Permalänk
Medlem

HTML i Linux

Någon som vet av ett bra html program för linux. Vad jag är ute efter är något i stil med Dreamweaver. Vill säga att man inte knackar koden utan typ drag en drop och se glad ut sedan skall naturligtvis prgrammet ha stöd för att knacka koden själv också. Anars kan ni gärna tipsa om hur jag får igång Dreamweaver i linux legt lite med cedega men det ville inte vara med antar att jag kanske får pröva med vanliga wine.

Visa signatur

OS Pop!_OS 19.04, Mac OS High Sierra, Windows 10
MSI GeForce GTX 1080 8GB Sea Hawk X, Intel Core i5 6600K 3.5 GHz, Gigabyte Z170-HD3, Kingston HyperX 16GB

Permalänk
Medlem

Nvu funkar ganska bra.

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Nu har jag testkört Nvu och vid efter någon timmes pillande så nej ... Inte riktigt som jag vill ha det finns det fler förslag på kartan eller är jag fördömd till wmvare + windows + dreamweaver ?

Visa signatur

OS Pop!_OS 19.04, Mac OS High Sierra, Windows 10
MSI GeForce GTX 1080 8GB Sea Hawk X, Intel Core i5 6600K 3.5 GHz, Gigabyte Z170-HD3, Kingston HyperX 16GB

Permalänk
Medlem

Quanta+ är ganska trevligt.
Annars är vim allt jag behöver när jag ska skriva hemsidor (+ en webläsare, såklart)

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Hedersmedlem

Vim och lär dig koda själv.

Men om du stormvägrar:
http://frankscorner.org/index.php?p=dreamweavermx

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Vem sade att jag inte kunde koda? Men ärligt talat vad är efektivast drag n drop dra en table precis dit man vill ha den eller knacka kod och sitta och precisera sig med en siffra hit och en siffra dit tills man är nöjd.
Tack för länken skall forska på det så fort jag testat Quanta+ och OM det inte är tillfredställande nog.

Visa signatur

OS Pop!_OS 19.04, Mac OS High Sierra, Windows 10
MSI GeForce GTX 1080 8GB Sea Hawk X, Intel Core i5 6600K 3.5 GHz, Gigabyte Z170-HD3, Kingston HyperX 16GB

Permalänk
Medlem

Knacka kod Då vet jag precis vad allt gör och hur det blir.

Permalänk
Medlem

Den här lilla söta blåa fisken kanske kan vara något att ha

http://bluefish.openoffice.nl/index.html

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem

Inte riktigt vad jag är ute efter kanske .. men den är rätt skoj endå spöar wim iallfall

Visa signatur

OS Pop!_OS 19.04, Mac OS High Sierra, Windows 10
MSI GeForce GTX 1080 8GB Sea Hawk X, Intel Core i5 6600K 3.5 GHz, Gigabyte Z170-HD3, Kingston HyperX 16GB

Permalänk
Hedersmedlem

Jag måste nog säga att jag kodar effektivare än vad jag arbetar med WYSIWYG, dessutom så står jag inte ut med koden som en WYSIWYG-editor genererar, jag vill ha full koll.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.