hämta paket utan avi?

Permalänk
Medlem

hämta paket utan avi?

hejsan, jag undrar om man kan hämta ut ett paket från posten utan avi men om man lämnar kollinummret? beställde från datorbutiken och orkar inte vänta en extra dag på den jävla papperslappen :@ så kan man använda kollinummret när man hämtar ut?

/Dennis

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Jadå, det fungerar utmärkt. Har själv gjort det många gånger.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

okej, tackar

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

men tänk att dom kan neka dig även om du har id och allt, har hänt mig 1 gång bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
men tänk att dom kan neka dig även om du har id och allt, har hänt mig 1 gång bara.

Neka har de väl ingen rätt till om man har kolli-id och id?! Nekar gör de nog bara för de inte orkar skriva ut ett papper för påskrift och då får man stå på sig.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig blivit nekad, iof så bor jag i en liten by där alla känner alla så dom vet att det är jag som är jag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
men tänk att dom kan neka dig även om du har id och allt, har hänt mig 1 gång bara.

Varför sa du inte åt dem? De har ingen rättighet att neka dig.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Varför sa du inte åt dem? De har ingen rättighet att neka dig.

Utan Avi så verkar dom ha rätt att göra så, När jag senast pratade med posten för att jag heller inte ville vänta en dag extra så berättade personen i telefonen att man KAN få ut sitt paket utan avin, men det är helt upp till personen som expiderar dig.

Permalänk
Medlem

Brukar gå fint med ID och en utskrift av "paketspårningen" där man kan visa att de har paketet man skall hämta. AVI är bara onödigt, kan ju ta upp till två dar extra att få hem den om man har otur.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Aldrig blivit nekad heller, inte behövt visa legg heller. De brukar bara fråga vilket namn det står på.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Var ju en sån jävla kärring säkert som hade en dålig dag och jag orka inte tjafsa då kunde ja stått där en timma men inte fan hade hon gett mig paketet. kärring!

Permalänk
Medlem

Alltid funkat bra för mig!

Men varför har posten inte möjligheten att skicka ut avier via e-post?!?

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Jobbar själv med att lämna ut paket och det är inga problem så länge man har kolli-id-. Dock blir jag sjukt förbannad på folk som tror dom kan komma ner utan något nummer alls.

"Men jag har ju namnet" argh

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Alltid funkat bra för mig!

Men varför har posten inte möjligheten att skicka ut avier via e-post?!?

När jag beställde från Komplett (tror jag att det var) så blev jag aviserad via SMS. Inte dumt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raol
När jag beställde från Komplett (tror jag att det var) så blev jag aviserad via SMS. Inte dumt

Just det, den tjänsten är inte dum.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raol
När jag beställde från Komplett (tror jag att det var) så blev jag aviserad via SMS. Inte dumt

mjoo så var det för mig också men nu har datorbutiken inte kommit så långt i utvecklingen verkar det som

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

jag brukar alltid gå till posten när jag ser på kollinummret att den har kommit fram, så uppger jag namn och postnummer, betalar och är glad

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

På macken där jag hämtar ut mina paket så ska man ha avi och id. Sedan brukar man få en random fråga i stil med avsändare, innehåll eller vikt på paketet.
Blev lite förvånad när de frågade om vikten, men som den mensch man är så hadde man ju glott på cyberphotos hemsida tills man kunde det (och även sett paketet passera mig på sin väg från umeå och hamna på ett uthämtningsställe i Ödeshög, bara ring posten så de fick skicka det rätt).

Permalänk
Medlem

Hade inte med mig ID en gång, då nekade tanten mig.

Första frågan jag ställde var då; Vem fan vill betala för mina varor? (postförskott)

Sen började jag rabbla upp mitt personnummer, mellannamn, mina bröders namn tror till och med att jag sa mitt skonummer. Hursomhelst, efter en stunds gnatande så sa hon, OKEJ JAG GER MIG, här har du ditt paket, gå nu!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

Hela grejen är att dom inte bör lämna ut paketen utan ordentlig koll.

Annars skulle ju vem som helst kunnat gå till stället, utge sig för att vara någon annan, och sedan hämta ut paketet.

oggans fall var ett exempel. Du borde läxat upp tanten, som ger bort paket bara sådär?!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Hela grejen är att dom inte bör lämna ut paketen utan ordentlig koll.

Annars skulle ju vem som helst kunnat gå till stället, utge sig för att vara någon annan, och sedan hämta ut paketet.

oggans fall var ett exempel. Du borde läxat upp tanten, som ger bort paket bara sådär?!

Tänkte säga det samma till hammarslag också, vad gör du den dagen någon har hämtat ut ditt paket för 10.000? well, dom kräver varken avi eller id så.. hur svårt kan det vara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Tänkte säga det samma till hammarslag också, vad gör du den dagen någon har hämtat ut ditt paket för 10.000? well, dom kräver varken avi eller id så.. hur svårt kan det vara?

Du läser inte bra va?

Han sa ju för fan att det var bra att kolla ID och sånt och att killen skulle skällt ut tanten för att till sist gett det till honom utan ordentlig ID-koll

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Hela grejen är att dom inte bör lämna ut paketen utan ordentlig koll.

Annars skulle ju vem som helst kunnat gå till stället, utge sig för att vara någon annan, och sedan hämta ut paketet.

oggans fall var ett exempel. Du borde läxat upp tanten, som ger bort paket bara sådär?!

Inte när det gäller postförskott iallafall bryr mig inte om någon hämtar ut mitt paket dom måste ju endå betala för skiten

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Hämtade tom ut ett rekomenderat paket idag på posten utan legg
Dock känner dom nog igen mig där.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

hämtar ut paket ställda på mor min, och de har inte begärt legg eller något en enda gång.. anledningen till att jag hämtar på min mor, är att när jag började beställa från cdon var man tvungen att vara 18, vilket jag inte var.. men nu är man ju 21.. hämtat paket som stått skrivna på min mor i 4 år nu

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JavaBlue
På macken där jag hämtar ut mina paket så ska man ha avi och id. Sedan brukar man få en random fråga i stil med avsändare, innehåll eller vikt på paketet.
Blev lite förvånad när de frågade om vikten, men som den mensch man är så hadde man ju glott på cyberphotos hemsida tills man kunde det (och även sett paketet passera mig på sin väg från umeå och hamna på ett uthämtningsställe i Ödeshög, bara ring posten så de fick skicka det rätt).

Mig brukar de fråga hur stort paketet är. Men det är för att de har paketen/breven på lite olika ställen.

Kanske är något liknande på ditt ställe?

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte heller bry mig om någon skulle hämta ut mitt paket på postförskott. De måste ju betala för det så...

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

PF är en sak,
men om man redan BETALAT, måste man ha avi eller ID som står SAMMA NAMN som paketet..

funkar så på mitt service ställe, skiljer sig från person till person..

ibland går det okej att hämta betalade paket på andras namn, UTAN avi.. dock är det inte konstigt ifall du beställt på brorsan etc.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut ett förbetalt paket (1000 kr) utan att visa körkort, eller ja jag räckte fram det men han vill inte se det, han sa att han kände igen mig (skumt för jag kände inte igen han ).

Jag hämtade med kolli id, dom brukar bli lite småsura för att dom måste sitta och pilla på datorn ett tag.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Hämtade ut ett förbetalt paket (1000 kr) utan att visa körkort, eller ja jag räckte fram det men han vill inte se det, han sa att han kände igen mig (skumt för jag kände inte igen han ).

Jag hämtade med kolli id, dom brukar bli lite småsura för att dom måste sitta och pilla på datorn ett tag.

Jag har för mig att det där var på tapeten häromdagen, tror det var på Tv3's "update",
där de "klagade" lite på att bedragare kan få ut paket i andras namn hos schenker eller vad det nu var, bara genom att kunna kolli-id't.

(Jag tror det var någon som hade lurat en tjej på en plasmatv för 26'000 SEK)