Permalänk

hl booser ,counter-strike

Hej jag har em fråga angående Hlbooster får bara 150 i Fps med mitt Linux Slackware så jag undrar kan man fixa så det blir mera fps ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Du borde få 1000Fps mer vet jag inte (menar du server?)

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

joo man måste ju konfa Hl booster så den jer 1000 fps

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

Nu är det även läge att spana in din server-cfg och se till så att du har sys_ticrate på 999 (ja, visst 10 000 är det som står på fragbite, men här är den hemliga hemliga hemligheten: 10000 i sys_ticrate gör att HL under Linux känns ungefär som Q3 på snabbaste farten. )

Vidare kan du väl informera lite om din hårdvara?

Permalänk
Medlem

Se till att ha en 2.6 kärna man får bättre prestanda med den vet inte varför

Visa signatur

8D

Permalänk

är en 1.8 Ghz server på 100 mbit 2 gb ram och har 3 Ws

Men det har inget med att Fpsen Sjunks har redan testat på en burk hemma hoss mig där jag fick tips hur man maxxar hl booster och det funka fint 400 fps på alla 3 till o med klenare cpu o alla spelade fullt på alla

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Hm, inte för att jag har hållit på med en halflifeserver på ganska länge, men är inte sys_ticrate fortfarande mätt i sekunder? D.v.s. 0.001 = 1000 FPS.

Permalänk

ingen aning jag försöker få hjälp inte veta sont

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

Jag kör utan hl booster och jag har 1000fps på mina servrar.

i min .cfg står bla.

sys_ticrate "10000"
fps_max "1001"

hoppas det kan vara till nån hjälp.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

sätt sys_ticrate 500 på alla dina 3 servers så kommer du slippa "fps lagg" på servern

Permalänk

Vad gör ticraten? har aldrig fått nå bra svar på det.
Varför är det så stor skillnad på ticraten på hl (cs) och hl2 (css), i css ligger den på antingen 33 eller 66..

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination