Permalänk

När kommer nästa ubuntu!?

undrar när nästa version kommer.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

http://www.ubuntulinux.org/ubuntu/releases/document_view

Ubuntu 5.10 (The Breezy Badger): October 2005

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

tackar!

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

"den gasige grävlingen" ..? this stinks!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

badger badger badger badger badger

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
badger badger badger badger badger

http://www.mhtc.net/~brewpub/images/Euro-Badger.jpg

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
badger badger badger badger badger

Vem stoppade mynt i honom?
Nu kommer hela forumen gå igång

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.badgerbadgerbadger.com/

*lämnar tråden och visslar oskyldigt*

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
http://www.badgerbadgerbadger.com/

*lämnar tråden och visslar oskyldigt*

HA! jag hade nästan glömt bort den badgerbadgerbadger!!

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

http://www.weebls-stuff.com/toons/footy/

england england england england!

Uss vad stygg jag är!

Visa signatur

GCS/GE/GCM d-- s--: a? C+++ UBL+++ P+>++++ L+++(++) E--- W+++ N-(+) o-- w--- O- M++(-) V-- PS PE+++ Y+ PGP- t--- 5-- X-- R- tv- b++ DI++++ D---- G e* h r%(++) y?

Permalänk

haha, de har alltid så sköna namn på sina utgåvor=)... Någon som vet om man kan beställa Breezy Badger än då? Från shipit... Eftersom det tar nästan ett halvår innan man får dem=)

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Ladda ner. Finns ingen anledning någon skall trycka upp en skiva och sedan skicka den runt halva planeten när man kan ladda ner den snabbt och smidigt med en bredbandsuppkoppling.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rexq
Ladda ner. Finns ingen anledning någon skall trycka upp en skiva och sedan skicka den runt halva planeten när man kan ladda ner den snabbt och smidigt med en bredbandsuppkoppling.

Alla har inte bredband

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Haha, roliga namn ubuntu ska köra med

badger badger badger badger badger badger badger badger badger badger badger badger mushroom mushroom!!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Ska vi inte dra in fishbot hit medan vi ändå håller på? :<

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rexq
Ladda ner. Finns ingen anledning någon skall trycka upp en skiva och sedan skicka den runt halva planeten när man kan ladda ner den snabbt och smidigt med en bredbandsuppkoppling.

Jag gillar att ha snyggare skivor.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk

Bajs, med mitt nya AMD 64 system så hänger den sig när man ska logga in =( nån som har nått tips?

EDIT: Om man kör med dom dära mesa drivisarna funkar det, mitt 7800GT fanns inte med i listan över chips som funkar. Man får väll dra hem nyare drivisar sen

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

debian debian debian debian debian debian debian debian debian debian debian debian
slackware slackware
...

Ubuntu har en i mitt tycke ganska märklig release-strategi. De ska prompt göra en ny release var 6:e månad, oavsett om det behövs eller inte. Om man vill att alla automatiska uppdateringar och patchar och grejer ska funka måste man byta release var 18:e månad (eller uppgradera till en ny release i snitt var 6:e månad). Det må funka om man tycker om att uppgradera ofta, men det låter som ganska dumt eller till och med ohållbart för allt annat än hobbybruk. Lite vettigare är deras grej med "enterprise releases" var 2-4:e release (som är mer testad), men nån sån verkar inte ha kommit ännu.

Ubuntu verkar i många avseenden som en god ide, men i vissa avseenden som lite knäpp. Om de orkar hålla igång på längre sikt kan det mycket väl vara värt ett byte för såna tråkmånsar som mig, men jag tänker vänta iallafall ett år eller två...

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stack
debian debian debian debian debian debian debian debian debian debian debian debian
slackware slackware

Ubuntu verkar i många avseenden som en god ide, men i vissa avseenden som lite knäpp. Om de orkar hålla igång på längre sikt kan det mycket väl vara värt ett byte för såna tråkmånsar som mig, men jag tänker vänta iallafall ett år eller två...

...och det är just knäppheten som ubuntu själva ser som sin styrka. Dinosaurien Debian är fruktansvärt bra, men har svårt att testa nya grejer bara för att se om de funkar. Ubuntu är en yngre, mindre organisation, och kan kosta på sig att testa något för att se om det funkar i verkligeheten. Om det funkar lysande kan Debian börja använda det också, eftersom det redan är testat..

Och rotfl åt debian debian-sången

Visa signatur

http://ubuntu-se.org - Ubuntu Sverige. Hjälp och support för Ubuntu
Svensk IRC-kanal för Ubuntu

Permalänk
Medlem

Jag fick mina skivor med 5.04 i förrgår.

Förresten, min 8 månaders son blev helgalen av BadgetBadgerBadger och tackar er alla för länken

Visa signatur

I am not a politician and my other habits are also good.

Permalänk
Medlem

Fast debian gör väl som de alltid gjort och testar själva, väntar ett par år, testar lite till, och SEN släpper de...

Ubuntus releaser är ju inte direkt till för att folk ska utsättas för allt testande själva. Däremot behöver varenda paket inte vara lika galet testat som hos debian på lika många bisarra plattformar. Det mesta med Ubuntu verkar vettigt, men deras största skillnad mot debian (releasecykeln) är lite överdriven och verkar inte helt genomtänkt för långsiktighet.

Men när fan blir gammal målar han kors i taket. Har en halvny jobblaptop som ska få utstå dualboot med Win2000 och Linux, och ska testa Hårige Igelkotten på den. Då får vi se hur jobbig en uppgradering är när Grävling släpps...

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

Releasecykeln är lite småtokig, ja. I första hand är den väl till för att följa Gnome-fläsktopen. Må så vara om de vill göra det. Det läskigaste ligger ju dock i att de fryser Sid och meckar på det i ett halvår innan nästa release. Det är mycket som kan tänkas hinna ändras i Debian Sid under den tiden, och det har väl redan varit en del strul med inkompatibilitet.

Man får väl hoppas att utvecklarna tar sitt förnuft till fånga och börjar tracka Debians stable, eller går med DCCA och försöker få till en officiell frysning av Debian testing och bygga desktopen därifrån istället. Men men, de kanske har någon masterplan bakom sitt agerande.

Visa signatur

> Jaså, ere så?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Ubuntus releasecykel är kanon, jag älskar att uppgradera och uppdatera.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Nytt = kul.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Nytt = kul.

That's the spirit!

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Måste man göra en nyinstallation av Ubuntu när Breezy Badger kommer?
Isåfall så är det ju lite dumt :S

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Näe man ska bara köra apt-get upgrade och apt-get dist-update, tror jag nästan, står på www.ubuntuguide.org iaf!

Ha en trevlig kväll!

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

OK det var ju bra

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt