JME data något bra?

Permalänk

JME data något bra?

Tänkte köpa ett Gigabyte SLI moderkort från JME data men jag har aldrig handlat av dom.
Är dom något bra och hur är deras support vid ev fel?

Visa signatur

Fleischer

Permalänk
Medlem

Dom e stabila! ngt dyra kanske

Permalänk
Medlem

hrmhrmm... Fel avdelning. Rapporterad till moderator, och kommer således att flyttas till forumsdelen för butiker etc

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Köpte min dator där, moderkortet pajade nästan ett år senare men fick ett nytt på garantin utan frågor. Supporten var trevlig vilket jag tycker är ett krav men inte alla lever upp till det. Iaf så har jag aldrig haft strul med dem, till skillnad mot t.ex. Datorbutiken.
JME rekommenderas.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Hedersmedlem

Tog dom 4 veckor att byta ut mitt döda nätagg...men dom bytte ut det till slut iaf ^^

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Tog mig ca 3 dagar att få mitt 6600GT:) så dom är bra,

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem

Bra är de, men inte direkt billigt
Bra support och schjyst personal i butiken!
Plus för billig frakt

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

fick vänta 5 veckor när jag fick fel chassi för att ingen på supporten faktiskt bestält ett nytt. så det fick bli ett annat dyrare tillnedsat(stavning) pris i butiken.

Sammanfatning: supporten är rövhål butiken är kanon.

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem

jag har bara erfarenhet av butiken i malmö och där har jag handlat mycket under några år och aldrig haft några problem verken med personalen där eller support och retur ärenden så jag kan helt klart rekomendera dom.

Permalänk
Avstängd

bor i Malmö och skyr jme som pesten. Mycket problem och sura miner om något har gått sönder och du måste reklamera varan.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Tog dom 5 månader att konstatera att mitt moderkort var trasigt och sedan skicka tillbax samma trasiga moderkort, har inte hadlat från dom sen dess.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Har bara bra erfarenheter av dem. Har skickat in min mp3spelare 2 gånger utan tjafs. andra gången fick jag byta märke. Inget tjafs då heller.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Re: JME data något bra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fleischer
Tänkte köpa ett Gigabyte SLI moderkort från JME data men jag har aldrig handlat av dom.
Är dom något bra och hur är deras support vid ev fel?

Varför använder du inte sökfunktionen?
JME är väldigt omtalade här på swec.......................................................................................................................

Permalänk
Medlem

Har funkat bra för mig, har på de saker jag köpt varit billigast och grejerna har kommit på 2-3 dagar.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Beställde en mx518 för ett tag sen gick smidigt förutom att ordern inte reggades första gången men de va fixat på en dag. snabb leverans dessutom

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Jag handlade hos JME för första gången nu i sommar. 1 st TFT-skärm samt 2 minnesstickor beställde jag online.
Deras onlineshop är lite missvisande eftersom man kan lägga in en leveransadress på beställningen även om man betalar via kredit-/kontokort. Man behöver gå in på köpvillkoren för att se att leveransadressen kommer ignoreras vid kortköp. Detta hade jag missat, vilket innebar att min skärm skickades 60 mil till min mantalsadress i Sthlm, istället för till min tillfälliga adress i Malmö (1 km från JME). Trots att felet delvis var mitt eget så skulle de kontakta Posten så att paketet skickades om till min adress i Malmö. Ärendet tog onödigt lång tid vilket gjorde att jag efter ytterligare ett par veckor (då låg mitt paket fortfarande kvar i Sthlm) åter fick ringa till JME. Det hela slutade med att jag i förra veckan fick gå till JME-butiken och hämta ut min skärm där istället.

Det är så klart inte positivt att det tog nästan en månad från beställning till uthämtandet av produkten, men med tanke på att det var lite mitt eget fel samt att Posten var svåra att kontakta så är det inte enbart JME som är skyldiga. Skärmen var dock i prima skick så produkten och priset var jag nöjd med.
Min slutliga uppfattning av köpet är givetvis inte allt för positivt eftersom det är det online-köp som jag erfarit varit krångligast och tagit överlägset längst tid. Dock var supporten lätt att tala med och de löste problemet på ett ok sätt till slut. På basis av det så är JME ingen butik jag glatt rekommenderar, men heller ingen jag spottar o fräser över.

Permalänk
Medlem

JME har jag aldrig haft några problem med. Ligger inte alltid lägst i pris, men oftast inte mycket över de billigare alternativen. När sedan frakten kommer på tenderar JME att vara minst lika billiga... Upplevde det senast idag i vart fall då jag letade skärm till frugan. Förvisso slutade det med en skärm från Dustin, men JME vann prismässigt sett i tre av de fyra kategorier skärmar jag kollade på jämfört med DB, Komplett, Dustin och Webhallen.
Hur deras support är kan jag väl dock inte yttra mig om då jag ännu aldrig behövt använda mig av någon webbaserad datorbutiks support.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Tycker att dom är riktigt bra, snabba och trevliga de gånger man behöver strula med någonting. Priserna tycker jag dessutom är helt okej, inte är de högre än på DB eller Komplett i varje fall...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Har sagt det förut, säger det igen...
Jme är grymt bra, beställde ett Dign X15e och hade det tre dagar efter, det kallar jag service, allrahelst när det är riktigt godis man väntar på

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

JME är riktigt bra! Köpte en dator där, vars nätagg small. Lämnade in datorn på morgonen, och senare på dagen ringde dom och sade att den var fixad. Detta kostade inte ett öre. Dessutom så går dom ibland över garantin dom har gett, som med min gamla dator. CPU kylaren pajjade (så att cpun pajjade den med) ett par veckor efter att garantin gått ut, men dom bytte iaf moderkort, cpu och kylare helt gratis!

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

alla butiker är griniga när man ska reklamera något som är dyrt, dom förlorar ju på det ... men annars tycker jag JME är en bra affär, snabb leverans om prylarna finns i lager dvs, skickas nog till och med samma dag om du inte beställer allt för sent på dagen

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatZiie
alla butiker är griniga när man ska reklamera något som är dyrt, dom förlorar ju på det ... men annars tycker jag JME är en bra affär, snabb leverans om prylarna finns i lager dvs, skickas nog till och med samma dag om du inte beställer allt för sent på dagen

Varför skulle dom förlora på det bara för att det är en dyr vara? Butiken som du köper din hårdvara ifrån har även dom en garanti hos tillverkare eller leverantör.

All service kostar, i lön till teknikern, lokalhyra, förbrukningsvara mm dock så kostar själva garantibytet till dig ingenting.l

Visa signatur

God is just an imaginary friend for grownups.
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Istället för att alla sammanfattar sina erfarenheter hos butiken så kan vi runda av med orden; "JME är jättebra enligt några och har briljerat inom vissa områden, JME är tillika enligt vissa sämst och har gjort bort sig inom vissa områden."

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Förra året eller något köpte jag det mesta till min dator därifrån (ny dator kan man säga) märkte jag att processorn jag beställde inte hade varit i lager på länge (2400+ t-bred).
Ringde jag till dem och frågade när den kommer in, så skickade dom allt strax efter jag hade ringt och jag fick en 2600+ barton istället för att jag hade väntat 2-3dagar

Permalänk
Medlem

De e stabilt, jo du, de e stabilt. Hade billigast priserna när jag köpte nytt för ett tag sen. Grejerna kom efter 4 dagar.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

3 dagar , 4 dagar leverans från jme? hmmm dem skickade mitt på torsdan och ja hämtade det på freda morron vid 12 tiden

Permalänk
Medlem

JME har krånglat samtliga gånger jag beställt ifrån dom. Några problem som dykt upp är bland annat att dom skickat mot faktura när man begärt postförskott, sen när man betalar fakturan direkt så kommer dom en vecka efter och undrar vart betalningen är. Snacka om att ha koll. Har bestämt inom företaget där jag jobbar att dom "gjort bort sig" lite för många gånger nu, så vi beställer allt via dustin istället.

Permalänk
Medlem

När jag skulle köpa min dator så kollade jag på lite olika paket. När jag hade lite följdfrågor på datorpaketet JME-data sålde så skickade jag ett e-mail till dom.

När jag inte hade fått svar på 1½ vecka vände jag mig till komplett, fick svar och köpte således en dator därifrån.

Permalänk
Medlem

köpte min första dator därifrån och det tog 2 månader för den att komma, sen var det något som jag fick fel och det tog ytterligare 2 månader för att få tillbaka en rätt vara. så jag gillar dom inte och har inte handlat därifrån sen dess.

dustinhome rules

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem

Har endast handlat i fysisk butik hos JME. Köpte moderkort, sempron 3000+, 80gb hårddisk och geforce mx4000 64mb av dom. Allt funkar riktigt kanon men graffet paja efter typ 5 månader pga nått kletigt hade fasnat på kortet. Lämna in de utan problem och efter 4 veckor så fick ja ett spritt nytt. Tog kanske lite lång tid men allt annat ja har funkar asbra Bra butik tycker ja, kanske liiiite dyr men