Linux och Windows 95 på PSP!!!

Permalänk
Inaktiv

Linux och Windows 95 på PSP!!!

vet inte vart jag skulle sätta in denna nyhet, men grymt är det, vääldigt grymt!!

för mer info:

http://www.hacker.co.il/psp/bochs/

Permalänk
Medlem

whoho, win 95? nu måste jag ha en PSP, snacka om killer-ap asså!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
whoho, win 95? nu måste jag ha en PSP, snacka om killer-ap asså!

blir du mer exalterad av Win95 än Linux?
onT: coolt som fan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
blir du mer exalterad av Win95 än Linux?

hehe, glömde <sarkasm>-tagen, eller så skulle jag skrivit killer med ""

iof kommer jag knappt ihåg om 95 var så hemskt igentligen, men ME har man skräckminnen av..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
hehe, glömde <sarkasm>-tagen, eller så skulle jag skrivit killer med ""

iof kommer jag knappt ihåg om 95 var så hemskt igentligen, men ME har man skräckminnen av..

Nja, man kan nog säga att win 95 på PSPn är en Killer-app, bokstavligen talat, åtminstone åt batteriet. Det tog PSPn tio minuter bara att boota, och det när den körde i överklockat läge (333 mhz istället för 222 mhz som den annars kör i). Att det vore någonting användbart är nog att ta i.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Wuhu!!! Det ska jag lungt skaffa till min PSP Typ ska nog göra det på direkten Ska bara införskaffa en memory stick - memory stick adapter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Nja, man kan nog säga att win 95 på PSPn är en Killer-app, bokstavligen talat, åtminstone åt batteriet. Det tog PSPn tio minuter bara att boota, och det när den körde i överklockat läge (333 mhz istället för 222 mhz som den annars kör i). Att det vore någonting användbart är nog att ta i.

var inte 333 standard från början, de klockade ner den till 222 för att spara batterier?

//(maxfrekvenser menas här)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem

Äh, ge mig Linux eller BSD så blir jag exalterad, Windows kan slänga sig i väggen.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Äh, ge mig Linux eller BSD så blir jag exalterad, Windows kan slänga sig i väggen.

eller åt katten, eller ut genom fönstret kanske..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Windows åker i /dev/null ^^

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
var inte 333 standard från början, de klockade ner den till 222 för att spara batterier?

//(maxfrekvenser menas här)

Jupp, kör man PSPn i 333 Mhz så räcker den runt 2 h som max, så Sony låste ju den till 222, det ryktas ju att när det finns starkare batterier som kan passa i PSPn så lär Sony låsa upp original-frekvensen. Fast sen sa också några devs att PSPn var instabil när den körde max, iaf vad jag har hört förut. Med överklockat läge så menade jag att den kör (med spärren) i 222 Mhz, då är ju 333 Mhz överklockat, om du förstår :).
Elipsion:

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

hehe.. häftigt

Visste faktiskt inte äns att dom kunde köra Linux än på PSP, vad är det för architektur egentligen?

Permalänk
Medlem

Det sitter en MIPS i PSP. Dock emulerar dom en hel x86 med bochs. Vore trevligare att ha en riktig Linux port och inte bara emulera skiten.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Är inte psp linuxbaserat, för enligt www.pspdev.org har psp nåt libc tillägg, så man kan köra program kompilerade i gcc i c på en psp...