Permalänk
Medlem

Byte till bbb

Jag har telia 0.5 nu. Men jag ska byta till bbb 24/1. Jag bor ca. 3000meter från telestationen vet nån ungefär hur snabt man kommer upp i då??

Permalänk
Medlem

Byt INTE om det fungerar bra för dig, uppgradera hellre till Telia 8Mbit.

Permalänk
Medlem

hur mycket tror ni att man kommer upp i 3000meter från telestationen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av burra
hur mycket tror ni att man kommer upp i 3000meter från telestationen?

Skulle gissa på 5-6mbit

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wisdom
Skulle gissa på 5-6mbit

Okej, kanske blir Telia 8/0.8 då..

Permalänk
Medlem

Jag bytte igår från Bornet.

Jag bor 3300m från telestationen o jag kommer upp i 10MBit/s.

Sen hade jag problem igår med att bredbandet tappade kontakt men det löste BBB idag åt mig när jag ringt in till dem.

Man hör folk klaga på BBB och jag kan nog hålla med vissa saker men sett till deras kundstorlek handlar det väl om ett fåtal kunder som haft riktigt stora problem.

Min mamma har telia och problem hela tiden. Så fort nån ringer måste hon förnya Ip osv. Bornet har sina fel. Dessa överväger dock det positiva därför bytte jag.

Comhem fungerade bäst....dock sas upptalet upp med mitt hus så.....inget mera comhem

Kör på BBB 24/1...mitt råd

Visa signatur

--AMD X2 3800+-- Asus A8N-E--X1600XT 256--2GB DDR--2x 250GB HD--19' WIde TFT--

--Intel Centrino 1.8GHZ-- 1GB DDR-- 80GB HD-- Integrerad grafik

Permalänk
Medlem

hmm jag har telia 0.5 nu, inget problem alls har ja haft. jag vill kunna lägga upp server så jag vill inte att uppkopplingen ska brytas. jag har en kompis som bredbandet bryts för inte kul. Men funkar det bra så tar jag såklart bbb

Permalänk
Geeks
Säljchef
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ledo

Min mamma har telia och problem hela tiden. Så fort nån ringer måste hon förnya Ip osv.

Låter som att din mamma inte har kopplat in sitt modem i första jacket...
Men jag kan ju vara totalt ute och cykla.. Låter dock som ett standardfel där detta också normalt ligger som orsak.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig för BBB 24/1 Få se om det kommer funka bra nu:D

Permalänk

mitt funkar som skit.....hoppas ditt funkar bättre!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Mitt funkar hur fint som helst, hoppas på att ditt gör det.

Min vän får ut 14Mbit på 2800meters avstånd, utan att tappa länk. Så nog ska du komma upp i iaf 10Mbit.

Permalänk
Medlem

DSL är alltid lite av att köpa grisen i säcken

Visa signatur

Tounge like a switchblade; Brain like a butterknife.

Permalänk
Medlem

jag ska säga upp mitt abonemang med BBB eftersom det är skit..jag tappade kontakt hela tiden så nu är det bara att vänta på svar från BBB ska byta tillbaka till Telia och ska då ha Telia 24/1..Burra: om jag vore dej skulle jag stanna kvar hos Telia

Permalänk
Medlem

Var lite orolig att ta BBB efter allt man har läst här !

Men efter att ha fått modemet igår och bara kopplade in det och sedan var det bara att börja prova lite.

Ska säga att jag är nöjd med 18mbit och har 1600m till skåpet ...har inte upplevt några problem utan tankar stabilt i 1,9 från en newsserver.

Har jag bara tur eller ? (brukar inte ha tur annars )

/Esko

Visa signatur

Quad 2.4@3.5

Permalänk

Önskar att jag hade samma tur *S*

Jag har ngt knepigt fel som jag inte får ordning på..
jag har en stabil å bra uppkoppling
TCP O UDP på 12-14 MBit
Alla värden bra enligt BBB.....

men kan endast tanka i ca 5-800 Kb/S (Maxas hastighet)......Så ngt är knas hos mig.

Önskar jag hade samma "tur" som dig.....

Permalänk
Medlem

men det beror ju helt på vem du tankar ifrån, hur många det är som tankar..så det finns ju lite saker man kan tänka på..jag ska iaf byta tillbaka o få telia 24/1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wisdom
Skulle gissa på 5-6mbit

varför får man ut så lite bara?

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk

Har själv haft BBB 10/1 i typ nåt år nu,,, mycket nöjd.
Har haft en mindre downtime på typ två dygn en gång, annars funkat tokbra.

Visa signatur

Kortfattat: Che var ett litet ointelligent odjur som odlade punghår i ansiktet och trodde att han var tuff när han sprang omkring och lekte krig.
/ Leonard Cohen - 050427

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget har alldrig någonsin krånglat för mig. Der går snabbare för mig än vad det egentligen ska. Det beror möjligtvis på att jag jag bor ett stenkast från telestationen.

Permalänk
Medlem

du lär få ut mer än 5-6Mbit om du har bra kopplar ledningar, Jag bor själv nästan 4000m och får ut precis under det jag ska få av BBB, har 8/0.8, typ 95-97% ligger jag alltid på. Men sen har jag kopplar ledningar som är ca knappt 2år gamla i huset och kabeln till stationen las ny i vintras

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem

Jag är numera nöjd med mitt BBB 24/1 efter en tids krångel. Nådde teknisk support till slut och det var tydligen någon noob som konfigurerat min anslutning helt fel. Har inte haft krasch sedan dess.

Permalänk
Medlem

Jag kommer få BBB den 31:D

Permalänk
Medlem

beror på avstånden osv.