess.

Men vem behöver tidningar idag? De flesta i detta avlånga land har någon form av flatrate och kan ta till sig nyheter bra mycket snabbare än när de hamnar i press, det finns också bra många sidor med artiklar och produkttester av högsta kvalite, alla tillgängliga utan att behöva betala mer än avgiften till sin ISP.

Frågar man mig har datortidningarna spelat ut sin roll.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

DMZ var en bra tidning (obs inte den nuvarande DMZ)..

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Super Play var en ren gudagåva, underbara formuleringar med humor och finess.

Men vem behöver tidningar idag? De flesta i detta avlånga land har någon form av flatrate och kan ta till sig nyheter bra mycket snabbare än när de hamnar i press, det finns också bra många sidor med artiklar och produkttester av högsta kvalite, alla tillgängliga utan att behöva betala mer än avgiften till sin ISP.

Frågar man mig har datortidningarna spelat ut sin roll.

Sant, tror datortidningar mer och mer får rikta in sig mot andra saker. Finurliga artiklar, reportage, och dylikt. Tycker inte det finns särskilt många bra (iaf svenska) webbsidor med intressanta artiklar om allt mellan himmel och jord i datorbranschen.

Vidare tycker jag att det är skönare att läsa en papperstidning än dess digitala dito. Men det kanske bara är jag? Gött att kunna ligga i hängmattan med en riktigt bra tidning och läsa nån schysst artikel eller recension.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Själv saknar jag SHN. Torsten ägde, och Attle (stavning?) var lite här och var

Permalänk
Medlem

Kände folk som jobbade både på Tekno och gamla DMZ. Så jag fick båda gratis på tiden när det begav sig. Fick upp ögona för Linux tack vare Tekno.
Jag minns min första mp3:a och första gången jag såg programmet winamp. Det var också Teknos fel, mp3:an var en norsk busschafförs dagbok(!).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 100mbit
DMZ var en bra tidning (obs inte den nuvarande DMZ)..

Håller med, det var en riktigt trevlig tidning när det var en amiga-tidning. Synd bara att den gick i graven sen.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2