Permalänk

Vilket jävla gnäll. Tycker det är en intressant nyhet med lite ny information (iaf för mig).

"JAG VILL HA TESTER". Ska jag fortsätta? Orkar inte lägga in Bold men jag spinner vidare.

JAG VILL HA KORTET!
Posta inte mer information om R520 för jag vill faktiskt se test!!!!!

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
ser inte kärnan ut att vara väldigt inklippt och inte bara retuscherad ?tämligen skarpa kanter på den jämfört med motstånden osv breve

typ: vi tar ett kort på nåt befintligt o ch lägger in en svart lapp och skriver R520 på den.

Tycker jag med. Kärnan verkar vara helt svart utan några nyanser. Är till 99% säker på att bilden är photoshopat :).

Permalänk
Medlem

JA bara önska å önskar att det blir 24 pipes.. plz plz plz

M

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |

Permalänk
Medlem

Ja, fan va nice om det blir 32 lr 24 då kanske det blir intressant trots allt.

Fan min inställning till r520 går upp å ner mellan varje nyhetsraportering
just nu e jag peppad som fan.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Hur det än blir så har Ati redan förlorat striden... Även om R520-serien blir snabbare än 7800-serien så är man alldelles för sent ute. Nvidia jobbar redan på nästa generations gpu:s medan Ati kämpar fortfarande med denna generationen. Sedan att värstingskortet basserad på R520 släpps senare än övriga i serien förbättrar knappast situationen.

Permalänk
Medlem

ATIs version av volvo P1800

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

Rykten jag sett säger 16 pipes "only", men med en sjujävla ticker... (mhz, för er utan hjärtproblem)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrB
Rykten jag sett säger 16 pipes "only", men med en sjujävla ticker... (mhz, för er utan hjärtproblem)

Japp, såpass fabriksklockad att det inte kommer att finnas speciellt mycket utrymme för någon värsting-klock direkt. Way to go ATI!!!1
-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeebZ
fast x900 hade ju varit mer logiskt...

Nä, efter 9800 kom X800 där X:et är romerska siffran för 10 så det logiska är ju att de fortsätter på samma sett alltså XI800 (XI = 11 mao Radeon 11800).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bredbandsbandit
Är det inte lite lustigt att det så nära lansering inte finns några tester av kortet?

Testen släpps alltid samma dag som kortet lanseras, det är lixom det som är lanseringen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Hur det än blir så har Ati redan förlorat striden... Även om R520-serien blir snabbare än 7800-serien så är man alldelles för sent ute. Nvidia jobbar redan på nästa generations gpu:s medan Ati kämpar fortfarande med denna generationen. Sedan att värstingskortet basserad på R520 släpps senare än övriga i serien förbättrar knappast situationen.

Nuvarande generation grafikkort kommer vara det senaste tills någon gång i slutet av 2006 så det är långt ifrån försent att lansera ett kort nu och sen så råkar det vara så att sommaren är den tid där det säljs minst grafikkort. Visst har ATI förlorat kunder men du överdriver extermt mycket. Både ATI och Nvidia har närmare ett halvt dussin självständiga team som jobbar med olika projekt, en försening med R520 lär inte påverka R600.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Japp, såpass fabriksklockad att det inte kommer att finnas speciellt mycket utrymme för någon värsting-klock direkt. Way to go ATI!!!1
-k0nsl

Folk säger så här hela tiden, men det finns ju ingen logisk grund för det. En processor som är klockad i 3 GHz (exmpelvis en P4) kan mycket väl klocka lika bra procentuellt sett som en processor på 2 GHz (exempelvis en A64). Att P4:an kör på en högre frekvens beror inte på att Intel nästan klockat sönder den för att få den snabb, utan för att den är designad annorlunda. Precis så är det med R520 oxo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Nuvarande generation grafikkort kommer vara det senaste tills någon gång i slutet av 2006 så det är långt ifrån försent att lansera ett kort nu och sen så råkar det vara så att sommaren är den tid där det säljs minst grafikkort. Visst har ATI förlorat kunder men du överdriver extermt mycket. Både ATI och Nvidia har närmare ett halvt dussin självständiga team som jobbar med olika projekt, en försening med R520 lär inte påverka R600.

Tycker inte jag överdriver alls. ATi är inte bara försenade med några veckor utan faktiskt några månader! Sedan vet vi ju inte ens om man kommer kunna köpa ATi:s kort direkt efter lanseringen så som med senaste Nvidia-korten. Tredje kvartalet 2006 bör nästa generation dyka upp för Nvidia medan det är osäkert ifall ATi hinner med ny kort tills dess. Om Nvidia skulle få för sig att lansera ny grafikkort nu under december med 32 pipelines så skulle de fullständigt krossa ATi.

Hoppas också på jämn kamp mellan Nvidia och ATi då det resulterar i bättre utväcklingstakt och lägre priser.

Angående utväcklingen så går det väll så att man fokuserar på nuvarande generation och mängden av forskarna som jobbar på olika projekt beror på hur det går med det nuvarande chipset. Dvs kan Nvidia ägna 100% av kapaciteten på nästa version av chipset och nästa generation medan ATi kör kanske bara i 50% tills de är klara med nuvarande generationen (de är nog klara med den slutgiltiga chipdesignen nu , vill bara ge ett exempel). Alltså spelar det roll på kort sikt.

Permalänk
Medlem

Sen har väl ATi ett kort som heter X800 GT? Det om något är väl en rip-off.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Du du mennar GF4 ti4xxx ?

Nej jag menar Geforce 4 MX4xx, Ti korten kom ju senare, det var då allt "sket sig"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Nä, efter 9800 kom X800 där X:et är romerska siffran för 10 så det logiska är ju att de fortsätter på samma sett alltså XI800 (XI = 11 mao Radeon 11800).

Det finns en poäng där ja, men om man ser X som en bokstav är det mer logiskt med 900, dessutom är det snyggare/lättare/bättre enligt min mening