den sexigaste bittorrentklienten i världshistorien

Permalänk

den sexigaste bittorrentklienten i världshistorien

Hej!

Jag har väntat på det här länge, men nu har den kommit i en första publik beta-version, världens sexigaste bittorent-klient!
Till Mac OS X Tiger, såklart.

Det är en Dashboard-widget, med bittorent inbyggt i själva widgeten, så man behöver inget extra bittorrent-program, utan widgeten är helt självgående. Lite screens:

Verkar inte vara så minnesslukande heller, vilket betyder att azureus kommer att hamna i papperskorgen ganska så omedelbart. Dock kan man inte byta standard-portar och sånt ännu, men det lär väl inte dröja allt för länge

och adressen, såklart:

http://www.vanillasoap.com/

LADDA HEM OCH TESTA!!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Hur hanterar den .torrent filer man laddar ner, får man aktivera dashboard och öppna dom eller fixar den det på nått automagiskt sätt?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

japp, du får dra torrent-filen och släppa den på widgeten.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

K, då måste jag nog testa den där

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

ser trevligt ut.. dock är den ganska ointressant för min del om man inte kan byta portarna på den.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
ser trevligt ut.. dock är den ganska ointressant för min del om man inte kan byta portarna på den.

Jo, är ju inte många trackers som fungerar annars, men det lär komma i en uppkommande version, samt att man själv får välja en default download-directory. Men annars är det ju klockrent, En klient behöver inte vara tyngre och mer avancerad än såhär. Det skall vara lätt och snyggt!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Jo, är ju inte många trackers som fungerar annars, men det lär komma i en uppkommande version, samt att man själv får välja en default download-directory. Men annars är det ju klockrent, En klient behöver inte vara tyngre och mer avancerad än såhär. Det skall vara lätt och snyggt!

och helst inte en widget så man glömmer bort den

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
och helst inte en widget så man glömmer bort den

Men det är ju här en widget verligen är perfekt! Det är ju till sånthär man skall använda dashboard!
"hur går det för mina torrents?" håll in F12, titta, släpp F12

Det som saknas är att det bör vara olika mappar för färdiga och pågående torrents, men jag har mailat och föreslagit det.
För då kan man knyta en folder action till mappen dit de färdiga torrent-filerna hamnar, och på så sätt kan man bli meddelad om det, om man nu skulle glömma kolla widgeten

ungefär som jag beskriver i inlägget här:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5599433...

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Men det är ju här en widget verligen är perfekt! Det är ju till sånthär man skall använda dashboard!
"hur går det för mina torrents?" håll in F12, titta, släpp F12

Det som saknas är att det bör vara olika mappar för färdiga och pågående torrents, men jag har mailat och föreslagit det.
För då kan man knyta en folder action till mappen dit de färdiga torrent-filerna hamnar, och på så sätt kan man bli meddelad om det, om man nu skulle glömma kolla widgeten

ungefär som jag beskriver i inlägget här:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5599433...

är ingen tvekan om att du är såld på programet.. men passar inte riktigt mig sådär om jag ska vara ärlig. är varken frälst på dashboard eller smartfolders så

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Coolt - tack för tipset.
Det blir säkert bättre med tiden, är ju beta än så länge.

Permalänk

Finns det till windows eller linux?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Vill ha men saknar Mac Mac/apple har snygg design men lite väl dyra och värdelösa om man ska spela spel, tänker på att dom stora spelen kommer trots allt till PC-världen isf så känner bara jag till den världen av spel

Permalänk
Medlem

Damn det ser ju bra ut, ingen som vet en liknande till Windows?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Tänkte först komma med kommentaren "Vem bryr sig om sin bittorrentklient är sexig eller ej?". Men jag kan inte annat än hålla med.

Mac-suget bara ökar och ökar. Synd bara att budgeten inte tillåter det...ännu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marwin
Tänkte först komma med kommentaren "Vem bryr sig om sin bittorrentklient är sexig eller ej?". Men jag kan inte annat än hålla med.

Mac-suget bara ökar och ökar. Synd bara att budgeten inte tillåter det...ännu...

Börja med begagnat! De flesta Macägare vårdar sina älsklingar bra så det är ofta "safe" att köpa en begagnad goding.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

testar den nu, jag hittar inget sätt att ta bort fönstrena efter man lagt dit dom? inte widgetarna alltså utan de små torrentfönstrena "sticksen" om man lägger till fler m.h.a. + i widgeten..aja

Edit: hittade hastigheten..

Nu, var i helvete spar den filerna?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Den som har 10 lakan över kan juhe köpa denna till ett verkligt överkomligt pris, sen är fritt fram att ladda torrents the dirty sexy way

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intenso
Den som har 10 lakan över kan juhe köpa denna till ett verkligt överkomligt pris, sen är fritt fram att ladda torrents the dirty sexy way

Antar att du missade att moms tillkommer så blir 12500 om jag inte är allt för trött

Permalänk
Medlem

2500kr hit eller dit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intenso
2500kr hit eller dit

Bra jag har 10000 över exakt, då lägger du ut för det som återstår då eftersom det inte var så mkt pengar ;):p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marwin
Tänkte först komma med kommentaren "Vem bryr sig om sin bittorrentklient är sexig eller ej?". Men jag kan inte annat än hålla med.

Mac-suget bara ökar och ökar. Synd bara att budgeten inte tillåter det...ännu...

Inte allt för långt kvar till Intel-maccarna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
testar den nu, lite synd att man inte kan se hastigheten, och jag hittar inget sätt att ta bort fönstrena efter man lagt dit dom? inte widgetarna alltså utan de små torrentfönstrena "sticksen" om man lägger till fler m.h.a. + i widgeten..aja

Efter man har laddat dem med en torrent kan man ta bort dem, detta lär fixas så småningom skulle jag tro.
Testa att hålla muspekaren över en torrent, då får man i alla fall se hur lång tid det är kvar på nedladdningen

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Ah, såg det sen ändrade ju lite i mitt inlägg

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Hedersmedlem

Den använder btdownloadheadless.py i bakgrunden, med andra ord är det bara ett frontend.

Så allt som man kan ställa in med btdownloadheadless.py kan man ställa in för BitSticks.

EDIT: Utdrag från koden:

function startTorrent() { this.torrent = widget.system("/usr/bin/python BitTorrent-4.1.3/btdownloadheadless.py --save_in " + save_folder + " \"" + file + "\"", function(){self.finishedTorrent();});

EDIT2: Halshögg koden lite.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Ah, såg det sen ändrade ju lite i mitt inlägg

missade det

Än så länge sparas saker i Documents/

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Hedersmedlem

Editera första raden i Bit Sticks.wdgt/bitsticks.js i .zip-arkivet för att ändra vart man ska tanka ner allting.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Editera första raden i Bit Sticks.wdgt/bitsticks.js i .zip-arkivet för att ändra vart man ska tanka ner allting.

sjysst!

Och det är defaultargs.py ni skall pilla i om ni vill byta standardport!

('minport', 6881, _("minimum port to listen on, counts up if unavailable")), ('maxport', 6999,

Nu fungerar mina bitsticks även på mina semesterfilms-trackers

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
sjysst!

Och det är defaultargs.py ni skall pilla i om ni vill byta standardport!

('minport', 6881, _("minimum port to listen on, counts up if unavailable")), ('maxport', 6999,

Nu fungerar mina bitsticks även på mina semesterfilms-trackers

ska försöka fråga det här utan att låta som en komplett idiot.. men hur i hela helsefyr gör man?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
ska försöka fråga det här utan att låta som en komplett idiot.. men hur i hela helsefyr gör man?

Klicka dig till ~/Library/Widgets/
högerklicka på BitSticks och välj "Show Package Contents"
Sedan har du bitsticks.js i "roten" på widgeten, och defaultargs.py ligger i BitTorrent-4.1.3/BitTorrent/

Tycker dock att widgeten buggar aningen för mycket än så länge, men det är ju som sagt bara en beta ännu.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Klicka dig till ~/Library/Widgets/
högerklicka på BitSticks och välj "Show Package Contents"
Sedan har du bitsticks.js i "roten" på widgeten, och defaultargs.py ligger i BitTorrent-4.1.3/BitTorrent/

Tycker dock att widgeten buggar aningen för mycket än så länge, men det är ju som sagt bara en beta ännu.

tackar tackar

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
tackar tackar

Jag misstänkte att du inte skulle kunna hålla dig borta

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS