Linux på bärbara från Dell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Självklart. Men Ubuntu passar bara för fyraåringar. Ser ut som en hemsk lekstuga alltihop. Samtidigt som antalet funktioner är bortblåsta. Byta upplösning? Jättenkelt, bara skriva in 25 rader text! Installera drivrutinerna till internet? Javisst, gå bara igenom den här guiden på 14 sidor och ta ledigt från jobbet i tre dagar så är det fixat.

Nej, Ubuntu är aldrig något bra alternativ. Om man aldrig gör annat än bara surfar och tankar så kan det väll funka (förutom att man kommer få stora problem så fort man tittar utanför den färgglada rutorna).

Och jo, jag vet att man kan byta utséende utan några större problem. Det är faktiskt bara att skriva 25 kommandon per färgval!

Lugna dig ett par hekto

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Vill man inte ha Gnome kan man välja Kubuntu som är KDE varianten. Ubuntu är en
bra nybörjarvariant av Debian enligt mig. Mycket är likt och gör det lättare för en användare i framtiden att byta till
Debian när man blir bättre på Linux.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Apparaten verkar bli 1800kr billigare än med pyttemjuk installerat.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aake
Apparaten verkar bli 1800kr billigare än med pyttemjuk installerat.

Källa?
Blir ett helt ok pris isåfall...

Permalänk
Medlem

kan bara hoppas HP fixar stöd fullt ut för min modell...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Jag kör med modefierad source.list på min ubuntu dist och kör breezy istället för hoary så det blir för tillfälet developer version 5.10 av ubuntu och uppdaterigar kommer dagligen precis som till gentoo som jag körde innan. Dock gillar jag gentoo bättre men jag tycker portage värkar rätt fuckat just nu vet e fan men varit hopplöst på amd64 burkarna på sisstone. Broken all the time typ och har ändå kört gentoo i 3 år med unstable portage utan problem på mägder av burkar.
Sedan kör jag egenkompilerade 2.6.13 kernel också för 2.6.12 som var smp optimerad crashade i ubuntu så tog min .config från gentoo bakupen och kompilerade en likadan kernel till ubuntu och fixade till grub manuelt. Så lite tweakande av ubuntu så kan man få en relativt snabb dist och tillgång till många nya packet. Sedan isntallera nvidias drivisar manuelt och fixa till twinview i xorg.conf och lite sånt. Nu rullar ubuntu på rätt bra å stabilt. Lite småfix kvar som ska tas i tu med.

Ubuntu är en av dom få distar jag gillat som är i stil med redhat, mandrake osv för brukar hata såna färdiga distar och föredra typ gentoo, slackware, debian. Fugnerar upperligt på laptops även om man kan linux bra. Varför strula till det i onödan?

Permalänk

såklart det blir mtk billigare med linux.. oeprativsystemet och ihoppsättandet av datorn som kostar pengar...:P

Permalänk

Microsoft har pengar, mer pengar än oss. Därför är ni avundssjuka. Sluta med det
Seriöst. Microsoft är inte dåligt. Vad vore affärsvärlden utan dem?
Det hade säkert funntis alternativ, men håll med om att MS har skapat mycket.
Vilka var det som skapade ett GUI för ett OS?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Microsoft har pengar, mer pengar än oss. Därför är ni avundssjuka. Sluta med det
Seriöst. Microsoft är inte dåligt. Vad vore affärsvärlden utan dem?
Det hade säkert funntis alternativ, men håll med om att MS har skapat mycket.
Vilka var det som skapade ett GUI för ett OS?

Det var väl Xerox ifall jag inte minns fel?