Permalänk
Medlem

Kismac och Wlan

Jag försökte igårkväll att cracka mitt wepskyddade nät. Jag hade en dator som sniffade och samlade i hop mer än 500K paket. Men jag lyckades inte cracka nåt lösenord. Jag använder KisMac och det ska ju ha stöd för olika crackmetoder.

SÅ vad gjorde jag för fel eller kan nån hjälpa mig en bit på vägen?

Permalänk
Medlem

Vet du om du hittade tillräckligt många weak packets?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad använda du för Wlankort?

AE har inte stöd för att sättas i Passivemode och vet inte om det går att avlyssna alla typer utav paket då.

Permalänk
Medlem

500k är tyvärr på tokförlite var uppe i några miljoner när jag lyckades knäcka mitt nät.. fast det beror ju på hur många svagapaket som sändsut. det kan såvitt jag vet variera mellan olika grejer

Visa signatur

fire walk with me.

Permalänk
Medlem

Jag har ett D-Link DWL-122. Det skulle funka med Kismac.

Men kan man inte på nåt sätt provocera paket mot nätverket? Jag vet att det går t ex i Linux, det borde ju finnas nåt liknande för mac.

Hur många svaga paket är tillräckligt då?

Permalänk

hmm, om du har två st wlan-kort kan du testa med "Reinject packets" vilket verkar vara ganska häftigt.

http://kismac.binaervarianz.de/_docu/pgs2/12.html

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Ja jag använder packet reinjection men jag tycker inte det gör nån skilland.

Det blir iaf inte nån "huge amounts of traffic".

Edit: En sak till. Om man ligger och sniffar paket och använder Packet Reinjection. Crackas passwordet automagiskt eller måste man göra det manuellt.

Permalänk
Medlem

Du behöver ungefär 500k IV's för att knäcka en 128 bitars WEP

Se här för en bra demo http://www.crimemachine.com/Tuts/Flash/wepcracking.html

/H

Permalänk
Medlem

Ja jag testade med Remote-Expliot på en Linux maskin och det gick bättre att injecta paket. Så då jag lite frågor.

Kan man välja till vilken av de på wlanet inkopplade enheterna man ska injecta till? Isf hur gör man?

Väljer kismac själv vilket paket som ska injectas? Med Airreplay så fick man själv testa sig fram till det rätta.

Har du nån på sweclockers lyckats cracka wep med kismac egentligen. Om så är fallet, förklara gärna hur ni gick till väga.

Permalänk
Medlem

Lite komisk fråga faktiskt du ställer. Du vill lära dig hacka wlan, sådant brukar man lära sig själv faktiskt. Programmet är ju jätteenkelt att göra det i.

Jag har lyckats ett flertal gånger med det allafall. Utan problem. Tålamod är något man måste ha.

Permalänk

Är programmet som nammnet antyder ett KDE program...

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS