Beställa från USA, tull?

Permalänk
Medlem

Beställa från USA, tull?

Jag har planerat att köpa mig en nintendo ds och har spanat in en sån på www.dvdboxoffice.com för 1150kr inkl ett spel.

Utöver det så hade jag också tänk köpa 2 extra spel billigt. Men det jag tänkte på är:

Om jag köper allting vid ett tillfälle så blir det ca 1600kr så med tull å moms blir de väl lite över 2000kr
Men om jag istället beställer en ds ena dagen, och spelen någon annan dag.. är det möjligt att jag kan komma undan tullen på spelen (små små paket) så hela kalaset blir billigare. Eller är det lika stor chans att dom tar tull på de små billiga paketen också?

Visa signatur

Ehhh!

Permalänk

Tullen är 3% av värdet som står på paketet & det kommer du aldrig undan.
Dock kan du slippa undan 25% moms, genom att du dom skriva (företaget som skickar det) "bättre beg/vinst" eller dylikt på paketet så slipper du 25% moms.
Funkat för mig.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Tullen är 3% av värdet som står på paketet & det kommer du aldrig undan.
Dock kan du slippa undan 25% moms, genom att du dom skriva (företaget som skickar det) "bättre beg/vinst" eller dylikt på paketet så slipper du 25% moms.
Funkat för mig.

Så jag ska alltså skriva ett mail till företaget å fråga om dom kan skriva att det är en vinst eller dyligt? Hur ska man motivera det utan att dom tycker att det är väldigt skumt?

Visa signatur

Ehhh!

Permalänk

Presis, be dom skriva "Gift" på paketet, o vill du komma ännu billigare undan så ber du dom skriva ner värdet på paketet, men då får du mindre ersättning ifall det skulle försvinna, men det lär inte hända allt för ofta.
Jag har aldrig haft några problem med företag, Paintball, Airsoft osv.
O det har ändå varit ifrån stora sidor, inga små företag.
Bara skicka några bekantande mail innan, o fråga lite dumma frågor.
Sen be dom skicka så, pga av hög "tax" i sverige.
Funkar garanterat.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Presis, be dom skriva "Gift" på paketet, o vill du komma ännu billigare undan så ber du dom skriva ner värdet på paketet, men då får du mindre ersättning ifall det skulle försvinna, men det lär inte hända allt för ofta.
Jag har aldrig haft några problem med företag, Paintball, Airsoft osv.
O det har ändå varit ifrån stora sidor, inga små företag.
Bara skicka några bekantande mail innan, o fråga lite dumma frågor.
Sen be dom skicka så, pga av hög "tax" i sverige.
Funkar garanterat.

Okey tackar för tipset! Det ska jag verkligen testa

Visa signatur

Ehhh!

Permalänk
Medlem

Gift brukar inte funka på saker som är värd mer än 500 spänn, men om dom sätter ner värdet på det funkar det, å andra sidan försvinner paketet får du bara tillbaka 500 spänn

Kommer tullen på dig blir det inte roligt, jag beställde en Sony Vaio från USA för några år sedan på det sättet, det blev dyrt...

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Jag beställde min ds från dvdboxoffice och slapp tull och moms så det är bara att köra på , och dvdboxoffcie ligger i Canada btw . Men man kan även slippa tull osånt från USA också . Den senaste beställningen jag gjorde från USA tex var från smalljoes.com för totalt 2000kr och även där slapp jag tull och moms . Det verkar som om man kan slippa det om man kör med ups (dock inte garanterat eftersom andra på forumet har fått betala moms ) .

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demonclaw
Jag beställde min ds från dvdboxoffice och slapp tull och moms så det är bara att köra på , och dvdboxoffcie ligger i Canada btw . Men man kan även slippa tull osånt från USA också . Den senaste beställningen jag gjorde från USA tex var från smalljoes.com för totalt 2000kr och även där slapp jag tull och moms . Det verkar som om man kan slippa det om man kör med ups (dock inte garanterat eftersom andra på forumet har fått betala moms ) .

Tar inte UPS paket väldigt lång tid att få? 7 - 21 dagar känns juh lite tärt, då kan man nästan köpa i sverige å lägga ut nån hundring extra ändå.

Visa signatur

Ehhh!

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demonclaw
Jag beställde min ds från dvdboxoffice och slapp tull och moms så det är bara att köra på , och dvdboxoffcie ligger i Canada btw . Men man kan även slippa tull osånt från USA också . Den senaste beställningen jag gjorde från USA tex var från smalljoes.com för totalt 2000kr och även där slapp jag tull och moms . Det verkar som om man kan slippa det om man kör med ups (dock inte garanterat eftersom andra på forumet har fått betala moms ) .

Om värdet var korrekt angivet på paketet du fick med UPS så kommer en överraskningsfaktura om några veckor/månader på tull/moms/spännande avgifter.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Broyyen
Tar inte UPS paket väldigt lång tid att få? 7 - 21 dagar känns juh lite tärt, då kan man nästan köpa i sverige å lägga ut nån hundring extra ändå.

Tog bara en vecka för mig . Och man köper givitvis saker som inte finns lr som är rätt dyra i Sverige

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Om värdet var korrekt angivet på paketet du fick med UPS så kommer en överraskningsfaktura om några veckor/månader på tull/moms/spännande avgifter.

Tja det har faktiskt gått över en månad nu så

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3