Permalänk

Vilka tar maestro?

Har kollat runt lite överallt på olkia datrobutiker men hittar bara dom som tar visa och mastercard etc..dräemot evt jag att det finns ett par som faktiskt tar Maestro men jag hittar dom inte!

Och ja! Jag är ett offer som siter på ett sketet maestro men har lite skulder hos fogden och så så jag får inte ha visa och dom bättre än än....så är det!

Snälla kom med förslag!

Visa signatur

A64 X2 4400+//XP-120mm\\DFI-Lanparty Ultra-D//Gainward 7800GTX\\CorsairTwinxC2 2048MB//WD-Raptor74GB10000rpm+300GB\\Tagan480W 2force

Permalänk

Skaffa E-Kort så får du ett MasterCard nummer.
http://www.fsb.se/sst/inf/out/infOutWww/0,,25428,00.html

Permalänk
Hedersmedlem

Man kan inte handla på internet med ett Maestro-kort, eftersom kortet måste finnas vid köpet för att det skall kunna användas. Den enda lösningen för dig är att skaffa Visa/Mastercard eller använda en tjänst av den typen som rexamados tipsar om.

Permalänk
Hedersmedlem

Lokala datorbutiker borde ta Maestro kort.

Inte för o lägga mig i dina affärer men bästa lösningen är ju kontanter:
Eftersom du nu haft skulder innan, så kanske det vore bäst om du samla på dig kontanter innan du köper prylar. Så du inte hamnar i samma sits igen?

Sen finns ju internetbetalning också förstås.

Permalänk

Kan du inte få Visa-kort utan kredit trots att du har anmärkningar?

Permalänk
Medlem

som rexamados sa är det enklast för dig att fixa e-kort.

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Lokala datorbutiker borde ta Maestro kort.

Inte för o lägga mig i dina affärer men bästa lösningen är ju kontanter:
Eftersom du nu haft skulder innan, så kanske det vore bäst om du samla på dig kontanter innan du köper prylar. Så du inte hamnar i samma sits igen?

Sen finns ju internetbetalning också förstås.

Maestro-kortet är kopplat till ditt konto så inga pengar på kontot, inget köp. Nästan som plastpengar ;).

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Självklart kan man ha Visa/Mastercard utan kredit, jag har ett av båda och har absolut inte ett öre kredit på något av dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infelix
Självklart kan man ha Visa/Mastercard utan kredit, jag har ett av båda och har absolut inte ett öre kredit på något av dom.

Ofan, vad krävs för att få ett sånt kort? Är det bara att springa ner till banken och tjöta?

Permalänk
Avstängd

Jag har haft och har lite skulder, har iaf halt "prick" hos fogden, jag
har ett VISA-kort som är knutet till mitt personkonto på nordea, enklast
är nog att du antingen går in till en nordea-bank eller ringer och frågar, jag fick mitt VISA-kort utan problem.
Dock är den utan kredit, så inga pengar på kontot = inget köp ;>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Ofan, vad krävs för att få ett sånt kort? Är det bara att springa ner till banken och tjöta?

Borde det vara. Har Nordea och skaffade ett sånt för några år sedan när jag fyllde 18, sa att jag ville ha ett Visa kopplat till personkontot och det var inga problem, en vecka senare fick jag kortet i brevlådan (var också gratis p.g.a. något studenterbjudande de hade).

Permalänk
Medlem

Det är bara att gå till banken där du har ditt konto och snacka med dom där så ska du kunna fixa ett.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stgr
Dock är den utan kredit, så inga pengar på kontot = inget köp ;>

Sanning med modifikation, det går faktiskt att handla med VISA utan att man har pengar på kontot. Det är skillnaden mellan VISA och VISA Electron.

Målet är att pengarna skall dras från ditt konto direkt, men eftersom alla tecken i kortet är utstansade kan man även köra det i en manuell kortmaskin och därefter kan säljaren dra sina pengar lite när han vill (oftast i slutet av månaden). Pengarna dras oavsett hur likviditeten är på kontot. Man går helt enkelt minus och när det kommer in pengar på kontot dras dessa direkt mot minussaldot.

Dock förekommer det inte ofta i dagsläget, platser jag råkat ut för det är på flygplan och tysklandsfärjan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Sanning med modifikation, det går faktiskt att handla med VISA utan att man har pengar på kontot. Det är skillnaden mellan VISA och VISA Electron.

Målet är att pengarna skall dras från ditt konto direkt, men eftersom alla tecken i kortet är utstansade kan man även köra det i en manuell kortmaskin och därefter kan säljaren dra sina pengar lite när han vill (oftast i slutet av månaden). Pengarna dras oavsett hur likviditeten är på kontot. Man går helt enkelt minus och när det kommer in pengar på kontot dras dessa direkt mot minussaldot.

Dock förekommer det inte ofta i dagsläget, platser jag råkat ut för det är på flygplan och tysklandsfärjan.

Visst, men över internet så dras det 99% direkt, om du har pengar på kontot, och mitt kort är INTE Visa Electron.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyoko
Borde det vara. Har Nordea och skaffade ett sånt för några år sedan när jag fyllde 18, sa att jag ville ha ett Visa kopplat till personkontot och det var inga problem, en vecka senare fick jag kortet i brevlådan (var också gratis p.g.a. något studenterbjudande de hade).

Okej tackar. Ska fixa det där när jag orkar.
Spelar onlinespel som kräver att man betalar en viss summa var tredje månad.

Permalänk

Jag har handlat på amazon med maestro innan så det funkar iaf där

Permalänk
Medlem

Du kan övertrassera Visa på olika sätt. Det kan du inte med ett Maestro.
Du kan ha 10kr på kontot men tanka fullt på en obemannad mack ändå. Då får du ju minus på kontot.
Sen har vi båtar och annat som inte alltid har koppling till nätet och då sparas det tills man har kontakt och kan debitera korten som ligger och väntar. Då kan du också få minus på kontot.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag har tagit bort ett inlägg som inte förde diskussionen framåt. Det är fullt tillåtet att väcka upp gamla trådar, förutsatt att man för diskussionen framåt. Med tanke på att så verkar vara fallet här, är det helt ok med det nya inläggen. Dock får man förstås konstatera att situationen verkar ha förändrats en hel del jämfört med när tråden skapades. Numera fungerar det väl efter vad jag förstår ibland att använda Maestro på internet?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att svaren som du fått tidigare i tråden är bra men en annan snabbare lösning är att gå till Pressbyrån och 7-eleven och köpa ett Spendon-kort. http://www.spendon.se/

Permalänk
Medlem

Maestro är väl ett barnkort? Spärrat för internetköp och minsta ålder är 16 år

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

TS borde nog löst detta med tanke på att det var 9 år sedan...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av infelix:

Självklart kan man ha Visa/Mastercard utan kredit, jag har ett av båda och har absolut inte ett öre kredit på något av dom.

Det var inte det han sa! Du får ingen VISA/Mastercard betalfunktion om du har anmärkning hos fogden!!

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk

Övertrasera aldrig ett kort, jag har i all klantighet övertraserat kortet på macken ett par gånger, hos Swedbank så drar dom in kortet för gott efter 3 indragningen och får inget nytt kort.
Jag får tyvärr hämta pengar på banken i all framtid.
Men byter snart bank ändå, trött på swed-i-röven-banken.
Flera gånger har dom strulat med lönerna, skyller på att någon fil inte fungerar..
Förra helgen var jag helt utan pengar.
Men har re:member också, problemet hos dem är bara en samtal bort och löst inom minuter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB