Permalänk
Melding Plague

Hummer eller Ferrari

<font style="font-size: 10pt"><b>Hummer eller Ferrari</b></font> <small class="small">onsdag 31 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Acer har länge tillverkat en bärbar dator tillsammans med biltillverkaren Ferrari. Nu verkar det som att General Motors som tillverkar Hummers tillsammans med företaget Itronix som skapar datorhårdvara åt USA:s militär tillsammans skapat en Hummer-laptop. Datorn ska tåla mycket stryk och är tänkt att användas av polis, brandmän, byggnadsarbetare och andra som har tunga arbeten. Enligt uppgifter klarar datorn sex fall på plywood som ligger på betong från bordshöjd utan problem.<br /><br />Datorn kommer att ha en Pentium M-processor på 1,86 GHz, 512 MB minne, 12,1"-skärm, 802.11g WLAN samt DVD/CD-RW-enhet. Datorn har även inbyggd GPS. Batteritiden ska vara 4 timmar. Datorn kommer i svart/silver med gul, röd eller gråa detaljer. Datorn lär dyka upp 1 november i USA och kommer att kosta ungefär $3 000 eller 22 500 med svenska kurser.<br /><br /><i>Itronix Senior Vice President Matt Gerber said the company's new laptops were originally designed to meet the needs of military commanders in Iraq who told Itronix they were caught between using thick and heavy laptops used by the infantry and inexpensive business-class PCs from Dell.<br /><br />"Halfway through the development phase, we got this call from General Motors asking us if we would make a laptop that reflected the spirit of their Hummer vehicles, which also has its roots in the U.S. military," Gerber said. </i><br /><br />Läs mer på <a href="http://news.com.com/GM drives Hummer-branded laptop/2100-1041_3-5844920.html?tag=nefd.top" target="_blank">CNet</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter jävligt nice. Någon bild ?

Permalänk
Glömsk

Inte än, men ska kommer nog till www.hummerstuff.com snart.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

de som kommer att köpa den kommer ju att de som behöver en stryktålig dator, annars pröjsar man inte så mycket för så lite

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk

ni har varit j*vligt flitiga med nyheterna det senaste. GJ

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk

Kewl. Något dyr bara... Men är den gjord för att hålla så blir den såklart dyrare.

Något säger mig att den kommer brinna upp så fort man startar den, på grund av för tjockt materiel ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
ni har varit j*vligt flitiga med nyheterna det senaste. GJ

Dom har ju en morot nu ($$$).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Datorn kommer att ha en Pentium M-processor på 1,86 GHz, 512 MB minne, 12,1"-skärm, 802.11g WLAN samt DVD/CD-RW-enhet. Datorn har även inbyggd GPS. Batteritiden ska vara 4 timmar.

vore det inte mer passande med en riktigt strömslukande Pentium 4 så den i likhet med Hummer drar riktigt mycket energi och får usel bensi ..eh, batteritid?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
ni har varit j*vligt flitiga med nyheterna det senaste. GJ

ja nästan för bra, hinner fan inte med att läsa

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person

Något säger mig att den kommer brinna upp så fort man startar den, på grund av för tjockt materiel ^^

Något säger mig att tillverkarna har testat datorn innan den distributeras till konsumenterna.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Panasonic har väl haft sådana här datorer i åratal? Fast det är klart de ser ju inte ut som en Hummer (Hummer H2 är iofs gjord av 90% plast så det kanske finns H2-datorer redan )

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Sex fall = Helt ok
Sju fall = Devastated 2005? ^^

Visa signatur

AMD 2500+ Barton | 512mb x 2 pc2700 | Radeon 9800 Pro | Gigabyte GA-7VA | Aopen 350W @13012p i 3Dmark01

Permalänk

Bara jag som tycker GM har förstört hela hummer-märket totalt? Hela Hummer H2 är ju inte "hummer" över huvud taget enligt mig. Den nya H3 kan man ju inte ens tala om, vilket skämt hela konceptet är... Min absoluta favoritbil är den riktiga Hummern. Den nya H1 Alpha står såklart högst på önskelistan.
Hoppas bara datorn är mer H1 än H2.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Bara jag som tycker GM har förstört hela hummer-märket totalt? Hela Hummer H2 är ju inte "hummer" över huvud taget enligt mig. Den nya H3 kan man ju inte ens tala om, vilket skämt hela konceptet är... Min absoluta favoritbil är den riktiga Hummern. Den nya H1 Alpha står såklart högst på önskelistan.
Hoppas bara datorn är mer H1 än H2.

Amerikanska militärens grön/svart/bruna med den där sneda
täckningen över flaket ska det va... H2 o H3 ser ju ut som nästan vilket
stadsjeep som helst fast aningen större...

Fast när det gäller datorn så låter det iallafall cool.
Jag får en vision av en cammomönstrad burk med feta
skydd runt hörnen stansade mönster på topp och botten...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Hummer H2 måste vara ungefär den fånigaste bilen i världen. Den är stor, ful, osmidig, drar enormt mycket bensin, är mest gjord av plast och folk tror att de har köpt en cool bil för att den ser ut som en militärbil men i själva verket är den ungefär lika häftig som en trampbil med Ferrariemblem.

Skulle aldrig falla mig in att köpa dator som ens avlägset påminner om Hummer H2. Det måste finnas stryktåliga modeller utan extra plastkrafs.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk

Lite korrekturläsning innan man publicerar nyheten är ju aldrig fel.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem

Jag gillar stryktåliga grejer även om jag inte är så klumpig själv. De brukar ofta "kännas" mer gedigna än annat krafs. Och $3000 behöver inte alls vara mycket för datorn, beror ju helt på övriga specar.

Permalänk
Medlem

ruskigt ful design, men stryk-tålig

Visa signatur

//herkules

Permalänk
Medlem

Vackar är den inte. Tycker jag.

Permalänk

Åfyfan vad ful
Vi har en Panasonic Toughbook som ska klara av det mesta. Den är även vattentät. Dessutom så är det en tablet pc
Kostade dock minst 1500$ mer..

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

uhh.. den var inte särskilt snygg. Men sen o andra sidan köper jag inte hårdvara pga utseendet utan prestandan