Test av Pioneer DVR-110D

Permalänk
Melding Plague

Test av Pioneer DVR-110D

<font style="font-size: 10pt"><b>Test av Pioneer DVR-110D</b></font> <small class="small">måndag 29 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
<a href="http://www.cdrinfo.com/" target="_blank">CDRinfo</a> har skrivit ett utförligt test på Pioneers kommande DVD-brännare DVR-110D, som planeras att lanserars tidigt i september. Den är enligt CDRinfo den DVD-brännare som bränner -R DL-skivor snabbast på marknaden.<br /><br /><i>"With the release of the DVR-110D Burner, Pioneer has made another stride in the DVD-REC race. This latest model, the 110D which is to be officially released early this September, is not simply an 8X/6X DVD±RW enabled drive, but it is also an 8X/8X DVD±R DL Burner, offering the highest -R DL writing speed available on the market. Other than that, the Pioneer 110D is a typical 16X/16X ±R drive, also capable of reading DVD-RAM at the maximum speed of 2X."</i><br /><br />Läs hela testet hos <a href="http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Specific.aspx?Article..." target="_blank">CDRinfo</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

bra, den klarar det viktigaste vettig

kan ingen uppfinna billiga DL-skivor också..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Trivs med min NEC-nånting 16x

Permalänk
Hedersmedlem

Kan kanske bli en värdig ersättare till min gamla trogna Pioneer 105.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
bra, den klarar det viktigaste vettig

kan ingen uppfinna billiga DL-skivor också..

Ja precis, man kan ju undra vad problemet är, DL-brännnare är ju ingen direkt nyhet längre.

Ont: Kan mkt väl bli en sån här, ruggigt nöjd med min nuvarande Pioneer-106:a.

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem

har en 106a som jag är nöjd med. den får tugga på ett tag till . har inte behov av duel eller nån superspeed.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Minns min gamla 104'a som nu är inne på sin 3'e ägare. Den är ruggigt stabil! Denna lär säkerligen inte bli en besvikelse för den som köper den.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

Har en Pioneer 105 som funkar än idag efter 2 års användande, visst saknar man Dual layer funktion men man bör inte bränna DVD skivor i för hög hastighet om man vill vara snäll mot lasern i andra apparater.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
men man bör inte bränna DVD skivor i för hög hastighet om man vill vara snäll mot lasern i andra apparater.

Nonsens.

Angående Pioneer DVR-110D har den uselt mediastöd, t ex stödjer den enbart fem tillverkares 16x media i 16x och en tillverkares 8x DVD+RW-media i 8x. Ett bättre köp är BenQ DW1640: Editor's choice @ cdrlabs och cdrinfo.