Permalänk
Medlem

openbox inställningar

Tjenare
Tänkte testa något nytt så jag gav mig på OpenBox. Har kört gnome för det mesta innan.
Installerade Openbox med synaptic(kör Ubuntu 5.04) Har sökt runt lite men hittar inte så mycket info om hur man stället in openbox och lägger till paneler och liknande. Hittade obconf.

Hur gör ni? För jag har sett er(openbox användare) på swec. Använder ni något grafiskt program eller skriver ni i någon config. Var ligger den i så fall?

Tack på förhand
//Robert

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Openbox följer standards kolla i ~/.config

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

Anledningen till att du inte hittar någon info om hur man lägger till paneler i OpenBox är att det inte finns några.

Många använder separata panelprogram. Min favorit är fbpanel, men många använder pypanel eller perlpanel, eller till och med panelen från XFCE4 (om du vill dra in herrans massa dependencies...).

Håkan

Permalänk
Medlem

Jag har inte kört så många text inställningar över lag. Kan ni inte länka till någon bra sida som beskriver hur man skall skriva i configen?

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Hur fick du ObConf att fungera?
När jag installerar klagar den på att den inte kan hitta obrender-3.0 och jag kan verkligen inte hitta en download på den.

Skulle vara tacksam för svar.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

Jag startade synaptic genom terminalen och letade upp obconf där. jag kör Ubuntu.

Var det här du laddade ner den?
http://icculus.org/openbox/obconf/
Testa den annars.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

aa, det var den jag testade, sa att jag fattade filen jag skrev ovan. Ska testa synaptic nu.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

Här hittar du konfigurationsdokumentation för OpenBox. XML-filerna är väldigt lättarbetade och det finns många smarta knep man kan ta till. Sök på t.ex. Gentoo-forumen för tips och trick. Gamma's sida har några skript du kan kika på. Pipe menus är ganska häftiga och kan genereras i stort sett hur som helst - med Perl, Python, bash eller vad du vill.

Håkan

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, skall kolla upp dem.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox