Hortell's data - Kass/Rörlig Hemsida.....

Permalänk

Hortell's data - Kass/Rörlig Hemsida.....

Hej,

Snacka om att hortells data är den krångligaste hemsidan jag mött på länge...

Ett exempel.. När man söker efter processorn X2 4800+ så möts man av 4 olika artiklar med olika pris och artikelnummer dock samma vara:

http://www.hortell.se/cgi-bin/HSE.cgi?p=707&i=pr4324895734543...

När man skall betala får man betala för att använda sitt VISA kort(145:-) eller om man vill använda sig av Direkbetalning(145:-). Jag har aldrig sett någon annan butik som tar betalt för att betala...... Helt KNÄPPT....

Mer avgifter:
http://www.hortell.se/cgi-bin/HSE.cgi?p=1009&i=50088242433878...

Jag funderade på att köpa hos de men jag gav upp ... Hemsidan hör till de sämsta till dagens datum.... Är det bara jag som tycker det , eller?

/M

Permalänk
Medlem

Argh! Mina ögon!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ser ut som de klippt in design från 3-4 olika hemsidor fyfan va hemskt!

Permalänk
Medlem

Vart inne i den butiken.. Butiken däremot ser lite mer organiserad ut

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

145:- för att betala via sin internetbank?!

Är det skrattnet's webbutik eller?

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Företagsbeskrivningen:

"Bolaget skall utföra konsulttjänster inom data, elektronik och säkerhet, inköp och försäljning av varor och tjänster inom nämda områden, handel med värdepapper och andra värdesaker i huvudsak ädla metaller samt därmed förenlig verksamhet."

Datorkonsultering/försäljning kombinerat med handel av värdepapper och ädla metaller?

ööhms?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Re: Hortell's data - Kass/Rörlig Hemsida.....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CaptainMike
Hej,

Snacka om att hortells data är den krångligaste hemsidan jag mött på länge...

Ett exempel.. När man söker efter processorn X2 4800+ så möts man av 4 olika artiklar med olika pris och artikelnummer dock samma vara:

http://www.hortell.se/cgi-bin/HSE.cgi?p=707&i=pr4324895734543...

När man skall betala får man betala för att använda sitt VISA kort(145:-) eller om man vill använda sig av Direkbetalning(145:-). Jag har aldrig sett någon annan butik som tar betalt för att betala...... Helt KNÄPPT....

Mer avgifter:
http://www.hortell.se/cgi-bin/HSE.cgi?p=1009&i=50088242433878...

Jag funderade på att köpa hos de men jag gav upp ... Hemsidan hör till de sämsta till dagens datum.... Är det bara jag som tycker det , eller?

/M

Just VISA har väl i sitt avtal med affärer att den inte får ta ut nån avgift för det var på tv om det för ett tag sen om resebyråer som tagit ut en expeditionsavgift trotts att det står i deras avtal med VISA om att nån avgift för hantering av deras kort inte får tas ut.

Inte för att jag tänker handla där då detta tyder på en högst oseriös affär som tydligen inte vill ha nån privatkund alls så nä håller mig till dom man känner till som t.ex Webhallen,Mycom,Datorbutiken och Komplett mm.

Permalänk
Medlem

HORtell's

Permalänk
Medlem

Handlar man för 10000kr så är avgiften på VISA nästan 700kr

Permalänk
Medlem

Perfekt titel till en porrfilm ju.

Permalänk
Medlem

Stämmer alldeles utmärkt - det är inte tillåtet att överhuvudtaget ta någon hanteringsavgift om kunder betalar med kort.

Permalänk
Medlem

De där skit företaget!!! jag bestälde ett graffekort, "som aldrig kom!!". jag ringde till kundtjänsten och tjejen i telefonen frågade va jag hade för dator model för jag skulle fråga en sak om min leverans! helt skrattretande!!!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slitz1
Stämmer alldeles utmärkt - det är inte tillåtet att överhuvudtaget ta någon hanteringsavgift om kunder betalar med kort.

Kan man få källa?

Jag har hört samma sak, men inte hittat något ex. på VISAs hemsida.

Permalänk
Medlem

Rörig hemsida.
Dålig struktur och dålig design.

Permalänk
Medlem

SantaClaus - Jag ska se om jag inte kan ta fram avtalet - har det nånstans i butiken

Edit* Men det får bli under morgondagen, jobbar på Internetcafet resten av denna dag..(kväll)

Permalänk

Jag tyckte deras site var väldigt välstrukturerad och fin. De ska jag handla av. M...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slitz1
SantaClaus - Jag ska se om jag inte kan ta fram avtalet - har det nånstans i butiken

Edit* Men det får bli under morgondagen, jobbar på Internetcafet resten av denna dag..(kväll)

Låter fint!

Permalänk
Medlem

...Heh Hann inte idag - visserligen bra att vi har mycket att göra - men jag styr om det till pm när jag hittat avtalet - tror det ligger i fjolårets pärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slitz1
Stämmer alldeles utmärkt - det är inte tillåtet att överhuvudtaget ta någon hanteringsavgift om kunder betalar med kort.

FEL !

För vissa typer av kort får man faktiskt ta ut en avgift. Jag fick för ett tag sedan brev från banken gällande detta jag kan tyvärr inte visa upp papper på det eftersom vi enligt vårat avtal inte får dela ut den typen av information. Jag kan säga så mycket som att det är på Mastercard man får ta ut avgift. På VISA/AMEX får man det INTE.

Det hela beror på vilket avtal man har med sin bank gällande kortbetalningar.