Ratten sönder, skicka in till tillverkaren?

Permalänk
Medlem

Ratten sönder, skicka in till tillverkaren?

http://img.ferra.ru/pubimages/46274.jpg

Jag sitter och kör bilspel med en sån här ratt, Thrustmaster Force Feedback Racing Wheel.

Problemet är då så att båda mina växelpads fjädrar har slutat funka, så de går inte att använda...rattens mittpunkt har även blivit flyttat lite till vänster...

Tror ni att man kan skicka in den till Thrustmaster eller så och få den fixad eller få en ny?

Tror inte jag har kvar någon garanti eftersom det var ett antal år sen den köptes..

Tack på förhand // Kappy

Permalänk
Medlem

Är nog bara att glömma att du får den fixad gratis :/ Dom kommer troligen säga att du har slitit på den för mycket osv.

Permalänk

Under 3 år - mjaa, antagligen så är är det för att ratten har slitits. Rattar är inte direkt något som håller i alla år, speciellt inte när dom är gjorda av plast och kostar under tusenlappen...
Över 3 år - ingen idé att ens försöka.

Men varför inte? Det värsta som kan hända är att du blir utskrattad av ett företag, så jag ser ingen större anledning i att inte försöka.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Ratten sönder, skicka in till tillverkaren?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
http://img.ferra.ru/pubimages/46274.jpg

Jag sitter och kör bilspel med en sån här ratt, Thrustmaster Force Feedback Racing Wheel.

Problemet är då så att båda mina växelpads fjädrar har slutat funka, så de går inte att använda...rattens mittpunkt har även blivit flyttat lite till vänster...

Tror ni att man kan skicka in den till Thrustmaster eller så och få den fixad eller få en ny?

Tror inte jag har kvar någon garanti eftersom det var ett antal år sen den köptes..

Tack på förhand // Kappy

Om du inte har någon garanti kvar varför skulle dom göra något sådant?
Bara o kolla på ditt kvitto om du har kvar garanti. Tvilar på att det skulle vara mer än 1års garanti på sådana produkter. Men du kan ju som sagt alltid kontakta dom o fråga.

Permalänk
Medlem

jag hade en gammal logitech-ratt som fungerade perfekt men den var så gammal så den hade sådan där gammal serialkontakt eller vad det heter så jag ringde och frågade hur jag gjorde för att få igång den och då fick jag en ny likadan fast med USB

Permalänk
Medlem

det låter precis som logitech i mina öron. kundservice till max!
av någon anledning jag ej sj vet om äger jag inte en enda logitech-produkt dock.
Jag tycker du ska testa att fråga Thrustmaster, visst de är kanske inte något superföretag men jag har aldrig hört nåt illa om dem iallafall...
Det skulle ju kunna bli ngn pr-grej för dem om du har tur

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Re: Ratten sönder, skicka in till tillverkaren?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
http://img.ferra.ru/pubimages/46274.jpg

Jag sitter och kör bilspel med en sån här ratt, Thrustmaster Force Feedback Racing Wheel.

Problemet är då så att båda mina växelpads fjädrar har slutat funka, så de går inte att använda...rattens mittpunkt har även blivit flyttat lite till vänster...

Tror ni att man kan skicka in den till Thrustmaster eller så och få den fixad eller få en ny?

Tror inte jag har kvar någon garanti eftersom det var ett antal år sen den köptes..

Tack på förhand // Kappy

haha va roligt, jag har exakt samma problem..
eller det är väll inte roligt men det är ett väldigt sammanträffande.

min ratt är förövrigt helt konstig. Den röda lampan lyser men force feedbacken är i och den kan inte ansluta till datorn.

exakt samma ratt också.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)