HIS Radeon X800 GT 256MB Turbo

Permalänk
Melding Plague

HIS Radeon X800 GT 256MB Turbo

<font style="font-size: 10pt"><b>HIS Radeon X800 GT 256MB Turbo </b></font> <small class="small">måndag 12 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
Vi rapporterade tidigare om bit-tech.nets X800 GT-jämförelse, nu har dock HardwareZone skrivit ett mer ingående test på ett av de korten som var med i bit-techs. <br /><br />Kortet från HIS kommer med något högre frekvenser på GPU och minne från fabrik (500 MHz / 1000 MHz) och har en Arctic Cooling-kylning monterad. HardwareZone genomför många prestandatester, och går även igenom överklockningspotential och temperaturer. <br /><br /><i>"The second Radeon X800 GT that we have received, the HIS Radeon X800 GT Turbo promises to lead its peers with its overclocked speeds and customized Arctic Cooling heatsink. With an ice-cool exterior, read on as we probe if the cool factor is just skin deep."</i><br /><br />Läs hela testet hos <a href="http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=3&id=1707" target="_blank">HardwareZone</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Club 3D äger sönder det kortet med 10 PCB och att man förmodligen kan öppna 4-8 pipelines till

Nu väntar jag på mitt x800 RX kort, Rage Extreme

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
Club 3D äger sönder det kortet med 10 PCB och att man förmodligen kan öppna 4-8 pipelines till

Nu väntar jag på mitt x800 RX kort, Rage Extreme

Personligen är jag bara leds, leds på se alla dessa kort som egentligen är sak samma, med någon enstaka mhz hit el dit. Ibland är det bara kylningen som är annorlunda, ändå har dom 15 bokstäver till, för att få det att se highend ut :D.

Tacka vet jag mittensegments korten, där är det också oröra bland titlarna, men knappast lika mycket

Visa signatur

Athlon 64 x2 4200+ 2.2 ghz 2048 ddr Corsair TwinX pc 3200,XFX 7800GT 256mb, Samsung Spinpoint 120 250 gb ncq 7200 rpm, Creative Soundblaster Audigy 2 Zs platinum, chassi: Antec Sonata, nätdel: Seasonic S12 430w.

Permalänk
Medlem

Har man redan ett 6600gt kort så går man inte över till det här utan skaffar sig ett som är minst dubbelt så bättre än det man redan har.
Med en Autoöverklockning så ligger jag på 4209 p 3dmark05, så ja känner att det inte ger nåt speciellt.
Ska vara kul när Nvidia släpper 7600 serien.

Permalänk
Hedersmedlem

Det bästa med X800GT är att det kan få Nvidia att släppa något bättre än 6600GT tidiagre än planerat.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryll3
Personligen är jag bara leds, leds på se alla dessa kort som egentligen är sak samma, med någon enstaka mhz hit el dit. Ibland är det bara kylningen som är annorlunda, ändå har dom 15 bokstäver till, för att få det att se highend ut :D.

Tacka vet jag mittensegments korten, där är det också oröra bland titlarna, men knappast lika mycket

Jadu, ingen större skillnad?. Aja vi kan börja med att kortet har 8 PCB istället för 3 som ger mycket stabil överklockning, sen att pipelines är låsta och ska gå och öppna i bios, eventuell en ny Ati 9550 vi ser här?. Har inte med några mhz hit och dit och göra, även om 3D versionen är något snabbare. Det är mycket mer än så.

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Har man redan ett 6600gt kort så går man inte över till det här utan skaffar sig ett som är minst dubbelt så bättre än det man redan har.
Med en Autoöverklockning så ligger jag på 4209 p 3dmark05, så ja känner att det inte ger nåt speciellt.
Ska vara kul när Nvidia släpper 7600 serien.

Tror inte heller det var ATi's plan att få folk att byta ut sina 6600-kort, utan snarare ge ett riktigt prisvärt alternativ i mellanklassen för folk som bygger nytt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryll3
Personligen är jag bara leds, leds på se alla dessa kort som egentligen är sak samma, med någon enstaka mhz hit el dit. Ibland är det bara kylningen som är annorlunda, ändå har dom 15 bokstäver till, för att få det att se highend ut :D.

Tacka vet jag mittensegments korten, där är det också oröra bland titlarna, men knappast lika mycket

Trodde detta var mittensegmentet...?

Visa signatur

R.I.P. Jeff Buckley 1966-1997
Soltek SL-K8AV2 VIA K8T800 | AMD64 3000+ (NC) @ 2,2 GHz (220x10) | 2x A-data 512 mb PC3200 1:1 | Leadtek 6800LE (AGP) @ 12/6 410/900 1,3V | Maxtor DiamondMax+9 160 Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wpelle
Tror inte heller det var ATi's plan att få folk att byta ut sina 6600-kort, utan snarare ge ett riktigt prisvärt alternativ i mellanklassen för folk som bygger nytt.

Stämmer bra det du säger.
Det är ändå priset som avgör och ligger den bra till jämfört med 6600gt så är chansen stor att den blir nästa stor säljare.
Men det känns lite som att dom korten som kommer till mittklassen är lite sena för dom flesta har roffat åt sig ett 6600gt. Men visst så finns det fortfarande säljpotencial.
Det man förväntar sig snart till mittklassen är nog ett 7600 på 12 pipe som kommer att vara std i mittklassen. Hittills så har 8pipe varit std. för den klassen.

Permalänk
Avstängd

Tyckerdet gav fina poäng i 3 d mark... fan över 5k i 2005 helt sjukt
nästan 12k i 2003

Så mycket ger inte ens ett tok överklockat 6600gt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
Tyckerdet gav fina poäng i 3 d mark... fan över 5k i 2005 helt sjukt
nästan 12k i 2003

Så mycket ger inte ens ett tok överklockat 6600gt...

Ja om man kollar på 800*600 i upplösning.

Men om man kollar på 2 i mitten som jag tror dom flesta spelar så ligger den betyligt mindre.

Sen om man slår på lite AA så sjunker det ännu mera, och det förstår man.

Permalänk
Hedersmedlem

Man får upp prestanda med ytterligare 10% om man klockar och det är inte så illa men HIS kortet kostar 300kr mer än Club 3D kortet och 500kr mer än Sapphire så jag vet inte om man kan rekommenderar den över de andra korten.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Vad kan man låsa upp ATI 9550 till och hur?

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Vad kan man låsa upp ATI 9550 till och hur?

Det finns forum för den frågan som passar bättre.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag hittar aldrig dem så..

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Värkar riktigt prisvärt. Men det är väl inte bättre än x800XL ?

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk
Hedersmedlem

Nej X800XL är klart vassare...och dyrare.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM