Lurad av Mulitmediashopen??

Permalänk
Medlem

Lurad av Mulitmediashopen??

Hej,
jag skickade in min xbox till Mulitmediashopen förra fredagen (den 26:e) för att de skulle sätta in ett duoX2 i den. Men när jag i onsdags skulle ringa för att kolla varför de inte hade hämtat ut den från post-kontoret(efter två dagar) så möttest jag av en telia-röst som sa att nummret var ur bruk, och att ingen mer information skulle ges. Jag försökte då mejla dem och kollade ävenm på deras irc-kanal, men ingen inne där(trots att det stod att de var det på deras sida), inget svar på mejlet heller. Och när jag testade att ringa igår och i fredags så gick det fram signaler, men ingen svarade.
Så jag undrar helt enkellt om jag har blivit lurad, eller om jag kan vänta mig en avi i brevlådan under de kommande dagarna??

kentuckY

Visa signatur

jo..

Permalänk

Shoppen har upphört för ett tag sen, o den togs över av ett polskt "företag"
skulle inte ens skicka en bomb till dom.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Du får börja spara pengar till ny box. Chippa hos chipper.se istället, det är rediga grabbar där.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem

Okej, men jag får väl iaf tillbaka min box från dom eller??..det e det jag e mest orolig för..

Visa signatur

jo..

Permalänk

Det lär du inte få, tyvärr. Många som köper upp fungerande företag o sedan blåser arslet av folk & det är skrämmande lätt.
Varför tror du folk vill köpa AB på rullande band på popmart.se för ?

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kentucky
Okej, men jag får väl iaf tillbaka min box från dom eller??..det e det jag e mest orolig för..

inte för att jag vet någonting om dom eller har någon erfarenhet i ämnet, men jag skulle tippa på att dom inte kommer att skicka tillbaka den om du inte ligger i rejält och får kontakt med dom.

Visa signatur

"we educate ourselves so we can go to works we dont like, to buy shit we dont need"

Permalänk

Snyggt att skicka boxen till ett företag som inte finns längre:p

Du lär ha fått ett kollinummer på ditt paket. Kolla upp på postens hemsida vart paketet finns. Annars får du snacka med posten om hur du kan göra för att kontakta mottagaren. Bäst för dig att du sparade kvittot på att du skickade paketet:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Om den fortfarande ligger kvar på postkontoret och du har en returadress på paketet är det väl kanske inte helt kört, ring till respektive postkontor eller liknande isåfall och hör om dom kan skicka tillbaks den.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag har kvittot kavr, men det hämtades ut i onsdags:(. Är det nån som vet vart jag kan höra av mig om jag vill ha hjälp efter att ha blivit eventuellt blåst av dem nu..??

EDIT: Förresten, ungefär när skedde det här "ägarbytet"??, tänkte ifall det redan var skett när jag ringde dom för två veckor sedan??

Visa signatur

jo..

Permalänk

ajaj,nu är det helt kört skulle jag tro,om du inte får kontakt med dem

Permalänk
Medlem

fan va illa, är det uthämtat är det inte mycket att göra såvida du inte får tag på nån.

Permalänk
Medlem

Okej, är det nån som vet vart jag kan vända mig då?? nån myndighet etc..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Konsumentombudsmannen, vet ej men kanske snacka med polisen om det. Borde även snacka med ditt försäkringsbolag om ersättning.

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk

Inget att bry sig om, inte ens värt att anmäla det. Brott kan inte styrkas kommer du få hem en lapp sen, åtalet läggs ner direkt. Bara bita i det sura äpplet o gå vidare. Snuten har fullt upp med annat tyvärr, du får helt enkelt spara ihop till en ny X.box

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

okej, men för hur länge sen skedde "ägarbytet" då??

Visa signatur

jo..

Permalänk

Surt sa räven, jo jag vet har själv blivit lurad 2ggr på nätet. När jag var nere o anmälde ett liknade fall visade snuten mig en hög A4 papper, kanske 40cm packat med bara anmälningar om typ såna här brott, så jag förstår att dom inte har tid med dem

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Okej, tänkte nog ändå göra en anmälan..mest för sakens skull, de kan ju inte få komma undan med det här tycker man..finns det några försäkringspengar att hämta ut ellet liknande, eller gäller det bara dyrare bedrägerier??

Kanske skulle vända sig till Plus och Sverker Olofsson..:D

Visa signatur

jo..

Permalänk

Ta saken i egna händer och åk till adressen du skickade den till med ett basebollträ. Ta reda på vilka det är där nu och vem som tog ut det. Kräv sedan att du får tillbaka det, annars går du till polisen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Skulle gärna göra det, men problemet är att det är sex timmar till göteborg, och jag känner tyvärr ingen där heller:(

Visa signatur

jo..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kentucky
Okej, tänkte nog ändå göra en anmälan..mest för sakens skull, de kan ju inte få komma undan med det här tycker man..finns det några försäkringspengar att hämta ut ellet liknande, eller gäller det bara dyrare bedrägerier??

Kanske skulle vända sig till Plus och Sverker Olofsson..:D

Totalt meningslöst att anmäla, det läggs ner ändå o kostar skattebetalarna lite pengar då en åklagare tittar igenom det osv.
Och det måste finnas nån som blir dömd i rätten för du ens ska ha en suck till ersättning, försäkringar täcker stöder ur bilar hem osv. inte sånt här
Bara svälja stoltheten o gå vidare, o lyssna inte på dom andra dårarna som svamlar om baseball trä osv, du får nog ge dig ner till polen om du vill leka häftig o där nere spec bland AB köpare så är nog ingen här spec häftiga, det är en miljonmarknad & man kommer undan väldigt lätt.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Skicka dit en skit stor gummi anka.. då menar jag en gigantisk en.
Så placerar sig olika swecare ( som bor i gbg ) ut sig på olika post kontorer och håller utkik efter en snubbe som bär runt på en gigantisk gummi anka.
Sen är det bara att kuta efter honom och spöa han eller nått...
Skulle vara kul.

Lycka till!!

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem

Hehe rätt sjukt ändå, att dom kan komma undan så lätt. Vore ju en sak om hemsidan inte låg uppe men nu kommer dom få in saker under ganska lång tid, måste ju bli en hel del pengar tycker man. Borde väl bli intressant mål då med om dom lurar hundratals konsumenter.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0
Skicka dit en skit stor gummi anka.. då menar jag en gigantisk en.
Så placerar sig olika swecare ( som bor i gbg ) ut sig på olika post kontorer och håller utkik efter en snubbe som bär runt på en gigantisk gummi anka.
Sen är det bara att kuta efter honom och spöa han eller nått...
Skulle vara kul.

Lycka till!!

Jag skulle gärna ge dom på moppo om jag visste var dom fanns

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Är det inte bara att skicka dit en xbox till under ett annat namn och sen vara där när de hämtar ut den coh ställa dem mot väggen? Kan inte vara så svårt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Jo, men då ska man vara på postkontoret i göteborg i två dagar också..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Är det inte bara att skicka dit en xbox till under ett annat namn och sen vara där när de hämtar ut den coh ställa dem mot väggen? Kan inte vara så svårt.

Man behöver väl inte ens skicka en xbox. Ett packet med en tegelsten eller två borde väl funka?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Ja men ska du/ni stå som idioter o vänta tills dom hämtar ut paketet. & den killen som hämtar det kanske inte ens har med saken o göra, nåns brorsa kompis osv & ja antog att ni inte skulle vara så trevliga mot dom heller.
Bara lägga ner det där, stoltheten får sig en törn! men det läker, tro mig har själv blivit av me saker för 3700kr på nätet.
anmälning kostar bara onödig tid opengar.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Är det inte bara att skicka dit en xbox till under ett annat namn och sen vara där när de hämtar ut den coh ställa dem mot väggen? Kan inte vara så svårt.

Ja, vi mobiliserar hela sweclockers och väntar på dem

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Severe
Ja, vi mobiliserar hela sweclockers och väntar på dem

Hehe där majoriteten är småungar med klämda finnar i nyllet, ja dom blir säkert skiträdda. Ett tips är att låta det vara när det gäller sånt här, tydligen så vet folk för lite om den undrevärlden. Jag har sett en del o det skrämmer mig, men långt ifrån allt. Och jag skulle inte engagera mig allt för djupt i sånt här.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

jo men då kan ju han tvinga han att sägavem det är till?

Visa signatur

fx 593 . 234954y9 gb raptor raid 32489.
tagan 328295kw. 23932 gb ram 23984 mhz. gefore 392849gtggzggt