Varning för Jens of Sweden

Permalänk
Avstängd

Varning för Jens of Sweden

Vill bara utfärda en liten varning för Jens of Sweden!

*bort*

Permalänk
Medlem

Hahaha

Har aldrig gillat den killen iaf

Permalänk
Medlem

men jäkla flens jens va har han nu hittat på.

Permalänk

Känt sen länge, och det var flera år sedan. Varför prata skit om någon för saker han gjorde för flera år sedan?!

Om Pontén går över till piraternas sida, om låt oss säga fem år, så hade jag glömt allt trams han har gjort, och istället stöttat honom.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jens är körd, en gång angivare alltid angivare...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Det är många personer/företag som har angivit tjuvar, men jag fattar inte riktigt vad detta har med "Konsument - Butiksguiden" att göra?
Microsoft anmäller folk de med, ska man då bojkotta windows för det?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Det är många personer/företag som har angivit tjuvar, men jag fattar inte riktigt vad detta har med "Konsument - Butiksguiden" att göra?
Microsoft anmäller folk de med, ska man då bojkotta windows för det?

Det hela handlar om dubbelmoral.

Permalänk

Deeds - Nej, det gör det inte.
det var dåtid, det är liksom nutid nu.

Det är bara dubbelmoral om man tycker två saker samtidigt.
Om jag gillar hiphop om 25 år så betyder det inte att jag är dubbelmoralisk.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeds
Det hela handlar om dubbelmoral.

Jovisst, men är detta något stort skäl till att just inte köpa en Jens of sweden mp3 spelare idag?

Jens har självklart bytit politisk åsikt nu, när piratkopiering gynnar hans bransch. Det är väl inte mer konstigt med än att de flesta ungdomar som ej säljer någon mjukvara, men använder en massa. Anser att det som mest gynnar dem själva ekonomisk är det mest korrekta. Sedan när de får jobb, ja då hoppar de in i maffiaorganisationer (fack och allt vad de nu heter).

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Deeds - Nej, det gör det inte.
det var dåtid, det är liksom nutid nu.

Det är bara dubbelmoral om man tycker två saker samtidigt.
Om jag gillar hiphop om 25 år så betyder det inte att jag är dubbelmoralisk.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jovisst, men är detta något stort skäl till att just inte köpa en Jens of sweden mp3 spelare idag?

Jens har självklart bytit politisk åsikt nu, när piratkopiering gynnar hans bransch. Det är väl inte mer konstigt med än att de flesta ungdomar som ej säljer någon mjukvara, men använder en massa. Anser att det som mest gynnar dem själva ekonomisk är det mest korrekta. Sedan när de får jobb, ja då hoppar de in i maffiaorganisationer (fack och allt vad de nu heter).

Jag förstår era argument. Dock gillar jag ej metoderna han kör med. Inte hans sätt heller Det man sett av han på tv så verkar han vara lite av en "bratt"

Permalänk
Medlem

så detta gör automatiskt att företaget är dåligt??! :S

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
så detta gör automatiskt att företaget är dåligt??! :S

Det skulle jag nog inte vilja påstå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
så detta gör automatiskt att företaget är dåligt??! :S

Vända kappan efter vinden moral? Det gynnar inte ens trovärdighet direkt!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Fånigt, men sköj:D !

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Jens Nylander ansåg väl ändå inte att det skulle vara tillåtet eller lagligt att ladda skyddat material utan att betala för det? Minns jag fel eller?

Var inte hans poänger nåt enligt följande:
1. Jaga inte enskilda användare som knappt vet att de är olagliga.
2. Musik-/filmbranschen är förlegade. Ge användaren musik/film på det sätt användaren vill ha den. T.ex. via internet...(å då inte nödvändigtvis gratis)

I det fall där Jens (påstås) ha angivit sin gamla arbetsgivare för stöld av programvara har väl inte det minsta med hans åsikter angående musik- och filmindustrin, eller?

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkkathome
Jens Nylander ansåg väl ändå inte att det skulle vara tillåtet eller lagligt att ladda skyddat material utan att betala för det? Minns jag fel eller?

Var inte hans poänger nåt enligt följande:
1. Jaga inte enskilda användare som knappt vet att de är olagliga.
2. Musik-/filmbranschen är förlegade. Ge användaren musik/film på det sätt användaren vill ha den. T.ex. via internet...(å då inte nödvändigtvis gratis)

I det fall där Jens (påstås) ha angivit sin gamla arbetsgivare för stöld av programvara har väl inte det minsta med hans åsikter angående musik- och filmindustrin, eller?

1. Var ska polisen dra gränsen för vilka brottslingar som ska jagas? Ska Jens bestämma det menar?

2. Är dom.. ska brancherna avvecklas menar du?... jag får filmerna på det sättet som jag vill ha dom på.. på en skiva med konvolut & allting.. Jag beställer dom genom internet t.ex då.. & då inte gratis iheller... Man kan t.om. se på filmer genom nätet (sf anytime t.ex.) & i enstaka fall kan man t.o.m. ladda ner dom.. så vad är Jens snyltlanders åsikt om det hela... att man lagligt ska få ladda ner upphovrättsskyddat material genom DC++ ex. eller hur då?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
1. Var ska polisen dra gränsen för vilka brottslingar som ska jagas? Ska Jens bestämma det menar?

2. Är dom.. ska brancherna avvecklas menar du?... jag får filmerna på det sättet som jag vill ha dom på.. på en skiva med konvolut & allting.. Jag beställer dom genom internet t.ex då.. & då inte gratis iheller... Man kan t.om. se på filmer genom nätet (sf anytime t.ex.) & i enstaka fall kan man t.o.m. ladda ner dom.. så vad är Jens snyltlanders åsikt om det hela... att man lagligt ska få ladda ner upphovrättsskyddat material genom DC++ ex. eller hur då?

Du är medveten om att det inte är min egna åsikt jag försöker förmedla med de två punkterna? ...eller syftar du på att Jens själv skall svara?

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkkathome
Du är medveten om att det inte är min egna åsikt jag försöker förmedla med de två punkterna? ...eller syftar du på att Jens själv skall svara?

Jag missuppfattade dig då, sorry... tänkte på att det kanske var dina tankar med iom. att du skrev sådär...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

ni måste väl endå förstå att han säljer mp3 spelare som till 99% används för att spela piratkopierad musik det är väl klart som f-n att han håller med piratkopierarna nu hur skulle han annars tjäna pengar

Permalänk
Medlem

Haha vilken lirare

Permalänk

Det värsta är ju att folk är så jävla dumma att dom går på detta. Jag nämner inga namn dock.

Återigen, DET VAR SNART FEM ÅR SEDAN DET HÄNDE! FEM ÅR!
ni visste inte ens vad piratkopiering var på den tiden. (riktat till ni yngre som inte tänker så långt).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Det värsta är ju att folk är så jävla dumma att dom går på detta. Jag nämner inga namn dock.

Återigen, DET VAR SNART FEM ÅR SEDAN DET HÄNDE! FEM ÅR!
ni visste inte ens vad piratkopiering var på den tiden. (riktat till ni yngre som inte tänker så långt).

Antalet yngre i tråden: 0
Alltså var ditt inlägget lika onödigt som detta.

Lilla Jens (Ai!) hade nog inte tänkt så långt då, inte visste han att han skulle bli miljonär på billigt importerade mp3spelare.. Ne exakt.
MEN! Jens är Jens, han är ingen riktig PIRAT! (Oj, sa jag det?)

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

*tråd låst* ÖÄ borta, tråden ballar ur och därmed stängs.