Permalänk
Medlem

Datorbutiken.se

Tjenare

Jag har sätt att det är väldigt många negativa trådar om DB här på forumet. Igår beställde jag lite tveksamt ett 6800LE, jag var lite tveksam för att jag har handlat därifrån förut, och då har det tagit lite tid, även fast allt är i lager.

Men denna gånen gick det fort Beställde kortet igår och hade det idag, jag har hoppats på att jag skulle ha det på Torsdag iaf.
Väldigt nöjd med köpet

Och alla pipes gick att låsa upp oxå.

Sen har jag aldrig förstått varför alla ska klaga på DB, har väl blivit lite mindre nu, men förut var det mycket :/

Ifall ni är sugna på ett LE kort, köp från DB nu
Leadtek kortet är både bra och billigt, har störst chans att bli upplåst.

/Henke

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk

Datorbutiken.se?
com antar jag. se leder till com.

Ja, DB är och har (nästan) alltid varit bra.
Komplett tåls det dock att säga negativa saker om..

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Random-person: Ja, men ifall du skriver SE kommer du till den svenska avdelningen direkt.

Håller med där om komplett.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Enstaka prylar som finns i lager är nog inga problem, men kolla deras hela datapaket... Deras lager är nog väldigt litet (för att hålla nere priser). Har väntat en månad på min nu, och leveransdatum skjuts upp hela tiden. Igår sade de dock att min var på montering, så förhoppningsvis har jag den imorgon

Visa signatur

CDON Thor Mode v.2
I7 3770K
16 Gb ram, 120 Gb SSD, 2 Tb HDD
EVGA GTX 780 SC ACX

Permalänk
Geeks
Säljchef

Deras lager är INTE litet! Det är oerhört stort!

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalledoo
Deras lager är INTE litet! Det är oerhört stort!

http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_010628_datorbutik...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frankan
Deras lager är nog väldigt litet (för att hålla nere priser).

Hur kan man hålla nere priser genom att ha ett litet lager ?
Borde dem inte få lägre inköpspriser av att köpa in stora volymer, och därmed kunna ha lägre priser till kund ?

Visa signatur

Jag har en datamaskin

Permalänk
Medlem

Hahaha, skrattar lite åt dendära

Deras lager är GIGANTISKT, då menar jag GIGANTISKT!

Jag bor 100 meter från dem så jag vet, dom byggde ut det tidigare i år. och det är stort

Vill ni ha mer insider info? privva

Permalänk
Hedersmedlem

Artikeln är från 2001, har troligtvis vuxit en del på fyra år

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waldorf
Hur kan man hålla nere priser genom att ha ett litet lager ?
Borde dem inte få lägre inköpspriser av att köpa in stora volymer, och därmed kunna ha lägre priser till kund ?

"just in time business" kallas det, man sparar på att saker inte devalveras med teknisk utveckling och spar lagerplats, men är inte grejerna levererade i tid får man mindre nöjda kunder åas.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Hahaha, skrattar lite åt dendära

Deras lager är GIGANTISKT, då menar jag GIGANTISKT!

Jag bor 100 meter från dem så jag vet, dom byggde ut det tidigare i år. och det är stort

Vill ni ha mer insider info? privva

Jag har också varit på plats där. Lagret är större än gigantiskt, herregud säger jag bara. Tyvärr visar de inte på webben exakt hur många av varje pryl de har i lager, men man kan få en liten uppfattning om hur mycket de faktiskt har på lager genom att ta varje "gröntummepryl" och lägga ihop för en uppskattning.

DB är de enda vad jag vet som visar sitt eget lagersaldo och inte någon annans på sin web.
Komplett tex köper ju sina prylar från sitt moderbolag som är distributör åt merparten av norges återförsäljare, och visar helt sonika deras lager. De flesta andra återförsäljare visar lagersaldot hos de svenska distributörerna, de kan mycket väl inte ens ha lagerlokaler själva.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

Båda butikerna är seriösa och bra, alla säger olika för att alla får lite olika service... Båda har så fruktansvärt mycket kunder att det alltid blir nån stackare som har otur och sedan skrivs det 15 trådar om det... Men alla nöjda kunder går ej in och skriver...

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem

Personligen håller ja komplett.se som favoriten, där har man faktiskt sakerna på lager när man behöver beställa. Det händer ofta att datorbutiken har slut på grejor när jag ska beställa så det får bli komplett.se och även om de är någon hundralapp dyrare så har de snabb leverans.

Permalänk

2001-04-27

Men dom flyttade för ett tag sen till större lager lokaler..
http://www.datorbutiken.com/se/info/workplace.htm
Men dom ska nu ha ett grymt stort lager ialla fall...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd

Jag är mycket nöjd med Datorbutiken.com, RMA av min WD raptor gick snabbt och smidigt. Det är bara att paketera bra och skicka med en felbeskrivning så blir det inget strul enligt min erfarenhet.

Jag ska köpa min nästa dator därifrån förresten, om det är nån som vill hjälpa till att välja ut prylar kan ni kolla här: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=48986...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
2001-04-27

Men dom flyttade för ett tag sen till större lager lokaler..
http://www.datorbutiken.com/se/info/workplace.htm
Men dom ska nu ha ett grymt stort lager ialla fall...

Flytta inte, de byggde ut

Permalänk
Medlem

Jag har väntat mer än två veckor på ett datorsystem som jag beställde förrförra onsdagen, det är grafikkortet som de hela tiden skjuter upp leveranstiden på. Först skulle de få in det den 10e aug, sedan den 17e, och nu är det den 19e (imorgon). Jag önskar nästan att jag hade beställt från komplett.se.... Jag som ville ha iordning datorn innan skolan som börjar på måndag, blir nog inget av det.

Permalänk
Medlem

Deras lager av venice proppar är ine så stort i alla fall. Tycker dom är slut jämt

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

ja alla på S939 delen så finns bara FX prollarna just nu, ett stort skämt tycker jag.

Permalänk
Medlem

det är väl därför de skriver på väg
tror inte att deras lager är stort när de inte kan ange såsom komplett¨'

sen gillar jag detta - antar att du jobbat i alla de flesta butiker que

Klipp "
citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Hahaha, skrattar lite åt dendära

Deras lager är GIGANTISKT, då menar jag GIGANTISKT!

Jag bor 100 meter från dem så jag vet, dom byggde ut det tidigare i år. och det är stort

Vill ni ha mer insider info? privva
--------------------------------------------------------------------------------

Jag har också varit på plats där. Lagret är större än gigantiskt, herregud säger jag bara. Tyvärr visar de inte på webben exakt hur många av varje pryl de har i lager, men man kan få en liten uppfattning om hur mycket de faktiskt har på lager genom att ta varje "gröntummepryl" och lägga ihop för en uppskattning.

DB är de enda vad jag vet som visar sitt eget lagersaldo och inte någon annans på sin web.
Komplett tex köper ju sina prylar från sitt moderbolag som är distributör åt merparten av norges återförsäljare, och visar helt sonika deras lager. De flesta andra återförsäljare visar lagersaldot hos de svenska distributörerna, de kan mycket väl inte ens ha lagerlokaler själva.
"
klipp
slut

Däremot håller jag med dig om att flera* butiker visar sin respektive leverantörer lager - helt klart(inte sin egen vrå eller mattebok, eller sitt arbete där det egentligen jobbar)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalledoo
Deras lager är INTE litet! Det är oerhört stort!

Permalänk
Medlem

Ja, man blir lite stum ibland, när man läser tex. Dustins reklamtidning, som är kanske 70 sidor full med saker, och det är bara ett litet urval. På webben så tror man nästan att företaget bara har ett 10 kvm stort förråd och förvara grejorna i.:)

Permalänk
Medlem

När det gäller lager är allt relativt.
Ta som exempel El-Gigantens och IKEAs enorma lager i torsvik
utanför Jönköping, nog fan är det alltid slut vad man än skall köpa i
varuhuset 2mil därifrån.

Permalänk
Medlem

jag förstår inte vad reg edit menar med sin post.. inget ont menat, jag förstår bara inte

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

jag har bara haft strul med datorbutiken.com's support och produkt. Med detta menar jag ett nätaggregat som har slocknat 3 gånger, en hel dator som jag har fått lämna tillbaka och fått HELA burken med dess innehåll utbytt.. service har tagit jättelång tid och supporten har inte verkat veta vad dom pratar om eller vad jag pratar om... men det är med mig, självklart har inte detta drabbat alla som har handlat därifrån men det har säkert hänt några stycken. Men det är inte för att produkten har slutat fungera som jag INTE handlar ifrån datorbutiken.com längre, det kan ju hända vem som helst, jag handlar inte därifrån längre p.g.a. supporten jag fick, och deras reparations tid.. totalt 25 veckor för, i början, ett nätaggregat. Därför.. men det är klart att dom har nöjda kunder, annars skulle dom inte vara så stora som dom är, eller kunna hålla dom låga priserna dom har..

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II