iriver lanserar fyra nya MP3-spelare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen
Förstår inte syftet själv i att ha under 5GB att röra sig med, fast vissa verkar trivas med det.

Om man har möjlighet att byta musiken regelbundet så behöver man knappast 5 GB...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Stannar nog med min h320 - 20gb är lagomt :]

Men en 20gb av u10 vore jävligt intresant

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Om man har möjlighet att byta musiken regelbundet så behöver man knappast 5 GB...

Tycker jag att man behöver (egentligen mer än 5 gb men det är min åiskt).

1 gb är för lite för att lyssna ens över dagen (vissa dagar i alla fall). Även om du känner för att lyssna på allt som du har lagt in. Med 5 gb så har du mer valmöjligheter och är inte låst till de låtar du trodde du ville lyssna på på morgonen när du la in allt.

Och för 2400 kr så är du inte långt ifrån vad 20gb spelarna kostar. Visst, dom är större men i mitt tycke så är det värt det.
Visserligen funderar jag på att köpa en billig flashbaserad spelare som jag kan ha när jag springer eller gör nåt annat som man helst inte gör med en hårddiskbaserad spelare.

Men då ska den också ha stöd för USB OTG så att jag kan lägga upp de låtar jag vill lyssna på precis innan utan att behöva vara i närheten utav en dator (har en iAudio X5).

Och även om U10 verkar vara riktigt tuff så tyker jag inte den verkar vara prisvärd för 5 öre.

Permalänk
Medlem

Då blir väl jag den första att säga: gammalt Såg det för nästan en vecka sedan, på iRivers hemsida t.om

Men iRiver gör fina MP3-spelare iaf, och några av dessa såg riktigt fräcka ut. Synd bara att uteffekten och batteritiden (förutom T10) är lägre än ifp-7xx/8xx. Är det nån mening att byta då?

Permalänk
Medlem

Det tråkiga är att det är bara u10 som har FM-radio
riktigt dålig måste jag säga

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk

jag antar att vi bara pratar om den översta, resten är ointressant.

Såg ju fin ut, men 2,2 tum skärm? nääh. ge oss precis samma spelare, men med 3 tum istället. med 1 eller 2 Gigabyte minne.

vid 50 mb/23-minsavsnitt så får man bra kvalité (som mp4, 320*240), och 35 avsnitt av någon serie/anime hade ju varit lagom.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
Angående den första, kommer det finnas något slaggs "knapp" lås? Allstå så man inte råkar trycka på skärmen å det händer en massa. Typ lägger den i fickan eller väskan så får den ett lätt tryck vilker gör att den byter låt eller något.

Eftersom vi inte har en maskin rent fysiskt kan jag inte ge ett definitivt svar, men den BÖR verkligen ha ett knapplås. Ska försöka gräva fram ett svar. Återkommer.

EDIT: hittade info. Hold knappen sitter på spelarens undersida

Finns även en knapp på spelaren som gör att du kan välja hur displayen ska visas: "stående" eller "liggande" -

Den kommer att lanseras här i Europa med 1 och 2GB. 1GB versionen kommer först, runt slutet av september. 2GB versionen kommer ungefär 1 månad senare.

EDIT: nu bildkälla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Tycker jag att man behöver (egentligen mer än 5 gb men det är min åiskt).

1 gb är för lite för att lyssna ens över dagen (vissa dagar i alla fall). Även om du känner för att lyssna på allt som du har lagt in. Med 5 gb så har du mer valmöjligheter och är inte låst till de låtar du trodde du ville lyssna på på morgonen när du la in allt.

Och för 2400 kr så är du inte långt ifrån vad 20gb spelarna kostar. Visst, dom är större men i mitt tycke så är det värt det.
Visserligen funderar jag på att köpa en billig flashbaserad spelare som jag kan ha när jag springer eller gör nåt annat som man helst inte gör med en hårddiskbaserad spelare.

Men då ska den också ha stöd för USB OTG så att jag kan lägga upp de låtar jag vill lyssna på precis innan utan att behöva vara i närheten utav en dator (har en iAudio X5).

Och även om U10 verkar vara riktigt tuff så tyker jag inte den verkar vara prisvärd för 5 öre.

Självklart beror det på massvis av saker, t.ex. hur många timmar man lyssnar om dagen...
Jag skulle nog iofs säga att väldigt många lyssnar kanske max 2h om dagen normalt. Då räcker 1 GB till förhållandevis goda valmöjligheter.

Sen huruvida de är prisvärda är ju en annan femma.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cameron
Eftersom vi inte har en maskin rent fysiskt kan jag inte ge ett definitivt svar, men den BÖR verkligen ha ett knapplås. Ska försöka gräva fram ett svar. Återkommer.

EDIT: hittade info. Hold knappen sitter på spelarens undersida

Finns även en knapp på spelaren som gör att du kan välja hur displayen ska visas: "stående" eller "liggande" - http://www.dapreview.net/pics/iriver/u10_portrait.jpg

Den kommer att lanseras här i Europa med 1 och 2GB. 1GB versionen kommer först, runt slutet av september. 2GB versionen kommer ungefär 1 månad senare.

bilden funkar inte, direktlänkning fungerar inte. bah, finns verkligen inget att förlora på att tillåta direktlänkning...

Hur som helst... det var bra nyheter. källa?
och någon som vet vad 2GB-versionen kommer att kosta här i sverige?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

kanske ska slå till på en U10 isf? den verkar ju grym

Visa signatur

#unsure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
Fint att plåta en T30 där klistermärket på "next" knappen inte sitter ordentligt på

får man med klistermärken man klistrar på själv ser ut at fattaspå de övriga knapparna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jan-banan
får man med klistermärken man klistrar på själv ser ut at fattaspå de övriga knapparna

heheh det är faktiskt inget klistermärke, det blänker/speglar från metallen på knappen. Syns om ni tittar på den högupplösta bilden. Det är inte T30 spelaren utan på T20 spelare för övrigt

Permalänk
Medlem

Det första alternativet kommer kosta 2900 kr hos webhallen och lanseras den 2/9.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar en flashbaserad spelare på grund av att den drar mindre ström och inte går sönder lika lätt. Jag skulle inte vilja vara ute i löpspåret med en hårddiskbaserad spelare.

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk
Medlem

men hur många här inne tror du ägnar tid i löpspåret?

Visa signatur

saliga äro de förnäma