Neverwinter Nights - nybörjartips och frågor?

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights - nybörjartips och frågor?

Tänkte dra igång och spela lite Neverwinter Nights då jag fick det tipsat i en annan tråd.. Men jag har ett par frågor som passar sig i en ny tråd, nämligen lite nybörjarfrågor och nybörjartips för en som inte direkt är super insatt i RPG's.

1) Hur skall spelet spelas igenom - först givetvis originalet - men expansionerna? I vilken ordning?

2) Det finns enormt mycket klasser och stats att välja mellan.. Ifall man vill ha en vanlig "mage" med mycket offensiva spells eller en "priest" som kan heala men också har offensiva spells (Ja, jag har bara spelat World of Warcraft, och alldeles för mycket sådant också ) eller vad finns det för andra klasser som kan köra mycket närstrid (ex. Warriors).. Har kollat igenom men det finns verkligen sjukt mycket att välja på.. Vad för stats ska man satsa på för respektive klass?

3) Finns det några tips för hur man hittar bra saker, kan man köpa bra saker hos vendors - isåfall hur - var - eller är det bara drops som gäller? Hur ska man göra med inventory, vart köper man potions och liknande?

4) Hur går det till ifall man vill spela COOP med en kompis, kör man då med sina singleplayer karaktärer eller hur blir det? Måste jag börja om med min "gubbe" om jag har nått en viss level och till en viss bit i spelet och en kompis till mig vill vara med över LAN och börjar på en ny?

5) Finns det några tips för hur man skapar en så bra gubbe som möjligt? Några överlevnadstips kanske, eller allmänna tips?

6) Vilken svårighetsgrad borde jag spela på? Är easy väldigt lätt även för en nybörjare eller lagom? Kanske normal? Över det lär jag knappast kunna spela på första gången i alla fall...

Tack på förhand, kommer nog fler frågor ska ni se!

Permalänk

1. Shadows of Undertide och sen Hordes of the Underdark, tror jag. Inte lirat Expansionerna till Nwn.

2. Första gången kan det väl vara lätt att köra en fighterchar, typ en Warrior/Barbarian eller Paladin.

När man väljer klass kan man tänka på att ta tex en Half-Orc som Fighter/Barbarian tex, för att få lite + i STR. Eller en Elf som Ranger så får man en liten bonus på DEX.

Klickar du på alla attributer, Str, Con, Dex osv så ploppar det upp lite text som visar vilka klasser som kräver hög Str tex. Bara att pröva sig fram, eller trycka Recomended

3. Potions och dylikt går att köpa hos npc's, samma med utrustning, sen om jag inte minns fel så finns det ett par smedar som kan crafta lite häftigare vapen och rustningar.

Ang drops och dyl så kan det alltid vara värt att utforska området och se om det finns tunnor eller nått annat som kan ha lite roliga grejer i sig, kanske inte användbara, men säljbara.

4. Inte helt säker då jag aldrig lirat Nwn i Co-op, men man kan röja genom kapitlen tillsammans. Tror du kan ställa in så du kan använda färdiggjorda karaktärer från tidigare spel.

5. Du kan hyra med sk "Henchmens" under spelets gång för en liten penning, kan vara värt att ha med en ut, blir bra mycket enklare än att spela solo. Prata med dem och så har de en story.

Kom ihåg att vila så spells förnyas om du spelar en spellcaster char och Quicksave är din vän

6. Normal brukar fungera fint, bara att dra ner om det känns för svårt eller hur?

Reserverar mig för fel

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Om du har kört igenom NWN original, och börjar lira nån av expansionerna, rekommenderar jag Undrentide först och främst, hordes of the underdark blev jag bara besviken på, där har de bland annat satt in svordomar i spelet, vilket förstörde känslan, har också satt in texten inom citationstecken. Man märker verkligen att det inte är samma person som skrivit texten till originalet och Hotu.

Permalänk
Medlem

1) Originalkampanjen är fristående från de två expansionerna, sedan finns en koppling mellan Shadows of Undrentide och Hordes of the Underdark, men inte så stark att man måste spela dem i ordning, bara att vissa karaktärer följer med samt att det är meningen att man fortsätter sin karaktär. I min mening är Hordes of the Underdark bättre än de två andra kampanjerna. I HotU kan man få sin karaktär "upplevelad" till 15 ( om jag minns rätt, kanske var 13...) så att man kan starta med en ny karaktär direkt.

2) http://nwn.bioware.com/underdark/character_builds.html <- Om du är en munchkin (powergamer, typ) och vill maximera din karaktär finns där förslag på olika sätt att konstruera den från grunden. Att tänka på är att dessa karaktärer ofta är svaga i början och blir starkare först senare och därför inte alltid är lämpade för nybörjare. De är avsedda exempelvis om man spelar online på en PW( Persistant World - tänk WoW) och vill ha en stark PVP-karaktär vid lvl 40. Om du inte vill vara för komplicerad kan jag bara säga att om du väljer defaultstats och inte multiclassar så får du en fullt duglig karaktär för singleplayer, Oberoende om du väljer en wizard/sorcererer/priest/fighter. Priests har offensiva spells, för övrigt.

3) Det finns bra saker både hos vendors och som belöningar från quests och som drops. Beroende på vilken kampanj du spelar så kommer du använda och ha tillgång till de olika i varierande grad, dock är det primärt drops som gäller för de finare sakerna. Man kan även förbättra vapnen hos en del vendors och genom vissa quests vid några tillfällen. Det löser sig, spela på bara så märker du. Inventoryt är ett antal sidor där du kan proppa in prylar, förutom slotsen i inventoryt måste du också ta hänsyn till vikt, din karaktärs maxvikt är beroende av styrkan. En sorcerer med 10 i styrka kommer inte kunna bära i närheten av lika mycket som en Half-orc barbarian med frostgiants belt och annat godis, de ligger ofta runt 30 i styrka, även om de maxar på 18 i creationstat. Skillnaden i hur mycket de kan bära är enorm, vilket gör att en magiker sällan kan vara den mulåsna som åtminstonde jag tenderar att göra min karaktär till. Ett tips är att utnyttja det inventory som din(a) henchma(e)n har. Dock bör du inte lägga för värdefulla saker där utifall att du blir av med en henchman, vilket du kan bli om de dör och du inte kan resurrecta dem (ovanligt) eller om du blir av med dem p.g.a. ploten. Potions droppas/finns i kistor samt kan köpas hos vendors.

4) Vill du spela COOP är det bara att göra det med din polare, din singleplayer karaktär sparas i ditt eget "local vault". Du kan även spela med den karaktären online på s.k. LC-servrar. Dock är det precis som med Diablo 1/2 på den punkten, fuskandet är kraftigt. Därför spelar jag bara med polare med LC-karaktärer. När det gäller onlinespel med främlingar är det servervault som gäller.
Du kan även starta ett multiplayer game istället för ett singleplayer så att du kan fortsätta samma spel ifrån där du slutade när din polare vill börja spel, som i Baldur's Gate 1/2 om du är bekant med det. Edit: Förresten så kom jag på att HotU är lite komplicerat att lira i COOP då det inte är designat för det, men det går, man använder recallstenen på ett lite finurligt sätt för att teleportera sig till sin partyleader, minns inte detaljerna, men googla på det.

5) http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/game/188666.html
Där finns lite matnyttig läsning, iaf för en nybörjare. I övrigt, se punkt 2. Dessutom finns det forum på nwn.bioware.com. Dock kan du bara komma åt dessa forum om du är en registrerad ägare av NWN och/eller dess expansioner. Vissa av forumen är dock tillgängliga även för icke-registrerade personer.

6) Börja på normal och dra ned svårighetsgraden om du tycker det är för svårt, för mig är det storyn och utforskandet som är det roliga och sällandet stridandet mot NPCs, även om det kan vara underhållande. Låt inte svårigheten komma ivägen för njutandet av spelet, åtminstonde inte första gången du spelar igenom spelet.

I övrigt vill jag gratulera dig till att du har så mycket att njuta av, jag är avundsjuk på dig. Den som finge spela igenom dessa spel för första gången istället för tionde...

Jag vill ha en laptop, det suger att inte kunna lira spel bara för man gör lumpen

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk
Medlem

Hur bra är priests offensiva spells? Ifall priests har offensiva spells, så är det väl ingen större mening med mage? Kan priests heala?

Paladin - finns det? Styrkor/svagheter? Warrior eller paladin - hur, varför?

Vad för klass rekommenderar du som nybörjarklass?

Permalänk

Eller så kan du bara börja spela och lära dig allt eftersom spelet går.
Så gjorde jag och jag klarade spelet.

EDIT : Det är roligare att utforska allt på egen hand och inte ha
för mycket tips och spoilers. Det är ju en del av rollspelandet,
att bygga en gubbe du tycker skulle vara rolig, inte en gubbe som
någon annan tycker är lättast att klara spelet med.

Permalänk
Medlem

De offensiva spells som priests har är självklart inte lika effektiva som de som står till wizards och sorcerers förfogande. Priests kan heala. Förutom att sorc/wiz har mer effektiva offensiva spells så har de också ett större utbud av offensiva och andra spells. Priests och andra divinemagiker har tillgång till en del spells som inte arcanemagiker har och vice versa. NWN är baserad på D&D.
Själv spelar jag aldrig Paladin eftersom jag gillar att vara elak, typ. Så den klassen kan jag inte kommentera mer än att säga att den duger, antar jag.
Alla fighters är bra som nybörjarklass, då menar jag alla fighters och inte rogueliknande klasser. Rogues med tillhörande prestigeclasses och även rangers i viss utsträckning är inte lika straightforward hack&slash-munchkingubbar som en nybörjare kan vara gagnad av.

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinSilver
Eller så kan du bara börja spela och lära dig allt eftersom spelet går.
Så gjorde jag och jag klarade spelet.

EDIT : Det är roligare att utforska allt på egen hand och inte ha
för mycket tips och spoilers. Det är ju en del av rollspelandet,
att bygga en gubbe du tycker skulle vara rolig, inte en gubbe som
någon annan tycker är lättast att klara spelet med.

Jag vill ha en gubbe som är kul att spela hela spelet med också, inte någon jag lessnar på efter 50 timmar och skiter i att slutföra spelet bara för att gubben är trist.

Tack wufflon!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Jag vill ha en gubbe som är kul att spela hela spelet med också, inte någon jag lessnar på efter 50 timmar och skiter i att slutföra spelet bara för att gubben är trist.

Tack wufflon!

En elak fighter är det som gäller Jorde en Blackgurad (prestige class) i första expanionen, kan säga att det är grymmt kul att kuta omkring och vara allmänt elak, typ slå in skallen på folk med den största yxan man kan hitta på den som inte gör som man vill osv

Edit: uäh vad jobbig mening. Hoppas du fattar vad jag menar

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

zAjben: Ta Paladin istället för Warrior. Paladin är roligare att spela med och kan göra ganska saftig dmg på onda motståndare och det finns inget skönare änn att slakta undeads med en pala. Arcane archer är väldigt nice me om du gillar range atk.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Vad har pala för skills jämfört med en warrior då? Vad är lättast att spela, roligast, varför? Vad kan palas göra för fint då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaTuSoPPaReN
Om du har kört igenom NWN original, och börjar lira nån av expansionerna, rekommenderar jag Undrentide först och främst, hordes of the underdark blev jag bara besviken på, där har de bland annat satt in svordomar i spelet, vilket förstörde känslan, har också satt in texten inom citationstecken. Man märker verkligen att det inte är samma person som skrivit texten till originalet och Hotu.

Tyckte du Baldurs Gate var ett av de bättre rollspelen du spelat så kommer du nog tycka att hordes of the underdark är bättre än både orignal kampanjen och den andra expansionen, men tycker du diablo är det bästa så är nog orignal kampanjen den bättre. Text inom citationstecken skapar just känsla och förklarar vad som sker. Men är det bara action du vill åt så är det nog överflödigt med en massa extra dialog.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mymantheman
Tyckte du Baldurs Gate var ett av de bättre rollspelen du spelat så kommer du nog tycka att hordes of the underdark är bättre än både orignal kampanjen och den andra expansionen, men tycker du diablo är det bästa så är nog orignal kampanjen den bättre. Text inom citationstecken skapar just känsla och förklarar vad som sker. Men är det bara action du vill åt så är det nog överflödigt med en massa extra dialog.

Saker som sägs på ett forum, med öppna åsikter, kan knappast kallas det slutgiltliga ordet. Folk tycker olika, visst du kanske tycker att ciatationstecknen gjorde det roligare, men än en gång det är bara en åsikt, själv tyckte jag att det var dåligt att de som gjort spelet så radikalt förändrade dialogerna, enligt mig, till det sämre.

Permalänk

därav att jag skrivit nog överallt, och jag skrev inte vad jag tyckte var roligare. bara att citationstecken är där för att skapa känsla, vilket är deras mening att beskriva rörelser, tankar med mera. Baldurs Gate har en hel del sådana dialoger medans diablo inriktar sig på hack and slash och inte dialog i samma grad.

Permalänk
Medlem

säger bara

cleric/sorc/rdd ;D
dev crit

fast det är efter lvl 20+
och då måste du ha hotU.

men gällande paladin och warriors.
tex. 2 lvls av paladin och du har fear resistance. inte helt fel
annars så är det testa sig fram som är det bästa sättet.
ah, även när du sätter ut dina poäng i styrka mm. tänk på vad din karaktär använder så kan du rikta dig mer på att lägga poäng där istället för att ha massa poämg på saker du inte har använding av.

Permalänk
Medlem

Har problem med en scrollen man får av trädkramaren när man ska rädda djuren från Zoo i Blacklake distrikt, Act1. Det är väl trädet nedanför backen med trä-pelare runt sig? Känns som jag sprungit runt till alla träd och försökt använda scrollen. Men hur gör man?Vilket träd? Är en fighter btw.
Hoppas nån vet.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Jag vill minnas att trädet var på baksidan av zooet, man gick ut bakvägen, typ. Men jag kanske minns helt fel, var ett tag sedan.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

evil penguin: Tack för hjälpen, hade sett dörren men aldrig gått igenom den eller kollat på kartan vart den gick smart som man är.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Avstängd

Paladin är mer komplicerad än Fighter. När man bygger en Paladin måste man ha koll på sina stats. Wisdom för spells, Charisma för Saves (för att resista gift, spells och sånt) och massa förmågor, Strength för skada och attack bonus, Constitution för HP. Dexterity och Intelligence är typ det enda man inte behöver. Gör man rätt blir det en stark karaktär, men det är mycket enklare att börja med Fighter. Kör på Strength och Constitution, välj ett vapen som låter bra och fixa en tung rustning.

När det gäller magiker är Sorcerer att föredra i single player. 50% mer spells/dag än Wizard. Kom ihåg att välja invisiblity, stoneskin och sånt också, inte bara damage spells, magiker är svaga och har lite hp och måste skydda sig med magi. Summons är bra att ha också, en Skeleton Warrior med Flame Weapon kan göra bra med skada.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Kom ihåg att välja invisiblity, stoneskin och sånt också, inte bara damage spells, magiker är svaga och har lite hp och måste skydda sig med magi. Summons är bra att ha också, en Skeleton Warrior med Flame Weapon kan göra bra med skada.

Ähh, fjolligt

Om man vill smyga kan man lika gärna spela tjuv. Säger som en sorcerer-guru: "If you need to turn yourself invisible then you are likely losing the battle anyway. Thieves are stealthy, you
are a walking artillery platform.".

Spells man man måste ha:

1: Mage Armor, Magic Missile, Identify, Protection from Alignment, Summon Creature 1
2: Eagle's Splendor, Endurance, Owl's Wisdom
3: Flame Arrow, Haste, Fireball, Vampiric Touch
4: Ice Storm, Improved Invisibility, Enervation (Stoneskin i början, den byter man mot Premonition)
5: Cone of Cold, Energy Buffer
6: Chain Lightning, Globe of Invulnerability, True Seeing (Greater stoneskin i början)
7: Delayed Blast Fireball, Spell Mantle, Shadow Shield
8: Premonition, Horrid Wilting
9: Time Stop, Wail of the Banshee, Mordenkainen's Disjunction

Starta med 18 Charisma och lite Dex och Con. Pumpa Charisma så högt det går och ta Spell focus i Necromancy. Feats man måste ha är Maximize Spell, Enpower Spell och Spell Penetration.

Skaffa så mycket utrustning som möjligt som ger + i Cha.

Permalänk
Avstängd

Varför både Maximize och Empower? Varför Mordenkainens Disjunction om karln ska köra single player? Vad ska du ha Owl's Wisdom till?

Nej du, Gate istället för Mord's och Cat's Grace i stället för Owl's Wisdom. Det är single player vi snackar om, inte nån arenaserver full med epic weaponmasters och grejer. Spara in på Maximise och ta Focus i Evocation i stället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Varför både Maximize och Empower? Varför Mordenkainens Disjunction om karln ska köra single player? Vad ska du ha Owl's Wisdom till?

Nej du, Gate istället för Mord's och Cat's Grace i stället för Owl's Wisdom. Det är single player vi snackar om, inte nån arenaserver full med epic weaponmasters och grejer. Spara in på Maximise och ta Focus i Evocation i stället.

Beror på. Om han ska spela Underdark sen kan Disjunction vara bra. Jag föredrar will save istället för högre ac, så wisdom är bra. Det är ändå ganska liten chans att nån kommer igenom alla buffs man har.

Spell Focus: Evocation är bra. Om man inte är wailingtypen kan man ta den istället för Necromancy. Men Maximize är ju bästa Metamagic-featen som finns
Maximized Vamp Touch, 32 hp varje gång. Maximized Flame Arrow, minst 60 och oftast 120 dmg. Om man har Undrentide kör man med Maximizade missile storms. DET gör ont. Maximizade fireballs, osv osv.

Empower har jag bara för att få ut extra från buffs.

Permalänk
Avstängd

Man får ju både högre AC och bättre Reflex av Cat's Grace. Eftersom Sorc har Will som high save ändå...

Sant att Maximized är bra till Flame Arrows och IGMS. I så fall kan man dumpa Empower i stället och ta Focus i Evocation också, det finns ju hyffsat med monster som är immuna mot necromancy. Då är det bra att fire/cold spells känns lite Fireball orkar man inte maxa, 60/30 skada är klent för en level 6 spell Gate(Balor) kan mata grymt mycket skada för en enda level 9 spell. Bra om sånt som är immunt mot Necromancy eller har feta Fortitude saves, typ Slaad o sånt. Även undead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Man får ju både högre AC och bättre Reflex av Cat's Grace. Eftersom Sorc har Will som high save ändå...

Sant att Maximized är bra till Flame Arrows och IGMS. I så fall kan man dumpa Empower i stället och ta Focus i Evocation också, det finns ju hyffsat med monster som är immuna mot necromancy. Då är det bra att fire/cold spells känns lite Fireball orkar man inte maxa, 60/30 skada är klent för en level 6 spell Gate(Balor) kan mata grymt mycket skada för en enda level 9 spell. Bra om sånt som är immunt mot Necromancy eller har feta Fortitude saves, typ Slaad o sånt. Även undead.

Ahh, menade delayed blast fireballs
Edit: Kan man maximiza dom? Kanske inte, länge sen jag spelade det. Går inte att spela längre

Sen är en Celestial Avenger inte så långt ifrån en Balor. En buffad Cel Avenger kan piska på ganska bra den också. Beror ju på vad man föredrar, men i SP är det sant som du säger att man kan droppa Disjunction

Permalänk
Avstängd

Det kan man inte göra, level 6 är högsta spell level som går att maxa. Maxad Vampire's Touch är ruggigt bra när man är epic i alla fall, eftersom det inte finns nån övre begränsning på skadan. Likaså Ice Storm.

Synd att du inte kan lira längre. NWN är nog det bästa PRG som går att lira online än så länge enligt mig. Single player är hyffsat också, fast inte så fascinerande när man har klarat det en gång redan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Det kan man inte göra, level 6 är högsta spell level som går att maxa.

Jag kom på det, den var visst lvl 7. Länge sen man spelade vanliga D&D också, så minnet håller inte riktigt. Fixade dom inte IGMS i nån patch? Maximized gjorde den 240 dmg om jag minns rätt.

Det dåliga var att man inte kunde lägga fler metamagic feats på en spell. Skälet till att jag tog Empower var att man får ytterligare +2 Cha med Eagle's Splendor, vilket ökar saven mot alla spells, främst Wail. Om man går epic får man ju ännu fler feats som ökar den. Sen tar man automatic still spell också, så kan man skutta runt i fullplate och waila.

Permalänk
Medlem

är det bara jag som längtar efter nwn2 efter allt prat om feats å magier? klarade i dagarna nwn, tyckte dock att expansionerna gick lite väl snabbt att spela igenom. Någon som vet när 2 skall släppas?

Visa signatur

TT Tsunami 2x120mm ADDA |Aspire 520w | Abit is-7 | intel pentium 3.06 @ 3.2 | Zalman 7000 cu |1024 Crosair xlpro pc3200 | maxtor 120g hdd |Gainward Geforce 6800LE 16pipes 128mb Oc

Permalänk
Medlem

Vet bara att det är under utveckling hos Obsidian, samma som utvecklade Kotor 2.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Jag kom på det, den var visst lvl 7. Länge sen man spelade vanliga D&D också, så minnet håller inte riktigt. Fixade dom inte IGMS i nån patch? Maximized gjorde den 240 dmg om jag minns rätt.

Den gör fortfarande 240. Haste -> Timestop -> 2*Maxad IGMS sätter stopp för det mesta i PVP.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Det dåliga var att man inte kunde lägga fler metamagic feats på en spell. Skälet till att jag tog Empower var att man får ytterligare +2 Cha med Eagle's Splendor, vilket ökar saven mot alla spells, främst Wail. Om man går epic får man ju ännu fler feats som ökar den.

Jo, jag vet. Har man tur kan man ju öka statsen med 7. Dock vete fan om det är värt det när man redan har maximized som ger 5 Hoppas att man kan köra mer Metamagic i NWN2. Heighten + Maximize vore kul. Man kan ju göra så mycket i D&D som inte går i NWN...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Sen tar man automatic still spell också, så kan man skutta runt i fullplate och waila.

Hehe, låter som en hårdrockskonsert

Permalänk
Medlem

Håller på med en paladin nu, det är ganska kul faktiskt.. Skön story!