TV4's Text Tv - Jobbiga somfan!

Permalänk
Medlem

TV4's Text Tv - Jobbiga somfan!

För en stund sedan ringde en otrevlig kärring från tv4 som ville att jag skulle lägga ut min annons som jag har på blocket, på tv4 text tv.
Kan man inte anmäla dom eller nåt?
Fruktansvärt störande när man tydligt sagt ifrån att man inte vill bli uppringd!!!
Såhär står det under annonsen:
(Annonsören vill ej bli ringd av telefonsäljare!)

Hon blev skapligt ägd av mina motargument

/EDIT ändrade lite

Permalänk
Medlem

eh tv4 ? varför ska dom ringa upp dig.

Permalänk
Medlem

Tippar på att han har en annons ute på blocket.se, dom brukar tydligen ringa upp folk som har annonser ute där.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Tippar på att han har en annons ute på blocket.se, dom brukar tydligen ringa upp folk som har annonser ute där.

precis. Men glömde få med det där. Ändrat nu

Permalänk
Medlem

Ännu en anledning att hata TV4!

Permalänk
Medlem

dom har aldrig ringt mig

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

NIX kanske hjälper? Iaf om det är hem nummret som står i annonsen

Permalänk
Medlem

ååå fan.... har alltid undrat varför det står typ: TV4 göre sig icke besvär. i diverse annonser.

Vilka svin egentligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
NIX kanske hjälper? Iaf om det är hem nummret som står i annonsen

Enligt blocket så begår telefonförsäljare ett lagbrott om dom ringer trots att det står klart och tydligt att man inte vill.

När jag sa det till kärringen så sa hon att det är skitsnack. Det slog rött för mig och jag sa åt kärringjäveln att det här är en av anledningarna att inte annonsera hos dom då dom för det första inte kan respektera att man inte vill bli uppringd.
Jag skiter fullständigt i om det är ett lagbrott eller ej, har jag skrivit att jag inte vill bli uppringd så ska dom fanimej inte ringa.

När jag hade en annan annons så ringde en trevlig kille från tv4 och undrade om det gick bra. När jag sa JA så sa han, då tror jag inte att du vill annonsera hos oss?
När jag sa nej så tackade han för sig och lade på.
Sånt tål man.
Men att hon har mage att deala om lagbrott!!!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag låter den här tråden vara kvar just nu eftersom det är lite datorrelaterat, men jag vill inte att den skall spåra ur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Enligt blocket så begår telefonförsäljare ett lagbrott om dom ringer trots att det står klart och tydligt att man inte vill.

När jag sa det till kärringen så sa hon att det är skitsnack. Det slog rött för mig och jag sa åt kärringjäveln att det här är en av anledningarna att inte annonsera hos dom då dom för det första inte kan respektera att man inte vill bli uppringd.
Jag skiter fullständigt i om det är ett lagbrott eller ej, har jag skrivit att jag inte vill bli uppringd så ska dom fanimej inte ringa.

När jag hade en annan annons så ringde en trevlig kille från tv4 och undrade om det gick bra. När jag sa JA så sa han, då tror jag inte att du vill annonsera hos oss?
När jag sa nej så tackade han för sig och lade på.
Sånt tål man.
Men att hon har mage att deala om lagbrott!!!

Ja det verkar ju konstigt att dom då ringer upp en.

Citat:

Denna annonsör vill inte bli uppringd av telefonsäljare.

Telefonförsäljare bryter mot lagen om dom ringer till någon som tydligt har sagt ifrån att denne inte vill bli uppringd. Som annonsör kan du via våra Hjälpsidor, anmäla företaget direkt till Konsumentverket för åtgärd.

Det stog på blocket ang ringa eller inte ringa. Hör av dig till Plus annars så blir det fart på det hela

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Ja det verkar ju konstigt att dom då ringer upp en.

Det stog på blocket ang ringa eller inte ringa. Hör av dig till Plus annars så blir det fart på det hela

Jag är bara ute efter att jävlas eftersom att den här kvinnan var extremt otrevlig.

Finns det ingen mildare metod än sverker?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Jag är bara ute efter att jävlas eftersom att den här kvinnan var extremt otrevlig.

Finns det ingen mildare metod än sverker?

Nope Sverker är det enda rätt och eftersom fler än du blivit "påhoppade" så ökar chansen att det kommer med i tv och att det händer något

Permalänk
Medlem

Det skulle vara komiskt om Plus gick på 4:an.:)

Permalänk
Inaktiv

Läste på idg.se (tror jag) att tv4 tyckte att det var ok att ringa eftersom rutan på blocket.se om att man intevill bli uppringd av teleförsäljare är förvald och därmed har man inte gjort något aktivt val om att inte bli uppringd.

Självklart borde tv4 istället för att bara titta på en möjlig tolkning av lagen titta på hur mycket goodwill de förlorar.

Permalänk
Medlem

Det enklaste sättet att bli kvitt TV4 är att när man hör försäljaren i telefonen säger man "ett ögonblick". Sen lägger man ifrån sig luren och startar musiken.

Tar inte mer än en kvart innan de lägger på. Ringer de upp igen startar man musiken innan man svarar.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Det enklaste sättet att bli kvitt TV4 är att när man hör försäljaren i telefonen säger man "ett ögonblick". Sen lägger man ifrån sig luren och startar musiken.

Tar inte mer än en kvart innan de lägger på. Ringer de upp igen startar man musiken innan man svarar.

Det är så fruktansvärt skojjigt

Har en mjukvaruväxel på en gammal p200;a, så fort en säljare ringer puttar jag iväg dom på hold och får lyssna på riktigt förskräcklig musik, rekordet är 44 minuter.
Har också en databas med massa kända telefonnummer från telecomföretag som säljer massa strunt, dom hamnade tidigare på detdär numret som ahlgrens bilar hade, numera skickar jag dom till arla´s kundtjänst

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Det är så fruktansvärt skojjigt

Har en mjukvaruväxel på en gammal p200;a, så fort en säljare ringer puttar jag iväg dom på hold och får lyssna på riktigt förskräcklig musik, rekordet är 44 minuter.
Har också en databas med massa kända telefonnummer från telecomföretag som säljer massa strunt, dom hamnade tidigare på detdär numret som ahlgrens bilar hade, numera skickar jag dom till arla´s kundtjänst

När jag jobbade innom telefonsupport, så kopplade vi ohanterbara kunder till något av följande nummer.
Bra att variera sig, det var en kille som alltid ringde in på fyllan vid 22 tiden och gorma. Han gav sig efter en två tre predikor

Bibelord, Dagens
Telefon: 0660-19990

Dagens Bibelord
Telefon: 0531-10145

Dagens Bibelord
Telefon: 0413-12300

Dagens Bibelord
Telefon: 0660-19990

Dagens Bibelord
Telefon: 0246-22126
Linghed 20
79025 LINGHED

Dagens Bibelord
Telefon: 040-233040
Föreningsg. 32
21152 MALMÖ

Dagens Bibelord
Telefon: 060-154747
Köpmang. 2
85231 SUNDSVALL

Dagens Bibelord
Telefon: 08-55037800
Karlslundsg. 2
15135 SÖDERTÄLJE

Dagens Bibelord
Telefon: 0410-17000
Nyg. 10
23143 TRELLEBORG

Dagens Bibelord
Telefon: 0511-60674
Simmesgårdsv. 4
53273 VARNHEM

Dagens Bibelord
Telefon: 0370-13400
Jönköpingsv. 12
33134 VÄRNAMO

Dagens Bibelord, Missionskyrkans
Telefon: 0383-13500
Emigrantg. 17
57432 VETLANDA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Det är så fruktansvärt skojjigt

Har en mjukvaruväxel på en gammal p200;a, så fort en säljare ringer puttar jag iväg dom på hold och får lyssna på riktigt förskräcklig musik, rekordet är 44 minuter.
Har också en databas med massa kända telefonnummer från telecomföretag som säljer massa strunt, dom hamnade tidigare på detdär numret som ahlgrens bilar hade, numera skickar jag dom till arla´s kundtjänst

Var får man tag på en mjukvaru växel?

Permalänk
Medlem

Fler än dig som är irriterade, och KO är inte så glada dom heller.
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel_datum.asp?lng...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Var får man tag på en mjukvaru växel?

Håller med vill också ha det.. Skönt att reta polarna och koppla dom lite...:P

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Håller med vill också ha det.. Skönt att reta polarna och koppla dom lite...:P

OffT: Jo det låter ganska kul, men man ska nog inte koppla dom vidare till nåt dyrt nummer för jag misstänker att det är du själv som får betala den kostnaden

OnT: Det har redan nämnts tidigare, men du kanske borde prova anmäla dig till NIX? Då blir du ju av med flera telefonförsäljare i samma veva

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
OffT: Jo det låter ganska kul, men man ska nog inte koppla dom vidare till nåt dyrt nummer för jag misstänker att det är du själv som får betala den kostnaden

OnT: Det har redan nämnts tidigare, men du kanske borde prova anmäla dig till NIX? Då blir du ju av med flera telefonförsäljare i samma veva

Tycker det är onödigt att anmäla sig till NIX då det bara är tv4 som ringer.

Det var ett mobilnummer jag lade ut.

För det andra så ljuger tv4. "vill ej bli uppringd" alternativet är inte förkryssat. Det var det inte för min del.
Och många annonsörer har inte kryssat i det. Tror alltså inte någon skulle kryssa bort den för att denne vill bli uppringd av teleförsäljare.

Tror ni Sverker kastar tv4 logon i papperskorgen?
Jävligt iskallt av honom när han kastar olika saker i den röda tunnan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Det är så fruktansvärt skojjigt

Har en mjukvaruväxel på en gammal p200;a, så fort en säljare ringer puttar jag iväg dom på hold och får lyssna på riktigt förskräcklig musik, rekordet är 44 minuter.
Har också en databas med massa kända telefonnummer från telecomföretag som säljer massa strunt, dom hamnade tidigare på detdär numret som ahlgrens bilar hade, numera skickar jag dom till arla´s kundtjänst

Vill också veta vad den där mjukvaruväxeln är för något

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Vill också veta vad den där mjukvaruväxeln är för något

Den heter Asterisk och körs med fördel på linux.

Finns även en tuta-och-kör version som heter Asterisk @ Home

Till windows finns liknande, Brekeke tror jag den heter om inte minnet sviker.

Vart ni hittar info om dessa = google.se

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Jag har jobbat i företag du pratar om, NIXA och du blir aldrig mer uppringd, det spar en del energi för dig och du slipper säljare osv. Spelar ingen roll om du anmäler, det är ingen som bryr sig, för än så länge är det lagligt och man mjölkar kon tills den dör...tro mig..jag vet.

Visa signatur

::L::

Permalänk
Medlem

Kör denna;

"Jag är upptagen just nu men kan jag få ditt hemnummer så kan jag ringa dig sen"

Permalänk
Medlem

Jag kör stenhårt med denna:

"Vad har du på dig, flås flås, själv är jag naken och inoljad"

Alla lägger på, trista typer. Jag som oljat och hållt på.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Man ska bara härma dom.

Om dom säger "Vill du annonsera på tv4 text tv?" så svarar du "Vill du annonsera på tv4 text tv?".

Ett gott skratt som fungerar på alla försäljare!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lman
Jag har jobbat i företag du pratar om, NIXA och du blir aldrig mer uppringd, det spar en del energi för dig och du slipper säljare osv. Spelar ingen roll om du anmäler, det är ingen som bryr sig, för än så länge är det lagligt och man mjölkar kon tills den dör...tro mig..jag vet.

Jo, vi vet det, men skickar man sverker på dom så lovar jag dig att dom inte har mycket att säga emot.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!