Creative Zen med virus

Permalänk
Melding Plague

Creative Zen med virus

<font style="font-size: 10pt"><b>Creative Zen med virus</b></font> <small class="small">tisdag 30 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Några exemplar av Creatives MP3-spelare Zen Neeon 5GB kom med en inte så positiv överraskning till Japanska köpare. Uppskattningsvis 3700 exemplar av spelaren var bundlade med viruset W32.Wullik.B@mm, ett två år gammalt virus skrivet i Visual Basic som inte gör någon skada alls förutom att sprida sig vidare. Hur viruset hamnade på MP3-spelaren är okänt.
<br />
<br /><a href="http://hardware.slashdot.org/article.pl?sid=05/08/30/0118252&..." target="_blank">Slashdot</a> har ordet.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite offtopic, men jag måste säga att ni har varit väldigt flitiga med nyheter den sista veckan! Bra jobbat

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Illa illa som fan... Leta reda på dom skitstövlarna som sprider en massa virus och strypa dem.

Hmm.. undrar om inte de har kollat upp produkterna mot någon dator som är uppkopplad mot nätet och därför fått in virus....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Illa illa som fan... Leta reda på dom skitstövlarna som sprider en massa virus och strypa dem.

Hmm.. undrar om inte de har kollat upp produkterna mot någon dator som är uppkopplad mot nätet och därför fått in virus....

Jupp dom har laddat ner musik från nätet

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem

LOL.. ingen förvånar mig

Permalänk
Hedersmedlem

oh inte snyggt av creative...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

De tyckte förmodlgien viruset var ett bra program som de med flit skickade med, precis som allt annat skräp de skickar med deras produkter. Jag minns fortfarande med fasa när jag installerade drivrutinerna till mitt SB live och jag efter det fick installera om windows för att få bort alla spår av ad-ware skit de tyckte jag kunde behöva.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem

Antingen så var det någon som fick sparken och gav igen, eller så får någon sparken

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Antingen så var det någon som fick sparken och gav igen, eller så får någon sparken

Och senare ger igen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

Det finns två sidor av problemet. Både de som skapar virus och de som får virus Om många kunde plocka bort autofire från sin vänstra musknapp hade många problem lösts. Är man osäker på om man inte klarar av att undvika dubbelklick så finns antivirus.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Lite offtopic, men jag måste säga att ni har varit väldigt flitiga med nyheter den sista veckan! Bra jobbat

Undra varför

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

HAHA!

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arneball
Undra varför http://forum.sweclockers.com/images_sc/smilies/rolleyes.gif

Hehe. Det händer saker hela tiden, och jag kikar runt på de flesta större hårdvarusajter, och de har faktiskt varit flitigare än tidigare, även om det just nu hänt ganska mycket, men det har hänt en hel del innan också som de inte varit lika snabba med att rapportera

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

hihi coolt

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.