Utköpskostnad för hempc från Nicator

Permalänk

Utköpskostnad för hempc från Nicator

Hur mycket har ni som köpt hempc varit tvungna att betala för att lösa ut er hempc?

Skriv vilken modell (bas/mellan/värsting) ni köpte!
Specifiera även vilket företag ni hyrde från! (Det kan vara intresssant att se skillnaden mellan olika företag...)

Tack på förhand!

Visa signatur

Join the Dark side...
and get a FREE cookie!

Permalänk

Nicator, cirka 1000 kr

Permalänk
Medlem

Vice 150:- för allt.. multi-maskin, skärm dator, digitalkamera och alla tillbehören.

Visa signatur

// QuInT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuInT
Vice 150:- för allt.. multi-maskin, skärm dator, digitalkamera och alla tillbehören.

Var glad att inte skatteverket gjorde en granskning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conny123
Var glad att inte skatteverket gjorde en granskning

Var glad att personen betalade 300kr i månaden i fyra år

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

i fyra år....då är han lurad iaf

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Jag betalade i 3 år för grejorna..
Och pappret som jag fick hem när det var dags att köpa ut grejorna stod det att man kunde få köpa ut grejorna för marknadsvärdet 150:-

Tyckte också det var märkligt, men man säger inte emot när det blir billigare än man förväntat sig..

Visa signatur

// QuInT

Permalänk
Medlem

Polismyndighetens första hempc fick köpas loss för 0 kr, inget konstigt med det.
Priset ska sättas efter marknadsvärdet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreeMan
Polismyndighetens första hempc fick köpas loss för 0 kr, inget konstigt med det.
Priset ska sättas efter marknadsvärdet.

Var är marknadsvärdet på en ~3 år gammal dator 0 kr? Skulle gärna åka dit och köpa ett lass.

Permalänk
Medlem

500:- hos Triceltronic allså företaget de hade köpen från.
är en compaq P4 3Ghz 512MB ram 160GB hd 9800pro

den egentliga datorn var amd xp 2000+ 120GB hd geforce mx440

men för att mina föräldrar fick en problemdator och var in och ut på service i ca 6 månader kompenserades de med den på 3Ghz.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Något OT men att marknadsvärdet på en hempc sätts så lågt som t o m 0:- är antagligen för att företaget som skött uthyrningen inte ska sitta där sedan med ett berg av gamla datorer.

Sen att skatteverket kanske skulle ha invändningar vid en revision är något som får stå för dom det

Permalänk

1900:-

dator i signatur, 17-tumsskärm, 2.1-högtalare (~1k nya, labtecs bättre grejer... alltså inte allt för bra grejer) och en skrivare (~800 nypris eller så, 100 begagnat? xD).

Helt okej tycker jag, borde väll kunna få runt 4000:- om jag säljer ALLT. Ett nytt grafikkort för en tusenlapp så klarar den HL2 utan problem.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Vet inte om vi hade nicator. Men vi skulle lösa ut våran hem pc så glömde dom bort att ta betalt för burken så vi fick den.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
1900:-

dator i signatur, 17-tumsskärm, 2.1-högtalare (~1k nya, labtecs bättre grejer... alltså inte allt för bra grejer) och en skrivare (~800 nypris eller så, 100 begagnat? xD).

Helt okej tycker jag, borde väll kunna få runt 4000:- om jag säljer ALLT. Ett nytt grafikkort för en tusenlapp så klarar den HL2 utan problem.

Gäller det denna dator "P4 1,7 ghz 512 mb SD-ram"?

Permalänk
Medlem

bah köpte en 450mhz när dem var "heta" lr betlade av, köpte loss den för 200kr för nåt år sen

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Compaq 1GHz laptop + skrivare 1000:-

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Medlem

Athlon xp 1800+, 256 mb ram, geforce 3 ti200, 80gb hdd, 17" crt skärm och skrivare.. 300 i månaden i 3 år (tror jag det var) och 500 spänn utköp

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Off topic: Nicator verkar ha problem med supporten. Har väntat tre, notera tre, veckor på att de ska hämta datorn. Har ringt ett par tre gånger i veckan sen dess. De skyller på budfirman, men vem var det som anställde dem mån tro? Kan det vart nicator? Inte enligt dem i alla fall, där låter de som de anställt sig själva.

On topic: Fick köpa loss en p2,0ghz geforce 2 mx400 för 1500kr, dock så var det några år sen. Kan hända att det blir billagare nu när den här affärs iden ska avskaffas enligt lag? Nuvarande p4 kostar 500kr mån i tre år, ska få dem att dra bort några hyror eftersom de är så sega att hämta den hehe.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Gäller det denna dator "P4 1,7 ghz 512 mb SD-ram"?

Huh?
"Kolla signatur". Ja, P4 1,7 ghz, 512mb sd-ram, 60gb hdd och geforce3ti500.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

P4 2.0hz, 512MB ram och geforce 3 för 1600:- från atea.
Dock brakade moderkortet/CPUn sönder bara nån månad innan slutbetalningen var klar.

Så nu är den min... ett stort åbäke som mest kan användas som en värmefläkt... inte mer.
Jaja.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Dell:
2.0 ghz Ti4800 120gb 512RDRam med en massa skräp till (windows etc..)
fick köpas loss för 700 kr, månadskostnaden var 550~600.

klagar inte, beställde just nästa paket :]
(om du bara menar 'Nicator' hempc ursäktar jag mig.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Huh?
"Kolla signatur". Ja, P4 1,7 ghz, 512mb sd-ram, 60gb hdd och geforce3ti500.

glömm HL2 med en p4 och sd-ram

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

TetraPak gäller detta ifrån. (blev inte klok på om det menades enbart från nicator eller andra företag efterfrågades)

Dell dimension 8200, P4 1,8Ghz willamette/512MB rdram/GF3/60GB.
Dell P991 Trinitron 19"
Altec Lansing ADA 885 4.1 högtalare paket
Skrivare HP officejet G55
Office XP pro (ink. frontpage/publisher 2002) retail

Bruttokostnad 504:-/mån...

Köp loss pris -> 1:-, förmånsvärdet 1799:-... sker nu i oktober....

Nya paket på gång, från Macintosh samt HP tydligen.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless