Permalänk
Medlem

Hyra TFT-skärm

Ska åka på DreamHack nu i vinter och tänkte att det vore jäkligt schysst och ha en TFT-skärm när man är där, eftersom det är så ont om plats på borden. Finns det någonstans där man kan hyra en skärm typ en vecka eller nåt? Har hört att Thorn hyrde ut elektronik förut. Nån som vet något om detta?

Permalänk
Medlem

annars kostar en "bra" skärm runt 2000:-
LGs 17" kostar 2200 tror jag

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk

enG - glöm det!
för 2200 får du en DÅLIG TFT-skärm. Lägger du kanske 2700+ så får du lite bättre grejer.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Dålig på vilket sätt?
Jag hävdar att alla nya skärmar är så pass bra att du inte ser någon skillnad i spel.

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Medlem

db skulle väl hyra ut skärmar där?

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gvs
Dålig på vilket sätt?
Jag hävdar att alla nya skärmar är så pass bra att du inte ser någon skillnad i spel.

Främst skärpa och färgåtergivning, om man går upp en klass till ~2500:- är det större chans att du får en bättre skärm.

Dock finns det riktigt kassa skärmar i mycket högre prisklass och likaså skärmar med bättre bild för 1990:-.

Enligt mig ska man inte enbart gå enligt spec. och pris utan gå ut och titta på skärmen i fråga och göra en bedömning och därefter para ihop den med specs. (butiker med skärmväggar är bra till ändamålet, här ser man direkt om någon skärm avviker från övriga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Främst skärpa och färgåtergivning, om man går upp en klass till ~2500:- är det större chans att du får en bättre skärm.

Dock finns det riktigt kassa skärmar i mycket högre prisklass och likaså skärmar med bättre bild för 1990:-.

Enligt mig ska man inte enbart gå enligt spec. och pris utan gå ut och titta på skärmen i fråga och göra en bedömning och därefter para ihop den med specs. (butiker med skärmväggar är bra till ändamålet, här ser man direkt om någon skärm avviker från övriga.

hur menar du med skärpa? det är TFT,, antingen så finns där en fyrkant, eller så finns där ingen fyrkant. eller har jag missförstått?
de flesta av dagens billiga TFT duger till spel, men kanske inte till folk som arbetar med färger o nyanser

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjalar3000
hur menar du med skärpa? det är TFT,, antingen så finns där en fyrkant, eller så finns där ingen fyrkant. eller har jag missförstått?
de flesta av dagens billiga TFT duger till spel, men kanske inte till folk som arbetar med färger o nyanser

Gå till en butik och kolla. Ex. upplevs ofta en skärm med tekniker såsom "X-black" (blank skärm istället för matt) att ha mer skarp bild (vilket är helt logiskt med tanke på hur ljuset reflekteras i ytan).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Gå till en butik och kolla. Ex. upplevs ofta en skärm med tekniker såsom "X-black" (blank skärm istället för matt) att ha mer skarp bild (vilket är helt logiskt med tanke på hur ljuset reflekteras i ytan).

äsch du bara snackar

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjalar3000
äsch du bara snackar

Kom med konkreta argument istället för att snacka skit.

Permalänk
Medlem

Blackview ligger väll på en 2k?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
db skulle väl hyra ut skärmar där?

Mycket smart isåfall. Problemet är väl hur dom ska bli av med skärmarna efter DH då?
Sälja dom billigt som demo?

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Mycket smart isåfall. Problemet är väl hur dom ska bli av med skärmarna efter DH då?
Sälja dom billigt som demo?

Japp, jag har köpt en skärm som DB hyrde ut under optihack. Tror priset låg 1500-2000 under det normala.