Köpa cd-key online på Internet

Permalänk
Avstängd

Köpa cd-key online på Internet

Jag har hört talas om att det finns en sida man kan köpa cd-keys på internet. Jag vill gärna köpa en cd-key till CS 1.6.

Någon som vet om man kan använda samma cd-key på steam och dom, allt vad det nu heter?

Permalänk

hmm, sånt gillar inte modsen. Men om du pm'ar så kan du få en länk

Mvh Filip "Filleokus" Nilsson

Btw: Rapporterad...

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

http://www.gamekeystore.com/

Där kan du köpa dom, dock är affären stäng för tillfället eftersom ägaren är på semester.

Permalänk

Filleokus - Affären verkar då vara fullt laglig, om än oseriös. Ditt inlägg inmält.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Affären är helt laglig, eller ligger i en laglig gråzon. Och nej den är inte oseriös, jag har handlat ett antal keys därifrån och alla har fungerat, dock är det bara en person som sköter alltihop, därför så kan den verka en aning oseriös.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Filleokus - Affären verkar då vara fullt laglig, om än oseriös. Ditt inlägg inmält.

Anmält heter det väl annars ?

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

Ska leta länk till min post, där den blev låst när jag snacka om samma sak.
Ifall jag då har fel ber jagt mycket om ursäkt.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

http://www.gamekeystore.com/

Är nu uppe igen, bara till att handla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
http://www.gamekeystore.com/

Är nu uppe igen, bara till att handla.

Hur kan han sälja spelen så billigt? BF2 för 175kr, funderar faktiskt på att köpa.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Hur kan han sälja spelen så billigt? BF2 för 175kr, funderar faktiskt på att köpa.

Min käre Sebastian läser du noga står de "Retail CD Keys"

Permalänk
Medlem

Varifrån får han dessa cd-keys?
Skulle vara lagom hånt om han blev stämd eller liknande och alla nycklarna blev avstängda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Varifrån får han dessa cd-keys?
Skulle vara lagom hånt om han blev stämd eller liknande och alla nycklarna blev avstängda.

Ja, det var precis det jag undrade. Det verkar nästan för bra för att vara sant.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

ifalld u vill ha en key till 1.6 är det juh bara att du köper condition zero via steam så behöver du inte bry dig om keys .,.. du får juh isf 1.6 reggat till din steam ... bättre säkrare osv osv osv

Permalänk
Medlem

Om ni testat att läsa lite på hans forum så hade ni vetat var han får dom ifrån.

Just nu finns det inget som hindrar honom att sälja keys på det här sättet, det är någon sorts gråzon i lagen. Han har haft kontakt med advoktaer från ett flertal stora företag som velat få hans sida nedstängd, men enda sättet dom kan göra det på är att dra upp målet i rättslig process och försöka få ett vinnande utfall där. Om det skulle inträffa att dom drar upp det i rättsliga sammanhang så stänger han ner sidan.

Även om han nu blir stämd osv, så tror jag knappast att det kommer att gällas retroaktivt så att alla keys blir ogiltiga.

Permalänk
Avstängd

Hmm. när det gäller gamekeystore.com så verkar ägaren ha lika myckets hyfs som en 11-åring.

Läs gärna själva hur han möter kritik:
http://www.gamekeystore.com/forums/viewforum.php?f=13

Knappast professionellt i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Hmm. när det gäller gamekeystore.com så verkar ägaren ha lika myckets hyfs som en 11-åring.

Läs gärna själva hur han möter kritik:
http://www.gamekeystore.com/forums/viewforum.php?f=13

Knappast professionellt i alla fall.

Kan man vara annat än professionell när man är ensam i sitt yrke och inte har nån att jämföra med?

Men ja, lite barnslig kanske han är. Men läs också vad dom som skriver till han säger, han som försöker lura honom att betala tbax pengar, det är ju bara löjligt.

I vilket fall så har han nästan inga negativa kommentarer och han har alltid levererat vad jag köpt utan problem så jag litar på han

Permalänk

Får man key:n via mejl eller?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ska nog shoppa där!

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Avstängd

han har ju inte cd-key till Delta Force Xtreme

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem

Man kan göra request på keys tror jag, skriv på forumet och se om han svarar.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag är riktigt sugen på att betälla där.
Hur länge tror ni sidan kommer finnas?
Jag kommer inte beställa förrän nästa månad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den kommer nog finnas kvar ett bra tag, ända tills något stort företag tycker att han är för störande och drar det inför rätta. Men det kommer ju ta ett tag så du kan nog ta det lugnt

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om en annan sida som också är väldigt bra... (om inte annat blir det mer konkurrens = billigt!)

http://www.gamersloot.com

Har faktiskt inte använt själv än, men flera av mina kompisar har använt, de skickar key via mail, sen ringer de för att kolla att den verkligen har kommit fram = väldigt trevlig service, mina polare har alla fått keys samma dag eller dagen efter de beställde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
Tänkte bara tipsa om en annan sida som också är väldigt bra... (om inte annat blir det mer konkurrens = billigt!)
http://www.gamersloot.com

Jo, 2.5 gånger priset jämfört med den andra sidan.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Varifrån får han dessa cd-keys?
Skulle vara lagom hånt om han blev stämd eller liknande och alla nycklarna blev avstängda.

Det är cdnyklar som säljs till såna som har tappat bort sin, så det är inget licens man köper utan endast en nyckel.
Dock så lär de nycklarna knappast bli bannade oavsett vad det händer honom. Och när det inte är olagligt att köpa en nyckel, javisst kan man göra det.
http://gamekeystore.com/index.php?main_page=infopages&pages_i...
GKS does not sell game media, only CD Keys. The CD Keys sold are for backup purposes, or for if you have lost the original CD Key. They are 100% valid and work on all online servers. They are retail and legal.

De som köper såna nycklar är mest ungdomar, som vill kunna spela sina så kallade enligt dem själva semsterfilmer med inbyggd online stöd mot andra.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Nån som vet vilka betalningssätt som finns på gamekeystore?? Framgår inte av hemsidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Jo, 2.5 gånger priset jämfört med den andra sidan.

hm kollade lite på sidan nu....
1. Lite svårt att jämföra priser när GW är det enda spelet som båda affärerna har? Gamersloot har i stort sett bara mmorpg..
2. Verkar ju lite skumt ändå?! Det är ju helt klart VÄLDIGT billigt hos gamekeystore.. undrar hur han får tag i nycklar..

Permalänk
Sötast

Som sagt innan, om ni hade läst på hans forum hade ni sluppit frågorna.

Sist jag läste stod det iallfall att han köpte in spelen i t.ex kina, korea osv där spelen kostar... tja 100kronor, hans kontakter nere i dom olika länderna köper spelet kastar allt material åt... fan och skickar nycklarna till "internal_storm" personen som kör gamekeystore.

Efter säljer han cd-nycklarna vidare till oss till ett något högre pris.

Att sidan överhuvudtaget skulle åka ner tvivlar jag på. men den dagen det händer så tror jag knappast att cdnycklarna skulle bli indragna, speciellt inte eftersom..... det går inte mer eller mindre.

Själv har jag handlat där, tog c:a 100timmar för mig att få min BF2 nyckel under release-rushen och skulle rekommendera sidan till min närmste vän.

Ni betalar honom via paypal och får nyckeln ett tag efter pengarna har blivit inkomna, beroende på vilket spel/beställningar/behov.

Permalänk

Köpte precis en BFBC2 nyckel från gamekeydistrict. Funkar fint och bra pris. Tog runt 14h att få nyckeln.

Visa signatur

Oscar the tegni