Permalänk
Medlem

Grafikkortet

Jag har GeForce FX 5200.

Jag laddade hem nya drirutiner till mitt grafikkort. När jag hade installerat dom så startade jag om datorn. Sedan när jag skulle se på film, så blev bilden på filmen helt konstig. Den blev nästan helt vit. Så då installerade jag ett par nya drivrutiner till mitt grafikkort.(Utan att avinstallera eller så med dom nya drivrutinerna.) Sen när jag startade om datorn och efter när Windows XP "loadningen" var klar och jag skulle logga in på datorn så blev hela min skärm svart.
Hur fixar jag det igen?
(Mitt felsäkra läge fungerar inte. För jag får något felmeddelande när jag ska använda det)

Hur kan man fixa det? (Utan att behöva installera om XP)
Kan man lägga in HDDn i en annan dator så man kan flytta det man vill ha kvar på den HDDn för att sen installera om eller ändra på drivrutinerna?

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem

bra och beskrivande rubrik!

svar på första frågan: låter som det skulle krävas en ominstallation. om du botar från xp skivan så tror jag det ska komma upp ett alternativ med "reparera installation" (eller nått sånt).

svar på andra frågan: Ja! bara att kopla in den på en ledig kabel och ev ändra master/slave

Visa signatur

jag har en dator och en till och en till och så vidare.

Permalänk
Medlem

Men när jag stoppar in CDn så bootar den inte. Hur ska jag göra för att den ska boota? :/

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home