Abit har fortfarande ekonomiska problem

Permalänk
Melding Plague

Abit har fortfarande ekonomiska problem

<font style="font-size: 10pt"><b>Abit har fortfarande ekonomiska problem</b></font> <small class="small">onsdag 7 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Tillverkaren Abit har länge haft ekonomiska problem då deras bokföring och räkenskaper inte riktigt stämt överrens med företagets egentliga omsättningar. Det har gått så långt att Abits ägare inte får lämna landet förrän de ekonomiska problemen är utredda.<br /><br /><a href="http://www.digitimes.com/mobos/a20050906A6033.html" target="_blank">DigiTimes</a> rapporterar att Abit missat sin deadline att lämna in räkenskaper för första halvåret 2005 till taiwanesiska myndigheter. Abit har nu fått 13 dagar till på sig att göra iordning papprena.<br /><br />Abit menar att de inte har haft tillräckligt tid och att det försvårat arbetet att Abits chefer inte kan åka till företag de arbetar med i andra länder.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Illa, kommer det påverka oss som äger Abit? Jag menar, finns det risker för att dom behöver lägga ner mm.? Inte bra isf, man vill ju ha garanti, drivrutiner....

Permalänk
Medlem

Asus köper upp skitet.

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Abit reder ut det. Sen så skall man inte vara orolig för allt kommer att fortsätt som vanligt för dom som äger Abit eller planerar att köpa Abits produkter.
Menar ett företag går inte ner pga att chefen har fått lite problem, bara att byta ut honom. Det kommer dom förmodligen att göra om dom inte sköter sig.

Tro mig chefen för Abit sitter inte ner och skriver drivrutiner eller ger support dom har sina avdelningar som sköter det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Abit reder ut det. Sen så skall man inte vara orolig för allt kommer att fortsätt som vanligt för dom som äger Abit eller planerar att köpa Abits produkter.
Menar ett företag går inte ner pga att chefen har fått lite problem, bara att byta ut honom. Det kommer dom förmodligen att göra om dom inte sköter sig.

Tro mig chefen för Abit sitter inte ner och skriver drivrutiner eller ger support dom har sina avdelningar som sköter det.

Ehm, om Abit inte har några pengar och inte kan betala sina skulder så är det ju ganska stor risk att dom går omkull. Chefen får ju inte lämna landet för att dom är rädda att han ska smita.

Permalänk
Medlem

Jag förstår dem... Har själv suttit med ett boksluts-helvete nu i veckan...

Permalänk
Medlem

Abit is the shit...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

ABit har ju länge haft stora ekonomiska bekymmer och ägarna har redan skjutit till pengar så risken att Abit går under är duktigt stor. Även om någon annan köpr upp resterna så lär det inte bli support för dom som har Abit plankor... Man kanske skulle kolla vad som finns i bios och drivrutiner till bx6 2.0 redan nu :-/

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

ABIT är väldigt bra företag, deras moderkort är prisvärda och tilltalar entusiaster. Skulle vara jävligt synd om dem skulle försvinna från makrnaden.

Permalänk
Medlem

hoppas dom reder ut det hela.. har köpt två moderkort av dem, som jag får säga är något av de bästa jag har ägt...

Permalänk

skulle vara tråkigt om abit försvinner. konkurans är alltid bra för oss

Permalänk
Medlem

Ju fler aktörer på marknaden, desto bättre.

Jag personligen har bara haft halvdåliga erfarenheter av Abit, tills jag köpte mitt nuvarande moderkort. Inget krångel alls med detta, skulle ju vara surt om de gick omkull nu när jag precis köpt det.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Sen när har dom haft ekonomiska problem?! Det här kom som en överraskning för mig, måste jag säga. Jag har alltid gillat deras produkter! Har köpt massvis av deras moderkort och rekommenderat dessa till andra som köpt dessa. Har bara haft problem 1 gång (avlägset) med deras moderkort och detta ordnades upp rätt snabbt. Numera föredrar jag ASUS och Gigabyte, men jag trodde absolut inte att ABIT hade såhär stora problem! Jösses, det här kan inte vara bra för marknaden...

Permalänk
Medlem

otroligt sorgligt om de skulle lägga ner då de gör de överlägset bästa moderkorten. jag har aldrig haft ASUS men ABIT är ändå det jag gillar bäst. hoppas verkligen att de löser detta

Visa signatur

CPU Intel core i9 9900K COOLING NZXT Kraken X62 RAM 32Gb Corsair 3200Mhz GPU Asus RTX 2070 STRIX SSDs Corsair Force GT 120GB | Samsung EVO 500GB PSU Corsair AX 1200W 80+ GOLD CASE Fractal Design R5