Eric S Raymond erbjuden anställning hos Microsoft.

Permalänk
Inaktiv

Eric S Raymond erbjuden anställning hos Microsoft.

Om detta är sant så verkar rekryteraren inte ha någon större koll på stora profiler inom it-världen. Ingen vass kille direkt, men svaret från Raymond är roligt. Läs förfrågan och svaret här.

Jag vet inte om det är gammalt men jag provade söka här och hittade inget.

Permalänk

Haha, han är ju så skön!

"On that hopefully not too far distant day that I piss on Microsoft’s grave, I sincerely hope none of it will splash on you..."

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Höh, ja, dom har ju stor koll på vad dom försöker göra..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jag tror Microsoft nästa steg är att helt enkelt försöka köpa/muta alla mer riktigt insyltade opensource folk/utvecklare för att hämma hela utvecklingen av det. Microsoft behöver iofs. inte vara oroliga över Linux och alternativen, dom kommer alltid ha kvar sin stora kundbasis, men dom retar ändå sig blodiga över att deras operativsystem inte är bäst på allt...

Att försöka få mej honom & och andra på det tåget är nog de sista dom lyckas göra..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Höh, ja, dom har ju stor koll på vad dom försöker göra..

Ja det har dom, Dom fick ju med sig skaparen av Gentoo så jag skulle tippa att dom har det.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Ja det har dom, Dom fick ju med sig skaparen av Gentoo så jag skulle tippa att dom har det.

Jo, men han har väl inte uttryckt sig att han är "Deras värsta mardröm" i alla fall..

Försöker man få en människa som uttryckt sig så om företaget man representerar så har man inte så stor koll..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Ja det har dom, Dom fick ju med sig skaparen av Gentoo så jag skulle tippa att dom har det.

Ja, men han hade skulder upp över öronen och var knappast lika Anti-MS som Raymond

Permalänk
Medlem

Tycker inte Raymond representerar open source-världen särskilt bra om han inte kan hålla sig från att skriva bitska svarsbrev på dagisnivå sådär. Exakt vad vinner han genom att skryta om sig själv och racka ned på någon stackars rekryterare, som troligen inte läser Slashdot varje dag och därför inte vet vem Raymond är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rris
Tycker inte Raymond representerar open source-världen särskilt bra om han inte kan hålla sig från att skriva bitska svarsbrev på dagisnivå sådär. Exakt vad vinner han genom att skryta om sig själv och racka ned på någon stackars rekryterare, som troligen inte läser Slashdot varje dag och därför inte vet vem Raymond är?

Herregud. Research @ microsoft . com? Detta visar ju enbart att Microsoft's rekryterare är helt inkompetent och att arbetande på MS har 'a sense of humor'.
Man tycker att MS, som ett av världens största företag borde ha _LITE_ koll.

Visa signatur

HEJHEJ. Jag önskar jag var lika emo som Björn. Men jag kan ju drömma/från David

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rris
Tycker inte Raymond representerar open source-världen särskilt bra om han inte kan hålla sig från att skriva bitska svarsbrev på dagisnivå sådär. Exakt vad vinner han genom att skryta om sig själv och racka ned på någon stackars rekryterare, som troligen inte läser Slashdot varje dag och därför inte vet vem Raymond är?

Jag håller till viss del med att det kan ses som barnsligt, men man skall också betrakta att jag inte vet hur stor trovärdighet denna sida har. Men om det nu skulle vara så så kan man ju ändå kräva lite av en som har som jobb att hitta nya talanger iaf gör lite undersökningar på egen hand innan man skickar iväg en förfrågan. Även om man fått personen rekommenderad. Jag tycker att hans svar ligger på en lagom nivå, så att rekryteraren _verkligen_ skall förstå att han inte är intresserad.

Permalänk
Medlem

Håller med om att brevet var lite barnsligt. Men visst var det roligt.

Gilalde särskillt den här delen:

Citat:

On the day *I* go to work for Microsoft, faint oinking sounds will be heard from far overhead, the moon will not merely turn blue but develop polkadots, and hell will freeze over so solid the brimstone will go superconductive.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk

Alla "toppar" inom OSS har en personlighetsstörning eller två, men ESR är den barnsligaste av dem alla. Om han tror att han är cool så har han fel...

Permalänk
Medlem

Det är ju Microsoft som skämtar med Raymond...

Permalänk
Medlem

Men hallå enligt Microsoft så finns ju inte linux.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

O enligt Bagdad Bob fanns det inga amerikanska tanks i Bagdad heller...

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Men hallå enligt Microsoft så finns ju inte linux.

vem är Linux?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Hade varit kul att se Steve Ballmers reaktion om han fick reda på vem de hade försökt rekrytera.
Sist en person från Ms gick över till Google slängde han en stol tvärs över rummet och skrek att Google inte var ett riktigt företag.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Helt rätt att utycka sig hur man vill. Finns ingen gentlamen man skall säga vad man tycker och tänker.
Bara för att det Microsoft så skall väl det inte vara anorlunda. Såna utalande tillhör vardagen. Han är varken den förste eller den siste som har utryckt sig så.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
vem är Linux?

Varför tror du att det är en person?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av namn?
Varför tror du att det är en person?

Läs Flogistons inlägg igen.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Läs Flogistons inlägg igen.

Jag förstår inte, om det inte var så att det AndreaX sa var menat som något Microsoft kunde ha sagt om Microsoft låtsades som om linux inte fanns. Annars får du ursäkta min dumhet och förklara för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rexq
Det är ju Microsoft som skämtar med Raymond...

lätt

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av namn?
Jag förstår inte, om det inte var så att det AndreaX sa var menat som något Microsoft kunde ha sagt om Microsoft låtsades som om linux inte fanns. Annars får du ursäkta min dumhet och förklara för mig.

Um, oj.

Jag kastade visst om orden när jag läste.
Läste det som "Windows finns ju inte enligt linux" eller något.
Tänkte iaf så.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.