Vilken konsoll tänker du köpa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2003

Vilken konsoll tänker du köpa?

Ja, kanske redan finns en sån hära tråd.
Men jag startar denna för en ny såfall...

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jun 2005

Jag gillar alternativet " Ingen alla "

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002

Annan: gpx2.

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2001

Alla!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Jag röstade på xbox 360 men jag är inte säker. Gears Of War trailern fick mig o rösta på x360

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinSilver
Jag gillar alternativet " Ingen alla "

Hahaha, sorry!
Hade massa tankar i huvudet

C#/MonoGame Fanatiker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Aug 2004

Först Xbox360 sen PS3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2003

Ingen.

- Katt åt programerare - kunde inte C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Feb 2002

Förmodligen PS3 någongång. Har iaf inga planer på att köpa Xbox360.

:|: MSI Z77A-GD65 :|: Intel Core i5 3570K 3,4Ghz w/ Noctua NH-D14 :|: NZXT H2 w/ Corsair HX 650W :|: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP :|: MSI GeForce GF GTX 560 Ti 448 Core :|: Intel 520 SSD 120GB / Western Digital Caviar Green 2TB :|: Windows 7 Ultimate (SP1) :|:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Jävla trams. HALLÅ? var är Revolution?
Så långt efter kommer den inte.

PS3 blir det nog, om Sony lär sig att släppa en BILLIG!!1111 hårddisk, samt fixar BRA!!1111 multimediafunktioner.
Fast i slutändan är det nog den konsol som först blir "upplåst" så att man kan spela upp divX/Xvid/mp3/ogg.

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2003

Vote: Annan

Sen får hela denna tråd en röst till "Veckans sämsta omröstning".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunna
Sen får hela denna tråd en röst till "Veckans sämsta omröstning".

pga?

C#/MonoGame Fanatiker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Aug 2005

Revolution känns alltid bortglömd. Hade gärna köpt en Playstation 3 om det hade blivit ett förnuftigt pris, vilket det inte verkar bli. Bättre spel än till Xbox 360 och snyggare design, dessutom mer Japanska spel till den.

Fördelar för Xbox360 är att den släpps tidigare och blir billigare.

Men det blir nog att jag köper konsolen Ingen Alla istället, den låter som lite spännande sådära.

Arf arf!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ute i ingenstans
Registrerad
Mar 2002

Mm precis vart tog Revolution vägen ? Om jag köper en ny konsoll så blir det Revolution pågrund av att den är bakotkompatibel. PS3 lockar också en del men jag skulle nog kola vippen när jag ser priset på den.

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL

pga?

ingen alla och att nintendo revelotion inte är med

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2003

Beror helt på....kan man modda 360'n i ungefär samma stil som med vanliga Xbox så kommer det nog bli en sådan. Annars vettefan...vill inte riktigt hosta upp 700 pesetas för ett spel>_< Då är jag nog hellre utan konsoll...

I play you out like a rubics cube

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
ingen alla och att nintendo revelotion inte är med

Stavfel på en bokstav... som sitter precis brevid A..är ju svårt att lista ut vilken bokstav det är?

Och nintendo revolution tillhör, som alla andra kommande konsoller som _INTE_ är med till kateogrin Annat.

Take it or leave it, annars.. skapa en egen poll.

C#/MonoGame Fanatiker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Aug 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Stavfel på en bokstav... som sitter precis brevid A..är ju svårt att lista ut vilken bokstav det är?

Och nintendo revolution tillhör, som alla andra kommande konsoller som _INTE_ är med till kateogrin Annat.

Take it or leave it, annars.. skapa en egen poll.

Varför utesluta en av dom tre konsollerna som kommer ligga i toppen?

Nintendo Revolution, Playstation 3 och Xbox 360 borde vara med som huvudaktörer i en poll för att den skall vara korrekt.

Arf arf!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

om det blir någon så blir det Revolution

i5 8600k @5GHz, MSI Z370-A PRO, Noctua nh-d15, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, GTX980 Strix, Corsair RM1000, Fractal Design Define S, ASUS VG248, Windows 10pro x64, Sony xz1 Compact, SAAB 9-5 2.3t, Xbox One.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Penthouse
Registrerad
Jul 2001

För mig kommer det bli en Revolution och en PS3. Sen får man se om det kanske blir en Xbox360. Är inget större xbox-fan, men det är ju trots allt spelen som styr och inte konsollen.

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Rev och PS3.
Om spelen följer samma mönster som denna generation så behöver man ingen 360 då Xbox har haft alldeles för få bra spel, speciellt exklusiva.

MSI Z170A Gaming M7 | i7 7700K @ 5.0Ghz | Corsair H100i v2 | 16GB Corsair DDR4 @ 2700Mhz | MSI GTX 1080Ti Gaming X | Samsung 950 PRO M.2 NVMe | Samsung 850 EVO | EVGA G2 850W | NZXT H440W | Acer XB271HU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2003

Revolution

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jul 2003

Revolution.

*-'

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
MLAMÖ!!!!!!!!
Registrerad
Mar 2004

"ingen Alla"? nee, Nintendos nya blir det

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2004

Ps3 blir det nog för min del, Gran Turismo 5!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Sep 2003

Revolution till att börja med sen en PS3 om den får ett vettigt pris eller när den kommer ner till det.
Möjligtvis det blir en Xbox360 i väntan på de andra konsollerna om et utannonseras något som verkar bra närmsta tiden.

Spelkonsoller: NES,SNES,N64,GBC,GBA,GBA SP,GCN,NDS,PStwo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stan
Registrerad
Mar 2004

Revolution

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

En 360 om det blir någon. Finns inga playstation-spel som tilltalar mig förutom Gran Turismo och nu finns ju Forza som är bättre, sen är xboxen snyggare, kommer antagligen ha bättre multimedia-funktioner och xboxen är otroligt mycket snyggare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004

PS3 är ganska säkert, Säker på att de flästa RPG fortfarande kommer släppa till platformen.

Revolution kanske, inte fult säker beror på hur de har tänkt sig att släppa alla retro spel till den, om de fortfarande tänker släppa dem gratis eller inte.

Xbox360 blir det nog inte alls, konsollen behöver bättre spel, äger Xbox men grymt besviken, enda liret jag har igentligen spelat på den är DOA3, och är oxo det enda spelet jag tycker om, Totalt vädelöst köp för min del. Man kan alltid hoppas att detta ändrar sig i framtiden, men gör de det inte blir det ingen xbox360 för mig.

Speldator: i7-8700k, 16GB DDR4, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Surface Pro 2017, Konsoler: Typ alla, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I gettot
Registrerad
Okt 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
En 360 om det blir någon. Finns inga playstation-spel som tilltalar mig förutom Gran Turismo och nu finns ju Forza som är bättre, sen är xboxen snyggare, kommer antagligen ha bättre multimedia-funktioner och xboxen är otroligt mycket snyggare.

den är både snyggare, bättre och snyggare

Bättre sent än tidigt (på morgonen)