Permalänk
Melding Plague

iPod i framtiden

<font style="font-size: 10pt"><b>iPod i framtiden</b></font> <small class="small">måndag 5 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Sidan <a href="http://www.thinksecret.com/news/0509ipod.html" target="_blank">ThinkSecret</a> har fått tag på lite information om Apples framtida planer för iPod.
<br />
<br />Till att börja med verkar det som att Motorola kommer att tillverka en iPod-lik mobiltelefon som hanterar Apples DRM som appliceras på låtar nerladdade med iTunes. Telefonen är kompatibel med iTunes med andra ord. Mobiltelefonen kommer finnas med ett lagringsutrymme på 256MB och 512MB.
<br />
<br />iPod Mini kommer att tillverkas med flashminnen istället för hårddiskar, och spelarna kommer att ha en mindre färgskärm med större upplösning. Apple beräknar att MP3-spelaren då kan bli mellan 20% och 25% mindre. Lagringskapaciteten kommer att ligga på 4GB, 6GB som tidigare men en modell på 8GB kommer även lanseras. Priset kommer att vara ungefär samma som nu. Modellen på 8GB kommer i USA att kosta nära $300, där 6GB-modellen och 4GB-modellen ligger på $250 och $200 respektive.
<br />
<br />iPod Shuffle kommer även bli billigare och en modell på 2GB kommer att lanseras.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

dödsstöten för många andra tillverkare? äre sant så kommer det ju vara ruskigt prisvärt, 4 gb minnesspelare för 1800 kr

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Musikälskare

wünderbar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Låter helt klart intressant!

Permalänk
Medlem

när kommer dessa mån tro, har nämligen tänkt lägga vantarna på en ipod mini, men är det inom en snart framtid så kanske man väntar på dessa.

Visa signatur

Tillgänglig Python/Django utvecklare - www.roiio.com

Permalänk
Medlem

nice! Apple gör ju grymt snygga saker med nu så ska bli intresant och se om dom ser lika danna ut oxå

Permalänk
Medlem

Blir en i bröllopsdagspresent till min fru. Hon har ändå inga höga krav. Det blir bra att man kan gravera den gratis o välja rosa....:(

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem

haha perfekt!

ser ut att bli riktigt lyckat om dom lyckas göra en mindre spelare, mindre skärm + höger upplösning (= finare bild + drar mindre batteri?) flashkort istället för hårddisk (= mindre känslig för stötar och drar mindre batteri) och som kostar i princip lika mycket som en Ipod Mini gör idag (eller ännu bliigare)..200$ = ~1400 spänn = \o/ !!

Fattas nu bara att dom får ha kvar samma härliga menysystem (var ju nåt tjaffs om Creative som ville ha patent på det)

så kommer den än en gång att bli en given SUCÉE !

way to go Apple

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

Tänk nu på att moms ska appliceras. Dessutom ska det ju alltid vara dyrare i Sverige än vad som behövs...

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

jo, men med samma priser som nu, så betyder det ca 1800 kr för 4 gb versionen, det är inte dåligt det.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Var juh lite med av en tjusning att ha en hårddisk i sin mp3 spelare

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Hedersmedlem

Just denna informationen har cirkulerat ett tag nu, jag har inte hört att det är mer än ett rykte. Så jag vet inte riktigt om vi ska spika det än.

Permalänk
Medlem

Jag säger bara att Sony gärna får sänka sina priser på memorystick och lansera större modeller, det är bra om man slipper ha 2 enheter med sig och W800i är fullt ok som mp3-spelare. DRM? Njae ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Just denna informationen har cirkulerat ett tag nu, jag har inte hört att det är mer än ett rykte. Så jag vet inte riktigt om vi ska spika det än.

precis, ryktet säger dessutom bara att apple skulle ha förfrågat samsung om sånna minnen och fått ett väldigt bra pris på dessa. igentligen har ryktena inte sagt nått om ipod, men det är ett troligt användningområde av minnesmoduler, då de nog knappast hamnar i datorer.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
precis, ryktet säger dessutom bara att apple skulle ha förfrågat samsung om sånna minnen och fått ett väldigt bra pris på dessa. igentligen har ryktena inte sagt nått om ipod, men det är ett troligt användningområde av minnesmoduler, då de nog knappast hamnar i datorer.

Precis. Visst man kan läsa mellan raderna, men som sagt det borde påpekas att det än så länge bara är ett rykte. Apple har inte sagt något själva och rykterna verkar vara väldigt lösa

"iPod Mini kommer att tillverkas med flashminnen istället för hårddiskar, och spelarna kommer att ha en mindre färgskärm med större upplösning."

Inte för att hacka ner på Björn som gör ett fantatiskt jobb. Det verkar som det bara är Björn som postar nyheter nu för tiden

Permalänk
Medlem

nej, tycker det är en bra nyhet. bra att det kommer in lite apple här med. många rykten när det gäller saker från apple har ju tidigare visat sig vara sanna, om inte helt så i alla fall till stor del.
rykten om nya mac saker är få, då apple brukar vara ruskigt täta, men det som kommer ut brukar vara rätt sanna. inte allt, men mycket. ipod shuffle är ett bra exempel, mycket rykten, de slog folk bort, "för man kan ju inte göra en mp3 spelare på 1gb utan display", o det kunde man visst det

annat rykte som oxå visade sig stämma är ju osx x86, ryktet om det har ju funnits i stort sett sen osx kom, sen kom ruskigt starka rykten om det för ett år sen, då snackades det om x86 burkar som vissa utvalda testare fått pröva, visade sig 1 år senare vara sant.

den 7 september, på onsdag alltså ska de visa nått, troligen motorolas itunes mobil, men då även apple slår på stora trumman så yktas det även om en helt egen nalle, me applemärke o allt.

sen äre snart mässa i paris, visserligen säger apple att det inte ska vara nå keynote, men nått sådant vet man aldrig med apple, de gillar att överraska.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem

Moms och kassettersättning ska läggas på.. och den blir ju ett par kronor för 8 GB modellen.

Ändå intressant.. kanske man skulle byta upp sig från 6 GB mini till 8 GB ny mini.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Motorola och Apple har haft den där telefonen på gång ganska länge, över ett år, dock har vissa händelser försenat telefonen hela tiden. Nu verkar det dock som att alla hinder har överkommits och att den är på G ut...
Stod väl till och med en notis i Metro häromdagen om jag inte missminner mig...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cotopaxi
när kommer dessa mån tro, har nämligen tänkt lägga vantarna på en ipod mini, men är det inom en snart framtid så kanske man väntar på dessa.

Det undrar jag också. NÄR, NÄR, NÄR?

Permalänk
Medlem

http://www.gizmodo.com/gadgets/iphone/the-iphone-ispoof-art-s...

Lite koncepttelefoner. Hur nära verkligenheten de är får vi se imorgon. Ska bli riktigt spännande.
Jag hoppas att jag inte kommer ångra att jag köpte mig en iPod G4 20GB för en snar månad sen